2018-05-22, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sånny
Enda gången som polis får dödförklara någon är väl när huvudet har separerats från kroppen.

Likstel, hände troligtvis redan under dagen
Citera
2018-05-22, 05:02
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Om det är ett område där det krävs passerkort eller motsvarande borde det vara ganska enkelt att ringa in GM, men hur många jobbar per skift?
Citera
2018-05-22, 05:07
Medlem
Tänkte också att det borde vara enkelt att hitta GM eftersom denna måste jobba på volvo. Enda sättet att komma in är ju att dra sitt stämpelkort som öppnar grinden.

Men sen kom jag på.

Inte så ovanligt att folk glömmer sina kort och bara ber någon dra sitt två gånger så de kan komma in. Glömmer du ditt kort säger du det bara till din lagledare eller chef så fixar dem tiderna åt dig så du får lön, alltså inget ovanligt som händer att folk ’glömmer’ kort.

Jag har själv släppt in ett par gubbar under åren som jag aldrig sett innan eller ens känt igen. Ibland vissa som har civilkläder men går med varselväst.

Är inte ensam om detta. Därmed kan det mycket enkelt vara några som inte jobbar på volvo men som blivit insläppta och sedan begått mord. Krävs inget stämpelkort för att ta sig ut.
Citera
2018-05-22, 06:14
Medlem
Någon som har mer information om den avlidne?
Citera
2018-05-22, 06:21
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Någon som har mer information om den avlidne?
Enligt en person som jobbar på TB så är det en tjej som mördats av en annan anställd. Kanske får mer info från samma källa under dagen.
Citera
2018-05-22, 06:25
Medlem
VanitaToftbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gringo13
Såg precis runt 5-6 polis bilar samt ambulans som har spärrat av området in till TB byggnaden.

Byggnaden ligger innanför området (innanför stängslet).
Hörde med en polis vid avspärrningen att en person har blivit knivhuggen i halsen.
Någon som vet något mer om händelsen?
TB, är det Cars eller Trucks?
Citera
2018-05-22, 06:25
Medlem
Jag jobbar själv på TC och har kontakter med fabrikschefen. Enligt dem ska det handla om en underentreprenör som ska ha omkommit I en olycka. Trädgårdsarbetare verkade det som.
Citera
2018-05-22, 06:26
Medlem
Crustaceas avatar
Infon som jag har är att det är en underentreprenör som jobbar med trädgårdsarbete.
Han hittades av två som skulle röka och det hörde den dödes mobil ringa. Då hittade de honom i buskarna
Citera
2018-05-22, 06:27
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av latosve01
Jag jobbar själv på TC och har kontakter med fabrikschefen. Enligt dem ska det handla om en underentreprenör som ska ha omkommit I en olycka. Trädgårdsarbetare verkade det som.
Är det du, chefen eller chefens källa som ljuger?
Citera
2018-05-22, 06:31
Medlem
448s avatar
Vilken djävla vändning.

Angående inpassering , förut var det så att det var en spärr på 5 minuter innan man kunde läsa in sig igen med kortet via rotorgrindarna för att minska risken att folk släppte in obehöriga
Citera
2018-05-22, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
Är det du, chefen eller chefens källa som ljuger?

Det återstår att se antar jag, vidarebefodrade endast den info jag fick din åsna.
Citera
2018-05-22, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Vilken djävla vändning.

Angående inpassering , förut var det så att det var en spärr på 5 minuter innan man kunde läsa in sig igen med kortet via rotorgrindarna för att minska risken att folk släppte in obehöriga

Det är en spärr på vissa grindar fortfarande men du kan bara använda grinden jämte så den är ju helt värdelös.
Sen är det ju många som går in ihop med andra etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in