2018-05-22, 12:58
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
De ev märkena efter benen ser väl normalstora ut...sen är det väl mest torson som det händer nåt med i första taget.
https://images.mmcloud.se/api/v1/images/d59be7fb-1c9a-462b-b72a-14f082a89b65/1200.jpg

Hon har nog hittats där men jag har svårt att se specifik kontur av en kropp där. Det ser ut som att det är lite större område än så som verkar upptrampat. Om gräs täcks över brukar det väl blekna?
Citera
2018-05-22, 13:01
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Och hur fan kan ett mord vara polisiärt uppklarat när ingen är frihetsberövad, den tekniska bevisningen knappt inskickad till NFC, kroppen ej identifierad ifrån rättsmedicin, än mindre dödsorsak.

Finns ju inget uppklarat överhuvudtaget. Inte ens inom polishusets väggar.

Om du lär dig skilja på polisiärt och juridiskt uppklarat så du gör ditt nick mer rättvisa.
Citera
2018-05-22, 13:03
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Ja men ölburken ligger längre bort och kroppen hade svällt upp tror jag

Kroppen sväller nog något i värmen, men djur som hackar och river gör väl att hon knappast svällt till dubbel storlek eller mer. Trafikdödat vilt brukar inte svälla så mycket iaf.
Citera
2018-05-22, 13:08
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Polisen har ju lovat göra uttalanden vid kl 14-tiden varje dag under denna vecka, så vi får väl höra om de vill förtälja något.

Står nu som rubrik på NA (betalartikel) :
"Viktigt svar i mördarjakten väntas idag: "Vi hoppas på slutgiltigt besked om det är Lena Wesströms kropp"

https://www.na.se/logga-in/viktigt-svar-i-mordarjakten-vantas-idag-vi-hoppas-pa-slutgiltigt-besked-om-det-ar-lena-wesstroms-kro pp
Citera
2018-05-22, 13:09
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Inga blodspår eller tecken på bråk i lägenheten. Hon saknas på morgonen.

du verkar insatt ,du vet inte om det finns någon annan misstänkt än SD ?
alltså annan man än SD ?

Edit
omformulerar mig
kan det finnas någon annan i hennes närhet som kan vara misstänkt och vi inte tagit upp i tråden ?
Senast redigerad av zippzon 2018-05-22 kl. 13:13.
Citera
2018-05-22, 13:13
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Min teori är att de anhåller inte SD i sin frånvaro för de vet inte var han är
Sd läser tidningar varje dag och vill veta vad som händer
Blir han anhållen kanske de aldrig hittar dom
Skulle det visa sig att han är i England finns inget skäl att anhålla honom i sin frånvaro. För att kunna gå ut med en internationell efterlysning utanför norden krävs att han häktas i sin utevaro.
Så har polisen lite på fötterna kan vi nog inom den närmaste tiden förvänta oss en häktning och att åklagarmyndigheten beslutar om en internationell efterlysning.
Citera
2018-05-22, 13:16
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Skulle det visa sig att han är i England finns inget skäl att anhålla honom i sin frånvaro. För att kunna gå ut med en internationell efterlysning utanför norden krävs att han häktas i sin utevaro.
Så har polisen lite på fötterna kan vi nog inom den närmaste tiden förvänta oss en häktning och att åklagarmyndigheten beslutar om en internationell efterlysning.

Men sannolikt har de lämnat ett inofficiellt tips till immigrationsmyndigheten i USA så att de inte släppte in honom.
Citera
2018-05-22, 13:21
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Hon har nog hittats där men jag har svårt att se specifik kontur av en kropp där. Det ser ut som att det är lite större område än så som verkar upptrampat. Om gräs täcks över brukar det väl blekna?

Jag tycker det är vädigt tydligt.
https://images.mmcloud.se/api/v1/images/d59be7fb-1c9a-462b-b72a-14f082a89b65/1200.jpg

Så här ser jag konturerna
https://minfil.com/E2of88e9b6/IMG_0920.JPG
Citera
2018-05-22, 13:25
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Möjligt scenario?:

Måndag kväll och SD tjatar om att få träffa LW på den vanliga "smygplatsen" vid planket och väl dolda för lite "prassel" innan den stundande resan med exfru HD till USA. LW och SD möts, men HD som är full av misstänksamhet har span på LW eftersom hon bor så pass nära. Kanske hon försökt kontakta SD på mobilen, men inte fått svar. HD smyger efter och får se paret tillsammans. Tumult utbryter och katastrofen är ett faktum. LW ligger död på marken med sönderslaget huvud av den tunga sten som HD kastat. Panik uppstår och paret lägger upp en katastrofplan, sticker snabbt därifrån åt varsitt håll och SD kastar LW:s mobil (om det är den som hittats) i skogsdungen på vägen hemåt. Dagen efter spelar alla "vanliga" även vid förhör och anhållan. De håller tummarna för att LW inte ska hittas innan de hinner lämna landet.
Ja på något sätt är HD också inblandat i det här tror jag. Men det var ju något tecken på strid i huset? Isf kanske de har börjat bråket där och sedan släpat den skrikande LW bakom planket och slagit ihjäl henne. Någon som vet när de beräknas vara tillbaka från resan?
Citera
2018-05-22, 13:31
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
du verkar insatt ,du vet inte om det finns någon annan misstänkt än SD ?
alltså annan man än SD ?

Edit
omformulerar mig
kan det finnas någon annan i hennes närhet som kan vara misstänkt och vi inte tagit upp i tråden ?
Vet inget om någon annan misstänkt.
Vet att hon saknades på morgonen och lägenheten var som den brukar.
Tror hon följt med gärningsman/kvinna ut ur lägenheten, blivit tvingad eller följt med frivilligt. Men det är en spekulation pga att det inte var oreda i hemmet
Citera
2018-05-22, 13:35
Medlem
zippzons avatar
Just nu snurrar en polishelikopter flera varv över fyndplatsen
Citera
2018-05-22, 13:37
Medlem
Polisens helikopter är uppe i detta nu och cirkulerar över fyndplatsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in