2018-05-22, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daniello-castello
Polisens helikopter är uppe i detta nu och cirkulerar över fyndplatsen.

Tänkte precis skriva det också. Cirkulerade nu senast kl 14.
Citera
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
Fast slapps man verkligen igenom pa den Svenska flygplatsen?

ja jag tycker det verkar lite underligt att dom/han fick utresetillstånd direkt efter ett sånt grovt brott
därav min fråga förut om det kan finnas någon annan som gått under vår radar och vara misstänkt
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Det vet jag faktiskt inte.

Inte jag heller faktiskt, vet bara att de alltid kollar mina dokument nar jag reser tillbaks till Angola.
Citera
2018-05-22, 14:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Flög via London kanske?

Ja OK, men nog maste de val kolla detta aven i London, eller? De som checkar in ar val ansvariga att kolla att giltiga resedokument finns.
Citera
2018-05-22, 14:38
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajpadeg
Jag får dåliga vibbar av HD.

Dels var det väl (rätta mig gärna om jag har fel) hon som blev bedragen av SD med LW? Hon åker också iväg på en resa med en man som just släppts fri efter att ha suttit anhållen för mord på en kvinna han haft en affär med.

Skulle inte förvåna mig ett dugg ifall hon är inblandad på något sätt, antingen som anstiftare eller medbrottsling. Polisen har ju rimligtvis inte hunnit bearbeta bevisen ännu och anhållandet av SD var nog snarare av symbolisk karaktär för att han framstod som huvudmisstänkt pga tidigare anmälningar.

HD bör definitivt ses som en huvudmisstänkt.

Jag fick HD-vibbar så snart jag fick läsa att HD bodde så nära LW. När man tittar på satellitbilder, ser det ut som att de kan se till varandras uteplatser.

Det verkar ha varit en "köttgryta" med relationer hit och dit.
Citera
2018-05-22, 14:39
Medlem
Hörde också helikoptrar nyligen. Har även erfarenhet av Åklagaren. Hoppas hon är snabb denna gång i utredningen ......😅
Citera
2018-05-22, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
På Facebook: M*ts Lindstr*m delar en bild av då försvunna Lena för några dagar sedan. Han kallar henne god vän. Sen följer inlägg och bilder av kompisar och glädjande besked (antar det va hockeyn, har inte följt men visst vann Sverige nåt nyss?). Samma M.L tackade S.D i geocachgruppen den 7/1.
Kan det vara så att många geocachare hade ”ett ont öga” till L.W? Verkar så märkligt att hennes goda vänner fortsätter glatt med sina liv! Är fler inblandade?

Vad är vänskap för dem? "Samlare och jägare" som sysslar med geocaching? Trofésökare? Viktigt att överlista andra, vara den som styr spelet, iaktta, inte känna med och för? Omogna vuxna, i en egen liten värld med hemligheter? Egocentriska tonåringar i vuxna kroppar? Som en sekt... viktigt att tillhöra en exklusiv grupp, med informella regler, komplicerade relationer i en sluten grupp, där BO blev en udda och spännande "inkräktare"? Tänkbart med svår svartsjuka i denna krets, från alla håll.

Fruktansvärt brott och som vanligt blir oskyldiga barn offer, med hela livet förstört eller åtminstone svårt skadat. Den lilla killen fyller år samma dag, absolut hänsynslöst agerande, inte för att det är ok att mörda någon dag, men varje dag när han fyller år, resten av livet, kommer han att bli påmind. Den enda dagen när han ska hyllas, är den svartaste dagen i hans liv. Kan det bli värre? Ska inte ge mig in i denna tråd, ville bara reflektera över den udda fritidsaktiviteten och tendensen att allt fler vuxna ballar ur och beter sig som omogna tonåringar. Vart tog föräldraansvaret vägen? Sluta lek så förbannat, tänk på barnen alltid!

Tror att BO blev bortkollrad av någon.
Senast redigerad av rappytt 2018-05-22 kl. 14:46.
Citera
2018-05-22, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
Ja OK, men nog maste de val kolla detta aven i London, eller? De som checkar in ar val ansvariga att kolla att giltiga resedokument finns.
De ska ju vara i England enligt uppgift i tråden. De kan ha blivit avvisade redan där
Citera
2018-05-22, 14:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Jag har hela tiden tänkt "manisk" när jag ser alla aktiviter hon pysslar med.
Hennes mani kan ha gjort att den moraliska kompassen vreds fel när hon inledde ett förhålllande med en gift man. Sånt gör man bara inte. Inte ostraffat iaf.
Tänk om den försmådda frun faktiskt fått vara den som stöttat och skyddat sin hulde make när han förtvivlat försökt göra sej fri från LW. En dag slog det slint...
Faktum är att sånt har hänt.
Nåja, vi får faktiskt spekulera.

Jättemanisk.

Jag tror HD vetat om detta. Men stannat för SD har lovat avsluta affärn men har säkert fått återfall i början av affären, dom första åren men här och nu mot slutet fick han nog och det var då dispyterna började LW oh han emellan, han blev inte av med henne. Och blir inte SD av med henne blir inte HD av med henne.. LW uppdaterade sig nog på alla sätt och vis hon kunde för familjen D, både i positiva(sexuella) och negativa(anmälningar) försök.

Klart man får spekulera
Citera
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobodiddi
Hörde också helikoptrar nyligen. Har även erfarenhet av Åklagaren. Hoppas hon är snabb denna gång i utredningen ......😅

Det hoppas inte jag. Jag hoppas istället att hon går lugnt och metodiskt fram.
Citera
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Tyder det på något särskilt att det tog så lång tid att fastställa identiteten? Man visste ju med stor sannolikhet vem det var och liket borde inte ha hunnit förruttnas till oigenkännlighet på den korta tiden?

Utseende, kläder, skor, klocka, smycken...

Man identifierar inte med någon säkerhet med kläder smycken etc.
Man fann henne under en helg, så man hade nog inte tandkort att jämföra med först efter helgen. Fåglar, råttor och insekter sätter igång och jobbar på en död kropp ganska omedelbart. Ett påkört vilt har sällan kvar ögonen ens morgonen efter om de körts på under natten. Så kroppen kan nog vara ganska sargad även om den inte exempelvis varit misshandlad till oigenkännlighet.
Citera
2018-05-22, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag må fråga eftersom jag inte är insatt i den typen av aktivitet. Man gör underhåll på sin cache?
Svar ja. En cache är en slags skatt, kan bestå av en liten låda som ibland fylls med småsaker man kan ta med eller byta mot något man själv har med sig. Finns iaf alltid något man kan skriva sitt namn på...en slags loggbok. Nu pratar vi vanligt papper å penna.
Sen reggar man sin upptäckt i sin lur eller dator.

Men cachen upptäcks ibland av andra som kan förstöra den eller så behöver man helt enkelt fylla på med mer papper eller en ny penna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in