2018-05-21, 22:17
Medlem
Haha Låter som de förtjänar varandra!
Citera
2018-05-21, 22:17
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lammern78
Jag kan skriva under på detta.
Det ska klargöras att KH i skolan var väldigt, väldigt eftertraktad bland tjejerna. Många kanske tycker det låter underligt men enligt tjejerna såg han mycket bra ut på den tiden. Han har ändrats väldigt mycket med åldern. Och allt stämmer om Sara och skoltiden, det kan jag intyga. Hon hade inget intresse av KH trots att han var mäkta populär och det var han även utan hockeyn. Tjejerna brydde sig inte så mycket om vilken sport han sysslade med på fritiden, de flesta visste nog inte ens om att han spelade hockey.

När jag fick höra om Sara och KH förstod jag direkt att det var för pengarnas skull. Det fanns ingen tvekan alls om saken. Hon hade gett det intrycket under hela skolgången, alltså försökt klä sig och uppföra sig som Prinsessan Victoria fastän hon gick i en skola i en förort.

Ni som undrar vad grejen är med Sara och att hon inte är så snygg så kan jag väl säga att på den tiden i skolan så blev det lite som en "grej" att vissa helt enkelt var eftertraktade. Som redan sagt, hon uppförde sig själv som att hon var det bästa någon nånsin kunde få, och kanske var det någon som föll för det och började bli intresserad och sa till någon "tänk om man kunde få henne, vilken dröm", då vill plötsligt nästa detsamma så rullar det bara på sedan. Det blir ett rykte, en gruppgrej, precis som att alla tjejer förut ville ha just Leonardo DiCaprio, bara för att alla andra tjejer också ville det.
Hennes namn Sara Ceccarello hade en viss klang också tror jag. Förmodligen var det lite av en fjäder i hatten för KH att få lägra henne då alla visste vilka höga krav hon hade. Men som sagt var det hela naturligtvis noga beräknat bara för att säkra den ekonomiska framtiden.

Dock tycker jag att KH eller "Chippe" inte alls var speciellt reko och schysst i skolan. Han hängde mest med Damir och pratade svenska med fejkbrytning och hade attityd och trodde han var bäst i alla sporter bara för att han var det i hockey (naturligtvis). Nä, jag har inga bra intryck av honom från den tiden, men det var ju många år sen nu och folk växer ju upp och förändras.
Han förtjänar dock inte att bli felaktigt utpekad för nånting.
Enligt den här artikeln från 2003 slutade Huselius skolan efter årskurs nio och han säger att han har träffat en ny flickvän, Sara Ceccarello. Han är 24 år vid tiden för reportaget och har alltså gått och suktat efter den här bruden i åtta långa år efter grundskolan?

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/internationellt/nhl/article10345149.ab
Citera
2018-05-21, 22:18
Medlem
Scarlettstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Du låter lika desperat på att vältra all skuld på KH. Varför? Varför inte vänta med skuldbeläggandet till det finns mer fakta på bordet?

Citat:
Ursprungligen postat av OlofPlanet
Läs vad jag skriver i stället för att försöka påstå att jag skrivit något som jag inte skrivit. Det enda jag skrivit är att du med flera inte vet ett skit och att denna tråd inte är ett rättslig instans. Du verkar desperat.

Som två härmapor, jag skrev ordet desperat, då kom ni minsann på att det ordet existerar och lärde er skriva det, samtidigt. Duktiga hundar.

Jag är helt övertygad om att KH är skyldig, så varför ska jag vänta med att ha åsikter kring det bara för att du tycker det? Du ansåg ju att Virtanen var/är skyldig, har han blivit dömd?
Citera
2018-05-21, 22:20
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Enligt den här artikeln från 2003 slutade Huselius skolan efter årskurs nio och han säger att han har träffat en ny flickvän, Sara Ceccarello. Han är 24 år vid tiden för reportaget och har alltså gått och suktat efter den här bruden i åtta långa år efter grundskolan?

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/internationellt/nhl/article10345149.ab

Och vad har det med aktuellt brott att göra?
Senast redigerad av Moosky 2018-05-21 kl. 22:22.
Citera
2018-05-21, 22:25
Medlem
Citat:

Du har rätt, det låter långsökt. Men det verkar vara något åt det hållet?
Citera
2018-05-21, 22:27
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Du har rätt, det låter långsökt. Men det verkar vara något åt det hållet?

Och min fråga lyder vad har dina inlägg med den grova kvinnofridskränkningen att göra?
Citera
2018-05-21, 22:27
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Och vad har det med aktuellt brott att göra?
Artikeln och det intressanta inlägget jag svarade på behandlar bägge parter i det misstänkta brottet. Det är klart att det äger relevans (till skillnad från det snart veckolångt utdragna babblandet om skuldfrågan i ett misstänkt brott 2005, som dessutom redan har en FB-tråd: (FB) Huselius, Lilja och Tallinder).
Citera
2018-05-21, 22:28
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Artikeln och det intressanta inlägget jag svarade på behandlar bägge parter i det misstänkta brottet. Det är klart att det äger relevans.

