2018-05-22, 14:11
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
den här kanske kan duga !

http://forumbilder.se/H6T3M/hjarsta

Åhå! Nu kanske det är planterat med träd och buskar mellan bostäderna men från HDs bostad ser det i vart fall på kartbild ut som att man nästan skulle kunna ha överblick över LWs bostad. Kanske lätt att spontant gå över om man ser henne sitta på uteplats?
Citera
2018-05-22, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vetekrantz
Kastar ur mig en spekulationsfrågepåstående bara, de flesta i tråden verkar med säkerhet mena att kroppen sannolikt är starkt vanställd av natur och förruttnelse? Har inga belägg, men känner mig tveksam till att kroppen verkligen skulle ha hunnit bli så speciellt vanställd efter bara några dagar? Vanställd av våld kan va en annan femma?
Det har varit varmt ute, så den är säkert uppsvälld, dna från gärningsmannen finns det på den med all säkert på den.
Citera
2018-05-22, 14:16
Medlem
Crustaceas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duracella
Är det nån här som är aktiv med geocaching? Funderar över om BO kanske har/hade en egen cache? Haft tidigare bekanta som ägnat sig åt detta och deras egna cachar var som ett slags skötebarn som skulle tas om hand och ses över så gott som dagligen. Ofta placerar man sin egen cach i närheten av sitt hem...så man enkelt kan ha koll.
Så min fundering...finns en reggad cach i närheten av BO’s hem?

Har ej hunnit att läsa hela tråden ännu, men kollade lite cacher i Örebro. Hittade två som Linda äger, slötittade bara lite då jag ej har hennes hemadress tillgänglig
Men tanken e god, som cacheägare så skyltar man inte med dem och gör underhåll på dem när det inte är så mycket folk ute
Citera
2018-05-22, 14:17
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Snyggt och tack! Saknas bara placeringen av "fyndet" (mobilen?) i skogsdungen.

Den ligger ju lite högre upp förbi SDs bostad
https://minfil.com/u29052e3b3/ED6DCDDA-87EA-41F2-9BD1-3B9D52926059.jpeg
Citera
2018-05-22, 14:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Crustacea
Har ej hunnit att läsa hela tråden ännu, men kollade lite cacher i Örebro. Hittade två som Linda äger, slötittade bara lite då jag ej har hennes hemadress tillgänglig
Men tanken e god, som cacheägare så skyltar man inte med dem och gör underhåll på dem när det inte är så mycket folk ute

Byalagsvagen 4A.
Citera
2018-05-22, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vetekrantz
Kastar ur mig en spekulationsfrågepåstående bara, de flesta i tråden verkar med säkerhet mena att kroppen sannolikt är starkt vanställd av natur och förruttnelse? Har inga belägg, men känner mig tveksam till att kroppen verkligen skulle ha hunnit bli så speciellt vanställd efter bara några dagar? Vanställd av våld kan va en annan femma?

Jag bor typ 200 meter bort, och kan säga att det varit 30+ i solen i över en vecka nu, och om hon legat mot motorvägen så ligger solen på hela dagen
Citera
Medlem
På Facebook: M*ts Lindstr*m delar en bild av då försvunna Lena för några dagar sedan. Han kallar henne god vän. Sen följer inlägg och bilder av kompisar och glädjande besked (antar det va hockeyn, har inte följt men visst vann Sverige nåt nyss?). Samma M.L tackade S.D i geocachgruppen den 7/1.
Kan det vara så att många geocachare hade ”ett ont öga” till L.W? Verkar så märkligt att hennes goda vänner fortsätter glatt med sina liv! Är fler inblandade?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det är möjligt eller om det helt enkelt var så att HD inte sökt ESTA de 72 timmar man rekommenderar före avresa.
I så fall kollar de med all säkerhet upp SD som resesällskap extra noggrant även om han haft giltigt ESTA. Vilket i sig inte betyder att han får inresetillstånd.Jag vet inte om de får tillgång till uppgifterna att han varit anhållen?
Det skulle i så fall med all säkerhet vara skälet för nekat inresetillstånd.
Det kan nog vara att han varit anhållen som gjort att han inte fått inresetillstånd till USA.
Citera
2018-05-22, 14:19
Medlem
Vet att det är plank men hur fasen kan husen närmast inte ha hört skriken som de på andra sidan vägen hörde
Citera
2018-05-22, 14:22
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Men sannolikt har de lämnat ett inofficiellt tips till immigrationsmyndigheten i USA så att de inte släppte in honom.

Mest troligt är väl att de glömt fylla i de där papperen man måste ha i förväg för att få komma in, glöms nog av en del ovana resenärer. Vet inte vad det kallas då jag inte själv rest till USA men min sambo har varit där i tjänsten ett antal gånger. De kan vara väldigt noga.
Citera
2018-05-22, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randigaladan
Vet att det är plank men hur fasen kan husen närmast inte ha hört skriken som de på andra sidan vägen hörde

De sov. Man reagerar mindre än man tror, om inte skriket hörs genom öppet fönster. Jag har hört ett dödsskri en gång, en person blev mördad utanför mitt öppna fönster, annars hade jag nog bara trott det var glada festprissar på väg hem.
Citera
2018-05-22, 14:23
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av randigaladan
Det kanske de gjorde men de är inte inne på Flashback och skriver? Lär nog va fler som hört som kontaktat polisen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in