Citat:
Ursprungligen postat av
greta75
Fattar inte att jag skall behöva klargöra detta, det borde vart 100% SUPERTYDLIGT.
Alla kan se vad poll of polls har på tex status.st
Det skulle stå 20,2 på status.st om det funnes en majkolumn, men just nu finns bara april med 18,1. De två av SR Ekot Väljaropinions godkända mätningar som hittills kommit in ger ett medel på 19,0.
Vilken av 20,2, 19,0 och 18,1 är det du avrundar till 17,0 och var tar jag del av dessa spännande septendecimska avrundningsregler?
Citat:
Jag tror SD kommer att få 17% i VALET, dvs att de tappar lite från dagens nivåer, till vad de hade höstas. Jag får väl tro vad jag vill?
Javisst, självfallet får du tro vad du vill. Men då du gick till frontalangrepp mot sockrade gissningar utgick jag från att du vände dig emot att tro på vad man vill istället för att acceptera vad mätningarna visar. ”It’s OK when
we do it”?
Citat:
Ursprungligen postat av
Returpapper
Hösten 2015 såg det onekligen ut att vara på väg mot 30% men sedan har ju mätningarna tagit ner den förhoppningen Även om det varje gång någon säger sig tro på 30% så förorsakar det magkatarr hors vänsteranhängarna, men kanske ännu mer hos crispy.
Nu tror jag bestämt att du ägnar dig åt projektion. Det är inte jag som får mer magkatarr än vänsteranhängarna, det är du som provoceras mindre av vänsteranhängare än att det finns invandringskritiker som vägrar sjunga med i Foliekörens lovsång till Den Heliga Teorin Om Uppjustering. Det är klassiskt. Ytterkanterna förstår varandra men båda blir skogstokiga på den pragmatiska mitten...