2018-05-21, 23:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Du fortsätter att vara en ÖZZare. Lögnen ligger dig så nära att du inte förstår att den bara förtär dig, och skänker dig skam.
Tror du att du är begriplig när du hittar på helt egna ord? ÖZZare??? Sen är det ju inte så att jag ljuger när jag upprepar vad du sagt, även om du har en märklig förmåga att först säga något och sen förneka att du sagt det.
Citat:
Det är hur lätt som helst. Vad har det med min önskan att få dig att posta en trovärdig källa att göra?
Jag kan tyvärr inte veta vad du anser vara en trovärdig källa om du nu inte tror att de som organiserade demonstrationen själva vet vilka de är. Du får väl ta och ringa Mossad, de kanske är mer i din smak.
Citera
2018-05-21, 23:11
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Tror du att du är begriplig när du hittar på helt egna ord? ÖZZare??? Sen är det ju inte så att jag ljuger när jag upprepar vad du sagt, även om du har en märklig förmåga att först säga något och sen förneka att du sagt det.

Jag kan tyvärr inte veta vad du anser vara en trovärdig källa om du nu inte tror att de som organiserade demonstrationen själva vet vilka de är.

Du får väl ta och ringa Mossad, de kanske är mer i din smak.
Du vet vad som menas med ÖZZare, och du är just en sådan.

Nej. Det är nog sant, du vet inte vad som är en trovärdig källa.

Du får väl ta och ringa Hitlers anhängare, de kanske är mer i din smak? Gillar du nivån?

Vad är lösningen för dig? Jag har frågat tidigare, men ej fått ett bra svar. Israel kommer att vara ett enhetligt land inom 20-30 år*, vart tycker du att de ej integrerbara palestinierna ska ta vägen? Hur ska ni lösa det med terrorism?

*
https://imgur.com/a/OiXMN4o
Senast redigerad av 80231 2018-05-21 kl. 23:47.
Citera
2018-05-22, 07:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Vad är lösningen för dig? Jag har frågat tidigare, men ej fått ett bra svar. Israel kommer att vara ett enhetligt land inom 20-30 år*, vart tycker du att de ej integrerbara palestinierna ska ta vägen? Hur ska ni lösa det med terrorism?
Är det inte snarare du som vill se ett arabfritt Israel och verkar tycka det bara är bra att detta inkluderar hela Västbanken som borde förklara vart du tycker palestinierna skall ta vägen? "Ni" lyckades driva bort de flesta av dem från dagens Israel, men samma taktik lyckades dåligt på Västbanken 1967.
Citera
2018-05-22, 07:41
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimpsky666
Ursäktar historisk och nuvarande förföljelse av judar i den muslimska världen den israeliska ockupationsmaktens övergrepp mot palestinska civilbefolkningen och utrikespolitisk brutalitet gentemot libanon?

Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Beror väl helt på vad du menar med övergrepp och brutalitet. Om det är övergrepp att skjuta beväpnade terrorister som stormar gränsen med bulldozers så kanske du ska säga upp ditt svenska medborgarskap omedelbart då Sverige dödat många fientliga soldater som invaderat genom åren.
Du förringar Israels brutalitet och lägger skulden på palestinierna och andra. Du låtsas inte om att Israel gör räder in i Syrien, försöker krossa landet med hjälp av terrorister och ideligen hotar Iran.

Det verkar ju som att Israel rättfärdigar och rentav vedergäller de tidigare förföljelserna mot judar.
Ni straffar helt enkelt alla oss som lever nu för vad våra förfäder gjorde för länge sedan.

Morocco: ‘Death to Israel’ Chanted as Thousands Protest Embassy Move
http://en.farsnews.com/player.aspx?nn=13970231000509
Senast redigerad av humanlife 2018-05-22 kl. 07:50.
Citera
2018-05-22, 08:11
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Du förringar Israels brutalitet och lägger skulden på palestinierna och andra. Du låtsas inte om att Israel gör räder in i Syrien, försöker krossa landet med hjälp av terrorister och ideligen hotar Iran.

Israel kan bomba sönder hela Syrien om de känner för det fram tills att Syrien skriver ett fredsavtal med Israel då Syrien och Israel befunnit sig i krig med varandra sen 1948:

https://en.wikipedia.org/wiki/Israel%E2%80%93Syria_relations

Citat:
Syria has never recognised the State of Israel and does not accept Israeli passports for entry into Syria. Israel also has regarded Syria as an enemy state and generally prohibits its citizens from going there. There have not been diplomatic relations between the two countries since the creation of both countries in the mid-20th century.