Nej, jag ser ingen relevans i det angående aktuellt brott. Så det där ska vi nog diskutera närmare, och du får helt enkelt redogöra för vad som är relevant att skriva om målsägande 2003?
Citera
2018-05-21, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Och min fråga lyder vad har dina inlägg med den grova kvinnofridskränkningen att göra?

Vi gör så kallad bakgrundsforskning om de inblandade personerna i fråga. Fram tills att vi fått en fällande dom så spekulerar vi givetvis. Är det svar på din fråga? Eller godkänner du endast inlägg i tråden som direkt avgör Kristians skuld eller icke skuld?
Citera
2018-05-21, 22:33
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Vi gör så kallad bakgrundsforskning om de inblandade personerna i fråga. Fram tills att vi fått en fällande dom så spekulerar vi givetvis.

Fast det är ingen bakgrundsforskning det är mest ointressant förhållande till brottet. Hur står det i relevans till grov kvinnofrid? Kanske en skvallertråd är bättre där ni kan diskutera utseende och skolgång? Aktuellt brott är grov kvinnofridskränkning och olaga hot.
Citera
2018-05-21, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scarlettstorm
Så vad hävdar du, att lilla Sara utpressade sin sambo den 12:e januari, den 12:e mars och den 13:e maj och att han därför slog henne och hotade henne?

Du och dom andra börjar låta desperata på att komma på så mycket skit som möjligt nu för att försöka lägga över all skiten på henne istället.
Var finns bevis på att han slog henne dom datum du nämner?
Citat:
Som två härmapor, jag skrev ordet desperat, då kom ni minsann på att det ordet existerar och lärde er skriva det, samtidigt. Duktiga hundar.

Jag är helt övertygad om att KH är skyldig, så varför ska jag vänta med att ha åsikter kring det bara för att du tycker det? Du ansåg ju att Virtanen var/är skyldig, har han blivit dömd?
Att du är övertygad betyder inte att det är en sanning. Vi får helt enkelt vänta och se hur skyldig Kristian är.
Citat:
Varför får inte vi diskutera det som hände 2005 då om ni ska kunna sitta och dilla om KHs sambos kläder?
Det som hände 2005 är ju en del i bakgrundsforskningen till KH och hans sambo.
Hur vet du detta och vad grundar du det på?
Citera
2018-05-21, 22:46
Medlem
bussilegos avatar
Citat:
Så vad hävdar du, att lilla Sara utpressade sin sambo den 12:e januari, den 12:e mars och den 13:e maj och att han därför slog henne och hotade henne?

Du och dom andra börjar låta desperata på att komma på så mycket skit som möjligt nu för att försöka lägga över all skiten på henne istället.

Lilla vännen. Du begriper väl att det mesta är ren spekulation. Där finns två olika scenarier.

1. KH misshandlade sin sambo vid tre tillfällen. Det första man då ska tänka på är misshandel kan betyda olika från person till person. Även inom juridiken räknas vissa saker som misshandel. Det räcker alltså att man tillfogar en person smärta, så räknas det som misshandel. Därmed vet vi inte om KH har gett sambon flera knytnävsslag i ansiktet eller tagit henne i armen. Det finns en uppsjö av tänkbara gärningar. Han kan putat omkull henne osv.

Vi vet inte. Vi har inte sett någon FUP om det finns vittnen, dokumenterade skador osv. Polisen på plats har säkert bevittnat något men vad ? Finns det dokumenterade skador och berättelsen är trovärdig, så kommer säkert KH att dömas.

2. Kan det finnas motiv från sambon att anklaga KH falskt ? Ja, det har med spekulerats i tråden.
Det handlar inte om att kasta skit på henne utan mer överväga det faktum att en del kvinnor ljuger om att de blivit utsatta för övergrepp / misshandel / hot. Det är absolut inget nytt. Vi som läst de andra trådarna om andra rättsfall inser att möjligheten finns att det rör sig om en falsk anklagelse.
Naturligtvis spekuleras det då om vilka motiv som kan ligga bakom. Svartsjuka ? Separation på G ?
Pengar ? Även här en uppsjö av olika tänkbara motiv men inget som någon vet med säkerhet.

Att vissa är lite kritiska mot vad åklagaren påstår beror på att man inte köper det skitsnack åklagaren försöker sälja in. Det är inte heller första gången en åklagare siktar högt men får gå med huvudet mellan benen efteråt. Att åklagaren tycker en sak betyder inte att domstolarna tycker likadant. Även det är ett känt faktum.

Slutsatsen är att innan det finns något förundersökningsprotokoll, så är det enbart spekulationer. Vi kan endast avvakta och många av spekulationerna kommer rulla på om och om igen med i stort sett samma innehåll. Där kommer in nya som inte läst igenom tråden och börjar på igen med antingen det ena eller andra alternativet.

Men vi ska komma ihåg en viktig sak. KH är inte dömd utan ska ses som oskyldig tills dess en domstol sagt sitt. Det ska vi respektera. Det är ingen här inne som har någon rätt att döma KH särskilt när alla fakta inte finns för närvarande. Man kan tycka att KH inte är sympatisk osv men det gör inte honom skyldig till vad han nu är anklagad för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in