Det här verkar ju vara grejen med nya Sverige, att man inte får skämta om något som någon potentiellt kan ta åt sig av (och vad fan är vitsen med humor i så fall?).
Jag skulle inte bli förvånad om det är vänstermuppar och feminister som står bakom dessa anmälningar också, de verkar ju vara allmänt lättkränkta och tar åt sig av precis allt. Det är precis samma sak med påståenden kring att skämt kring sex/våld mot kvinnor skulle normalisera en vålds- och våldtäktskultur (finns ju de feminister som påstår att det finns en "våldspyramid" (
http://utrymmet.se/artikel/detborjarmedmig/bilaga-1-valdspyramiden/), där de här skämten alltså, enligt feministerna bidrar till våldtäkt och mord).
Så...
Vad är det för skillnad mellan en blondin och en mygga?
Man låter blondinen suga klart innan man slår ihjäl henne!
Baserat på det jag skrev här ovan kommer nu alltså en kvinna misshandlas, våldtas eller mördas p.g.a. att det skämtet på något sätt bidrar till en kvinnofientlig norm. Kom igen? Really?
Kan man inte skilja på skämt/fiktion och verklighet så är man dum i huvudet! Och framförallt; om man inte vill att någon ska skämta om något som potentiellt kan upplevas "allvarligt" så förstör man extremt mycket. Det är extremt viktigt att kunna skratta. Och när det rör t.ex. stereotyper så är det viktigt att skämta om sådant i en tid (dvs den vi är i nu) där sådant är väldigt främmande och ganska märkligt (t.ex. att kvinnans plats är i köket och att hon inte har några som helst karriärsrättigheter, vilket är en störd, märklig och förlegad stereotyp - så låt oss skratta åt våra misstag!). Jag är evigt less på dessa godhetskrigare som tycker att det är så hemskt om någon blir lite ledsen av ett skämt. Skärp er!