2018-05-22, 13:39
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Vet inget om någon annan misstänkt.
Vet att hon saknades på morgonen och lägenheten var som den brukar.
Tror hon följt med gärningsman/kvinna ut ur lägenheten, blivit tvingad eller följt med frivilligt. Men det är en spekulation pga att det inte var oreda i hemmet

ok tack ! bra att vi får det klarlagt att det varken fanns blodspår eller annat i lägenheten/radhuset
Citera
2018-05-22, 13:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Åsså vänder vi på det lite.
Det kommer ingen bekräftelse på att den avlidna är LW, Varför?
Och LW räknas fortfarande som försvunnen.
Är det i själva verket HD som är offret och LW har rymt med HD.
Då blev det ju något förvirrnde för de stackars hundarna som nosade efter fel person.

Nja med tanke på att allt från media till privata personer uppehöll sig runt offret när hon hittades så tror jag nog det var LW då HD är motsatsen utseendemässigt mot en asiatisk.

Får man tro tråden har SD och LW prasslat i sex år. LW skilde sig med ordning och reda från sin make medan SD lekte runt och var aldrig beredd att på riktigt lämna HD. Det tror jag är orsaken till striden emellan SD och LW. Hon ville mer än honom.

LW blev helt enkelt en liten kaninkokerska och en kaninkokerska kan göra vad som helst, anmäla älskaren för misshandel, snacka med väninnor om hur dum och kränkande älskaren SD är etc endast för att LW inte fick honom att lämna frun.LW känns manisk. Jag tror LW ville mer än SD, hon ändrade livsstilen helt och hållet för honom men det hjälpte tyvärr inte.....
Citera
2018-05-22, 13:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
Just nu snurrar en polishelikopter flera varv över fyndplatsen

Varfor da tro?

(ursakta en lekman inom amnet).
Citera
2018-05-22, 13:43
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Ja på något sätt är HD också inblandat i det här tror jag. Men det var ju något tecken på strid i huset? Isf kanske de har börjat bråket där och sedan släpat den skrikande LW bakom planket och slagit ihjäl henne. Någon som vet när de beräknas vara tillbaka från resan?

"Tecken på strid i huset" är nog en trådsanning. Det är väl det folk har trott eftersom försvinnandet så snabbt rubricerades som människorov.
LW:s son var hemma och han fyllde år. Troligen var det de andra två barnen som kom hem och upptäckte att dörren var öppen eller upplåst, men mamma var spårlöst försvunnen.
Med tanke på att Lena anmält SD för misshandel förra året, så visste alla närstående att det fanns en hotbild mot henne. Polisanmälan görs och självklart anhölls SD direkt. Han nekar till att ha något med försvinnandet att göra och släpps för att det saknas bevis.

Sannolikt har LW lockats ut från huset på något sätt och fyndplatsen kan även vara mordplatsen. Vi lär väl få svar på alla frågetecken i sinom tid, men visst går det långsamt när man inte har insyn i utredningen.

Jag undrar vad/hur de misstänkta tänker sig framtiden. Ska de ge sig tillkänna till sina släktingar åtminstone? Varken SD:s eller HD:s föräldrar visste (enl uppgift i vlt) var de befinner sig. Kanske de följer inläggen i denna tråd?
Citera
2018-05-22, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halivaggen
Nja med tanke på att allt från media till privata personer uppehöll sig runt offret när hon hittades så tror jag nog det var LW då HD är motsatsen utseendemässigt mot en asiatisk.

Får man tro tråden har SD och LW prasslat i sex år. LW skilde sig med ordning och reda från sin make medan SD lekte runt och var aldrig beredd att på riktigt lämna HD. Det tror jag är orsaken till striden emellan SD och LW. Hon ville mer än honom.