Ditt argument blir ännu konstigare av att det var Syrien som förklarade krig mot Israel. Snart har väl alla arabländer rätt att skjuta på Israel utan att Israel ens får använda hemska Iron Dome-missiler.
Citera
2018-05-22, 08:25
Medlem
arbetets avatar
Om någon undrar så är det här varför evangeliska kristna älskar Israel och hatar Palestina:

This Is Why Evangelical Christians Love Israel (VICE on HBO, Full Segment)
Thomas Morton joined a group of born again Christians as they toured the Holy Land and found out the real reason why they support Israel. This is the episode from Season 2 of VICE on HBO.
https://youtu.be/Fo77sTGpngQ
Citera
2018-05-22, 09:25
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Israel kan bomba sönder hela Syrien om de känner för det fram tills att Syrien skriver ett fredsavtal med Israel då Syrien och Israel befunnit sig i krig med varandra sen 1948:

https://en.wikipedia.org/wiki/Israel%E2%80%93Syria_relations

Ditt argument blir ännu konstigare av att det var Syrien som förklarade krig mot Israel. Snart har väl alla arabländer rätt att skjuta på Israel utan att Israel ens får använda hemska Iron Dome-missiler.
Du vrider allting till Israels fördel och erkänner aldrig deras oförrätter. Det är din syn på världen som är skev.
Att inte erkänna ett land, ger inte det landet rätt att krossa det första landet. Varken moraliskt eller juridiskt.

Du svarar inte ens på chimskys fråga och nu svarar du inte på min heller.

Det tolkar jag som att du faktiskt ser det som att de tidigare förföljelserna mot judar, våra förfäders brott, det rättfärdigar Israels aggressiva politik. Utrotning av palestinier, krig mot grannländer, användandet av terrorister för att krossa den legitima regeringen i Syrien.

Sionister, Israel ger sig själva rätten att straffa oss som lever nu för brott som våra förfäder begick mot judarna.
Visst är det så?
Citera
2018-05-22, 13:44
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Du vrider allting till Israels fördel och erkänner aldrig deras oförrätter. Det är din syn på världen som är skev.
Att inte erkänna ett land, ger inte det landet rätt att krossa det första landet. Varken moraliskt eller juridiskt.

Du svarar inte ens på chimskys fråga och nu svarar du inte på min heller.

Vad menar du, Syrien förklarade krig mot Israel, inte tvärtom.

Förresten, vad är din poäng med att Marocko fördömmer Israel? Missade du att Marocko ockuperar Västsahara, ett mycket större landområde än Västbanken? Varför jiddrar du inte om det? Låt mig gissa, Marocko är inte judiskt?
Citera
2018-05-22, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Om någon undrar så är det här varför evangeliska kristna älskar Israel och hatar Palestina:

This Is Why Evangelical Christians Love Israel (VICE on HBO, Full Segment)
Thomas Morton joined a group of born again Christians as they toured the Holy Land and found out the real reason why they support Israel. This is the episode from Season 2 of VICE on HBO.
https://youtu.be/Fo77sTGpngQ

VICE? Nej tack!
Excuse me, vilket "palestina"?
Har vi inte redan konstaterat att det aldrig existerat ett sådant land, folk eller språk!
Och vi hatar ingen, men vi ogillar starkt lögnare och terrorister.
Citera
2018-05-22, 14:32
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anayla

VICE? Nej tack!
Excuse me, vilket "palestina"?
Har vi inte redan konstaterat att det aldrig existerat ett sådant land, folk eller språk!
Och vi hatar ingen, men vi ogillar starkt lögnare och terrorister.
Liksom att det inte har existerat något land som heter Israel, och, för att hålla oss till Bibeln och Torah, är en styggelse. Att judarna skulle återupprätta det land man bannlystes ifrån av Gud är inget annat än kätteri.
Citera
2018-05-22, 14:39
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Vad menar du, Syrien förklarade krig mot Israel, inte tvärtom.

Förresten, vad är din poäng med att Marocko fördömmer Israel? Missade du att Marocko ockuperar Västsahara, ett mycket större landområde än Västbanken? Varför jiddrar du inte om det? Låt mig gissa, Marocko är inte judiskt?
Du är mästare på att förvrida fakta.
Om Israel lämnar tillbaka Golanhöjden till Syrien och om Israel slutar använda terrorister mot Syrien och om Israel slutar bomba Syrien, så kommer det att bli fred mellan Israel och Syrien.
Dessa tre punkter är helt enligt FN-resolutioner och folkrätten.

Jag visar att upprördheten över Israels senaste massaker av palestinier är global. Jag tycker att du skall observera det.
Och sluta prata om judar! Sluta låtsas att judehatet styr människors upprördhet över Israels massaker. Man måste faktiskt försöka se sin egen del, sitt eget ansvar.
Varför håller sionister judehatet vid liv? Det verkar som ni tror att ni vinner något på det. Det tror inte jag, jag tror att ni förlorar.
Citera
2018-05-22, 14:53
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Du är mästare på att förvrida fakta.
Om Israel lämnar tillbaka Golanhöjden till Syrien och om Israel slutar använda terrorister mot Syrien och om Israel slutar bomba Syrien, så kommer det att bli fred mellan Israel och Syrien.

Du menar att Syrien inte ska acceptera fred utan att Israel ger efter på krav trots att det var Syrien som började kriget? Du kanske tycker att det var fel av Nazityskland att kapitulera också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in