LW blev helt enkelt en liten kaninkokerska och en kaninkokerska kan göra vad som helst, anmäla älskaren för misshandel, snacka med väninnor om hur dum och kränkande älskaren SD är etc endast för att LW inte fick honom att lämna frun.LW känns manisk. Jag tror LW ville mer än SD, hon ändrade livsstilen helt och hållet för honom men det hjälpte tyvärr inte.....
Något sådant scenario tror jag det är också.
Citera
2018-05-22, 13:45
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
ok tack ! bra att vi får det klarlagt att det varken fanns blodspår eller annat i lägenheten/radhuset
Hon impulslämnade lägenheten eller blev tvingad därifrån. Inget bestämt möte med någon person utan hastigt påkommet är min teori.
Citera
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
Varfor da tro?

(ursakta en lekman inom amnet).

antar att dom ville fotografera ordentlig med tanke på antalet varv & att dom höll på i drygt 10 min ,slutade precis !
Citera
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jag tycker det är vädigt tydligt.
https://images.mmcloud.se/api/v1/images/d59be7fb-1c9a-462b-b72a-14f082a89b65/1200.jpg

Så här ser jag konturerna
https://minfil.com/E2of88e9b6/IMG_0920.JPG

På övre länkens bild ser man att den tillplattade växtligheten mot grus/makadam kanten till vänster är blekt. Så där antar jag hon har legat men jag kan inte se någon kontur.

Den nedre länken kan jag inte kolla på, när jag kollar på minfil.com så kommer bara en massa skräpannonser som skickar upp meddelandefönster som kräver att jag ska aktivera aviseringar och går inte att komma därifrån med mindre man släcker ned allt.
Citera
2018-05-22, 13:46
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
"Tecken på strid i huset" är nog en trådsanning. Det är väl det folk har trott eftersom försvinnandet så snabbt rubricerades som människorov.
LW:s son var hemma och han fyllde år. Troligen var det de andra två barnen som kom hem och upptäckte att dörren var öppen eller upplåst, men mamma var spårlöst försvunnen.
Med tanke på att Lena anmält SD för misshandel förra året, så visste alla närstående att det fanns en hotbild mot henne. Polisanmälan görs och självklart anhölls SD direkt. Han nekar till att ha något med försvinnandet att göra och släpps för att det saknas bevis.

Sannolikt har LW lockats ut från huset på något sätt och fyndplatsen kan även vara mordplatsen. Vi lär väl få svar på alla frågetecken i sinom tid, men visst går det långsamt när man inte har insyn i utredningen.

Jag undrar vad/hur de misstänkta tänker sig framtiden. Ska de ge sig tillkänna till sina släktingar åtminstone? Varken SD:s eller HD:s föräldrar visste (enl uppgift i vlt) var de befinner sig. Kanske de följer inläggen i denna tråd?
Tecken på strid är en trådsanning
Citera
2018-05-22, 13:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Något sådant scenario tror jag det är också.

Tror inte LW var en diskret och enkel älskarinna. SD har nog inte önskat affär ogjord bara en gång utan säkert 1000-talets med gånger.
Senast redigerad av halivaggen 2018-05-22 kl. 13:53.
Citera
2018-05-22, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jag tycker det är vädigt tydligt.
https://images.mmcloud.se/api/v1/images/d59be7fb-1c9a-462b-b72a-14f082a89b65/1200.jpg

Så här ser jag konturerna
https://minfil.com/E2of88e9b6/IMG_0920.JPG

Snyggt! Verkar rimligt.
Citera
2018-05-22, 13:56
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Men sannolikt har de lämnat ett inofficiellt tips till immigrationsmyndigheten i USA så att de inte släppte in honom.
Det är möjligt eller om det helt enkelt var så att HD inte sökt ESTA de 72 timmar man rekommenderar före avresa.
I så fall kollar de med all säkerhet upp SD som resesällskap extra noggrant även om han haft giltigt ESTA. Vilket i sig inte betyder att han får inresetillstånd.Jag vet inte om de får tillgång till uppgifterna att han varit anhållen?
Det skulle i så fall med all säkerhet vara skälet för nekat inresetillstånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in