2018-05-21, 18:12
Medlem
Citat:
Utpekad man anmäld för misshandel av Lena

Citat:
Enligt uppgifter till Expressen har en man, inledningsvis i utredningen, suttit anhållen misstänkt för att ha fört bort trebarnsmamman. Rubriceringen då var människorov. Men mannen försattes på fri fot – och reste bort från Örebro.
Det är bara drygt ett år sedan som polisen utredde en anmälan om misshandel mot Lena Wesström. Den misstänktes ha skett den 10 januari i Örebro. Samme man som nu suttit anhållen pekades då ut som misstänkt, enligt dokument i tingsrätten. Därför tilldelades trebarnsmamman ett målsägandebiträde, en advokat som skulle företräda henne i en eventuell rättsprocess.

Utredningen lades ner efter åtta månader
Men av okänd anledning lades polisutredningen ner av den ansvarige åklagaren efter åtta månader.
Det var advokat Janette Stjernström från Örebro som fick målsägandebiträde-uppdraget av tingsrätten. Hon minns ärendet väl, men vill inte göra några uttalanden:
– Jag kan i nuläget inte kommentera det, säger hon.

Fick du någon förklaring till varför åklagaren lade ner det här ärendet?
– Det vill jag inte heller kommentera i nuläget.

https://www.expressen.se/nyheter/utpekad-man-anmald-for-misshandel-av-lena/
Citera
2018-05-21, 18:12
Medlem
Bardotrutanetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Har läst tråden men är tydligen trög; förstår inte vad du menar med att om han åkt utomlands så handlar det om en resa, vad skulle det annars handla om?🤔
Läs det den jag citerade skrev så förstår du säkert.
Citera
2018-05-21, 18:13
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horbock.i.Fjugesta
Jag fattar inte riktigt vad du säger. Men hur som helst, om någon är i Örebro och frågar efter Skavsta säger man knappast "Det ligger i en annan kommun, flera mil härifrån" även om det i teorin stämmer. Jag skulle snarast säga att det ligger i en annan del av landet.

Om någon däremot frågar efter Fjugesta känns det betydligt mer naturligt att säga "Det ligger i en annan kommun, flera mil härifrån" eftersom det ligger i en grannkommun men trots allt ett flertal mil från Örebro.

Rörande hämtningen av bilen sa jag bara att man kanske inte ska dra för höga växlar av just detta. Det låter ganska intressant (i synnerhet kombinerat med uttalandet om kommunen), men det kan trots allt finnas andra anledningar att hämta bilar.

Jo det kan finnas andra anledningar att polisen hämtar bilar men man kan väl anta att reporten frågat specifikt, eftersom uppgiften publicerades i artikel som handlade om försvinnandet. Fast det är kanske en ny policy hos polisen, att man säger något annat fast än man äskar allmänheten om tips?

Är det ens fem mil till Fjugesta (inte ens några mil bort, än mindre flera)?

Lekeberg, där Fjugesta ingår må väl vara grannkommun till Örebro?
Citera
2018-05-21, 18:13
Medlem
Browndawgs avatar
"I januari förra året misstänktes Lena Wesström från Örebro ha blivit misshandlad av en utpekad man.

Hon fick ett målsägandebiträde genom tingsrätten – men den ansvarige åklagaren valde att lägga ner utredningen.

Nu befarar polisen att trebarnsmamman hittats död – och misstänker att hon har mördats."

Citera
2018-05-21, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
"I januari förra året misstänktes Lena Wesström från Örebro ha blivit misshandlad av en utpekad man.

Hon fick ett målsägandebiträde genom tingsrätten – men den ansvarige åklagaren valde att lägga ner utredningen.

Nu befarar polisen att trebarnsmamman hittats död – och misstänker att hon har mördats."

Vet vi vem denna mannen är?
Citera
2018-05-21, 18:20
Medlem
Bardotrutanetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Vilken av dem? Det är nog möjligt att det är 90 där för det är precis efter rondell.
Tvekade på om jag skulle svara på det här när det blir så upprört. Har knappt sagt något. Men....som jag minns så är det sänkt hastighet en låååång del av E20/E18 genom hela Örebro. Bara det, och som sagt - min löjliga och irriterande tanke var egentligen en fundering på om det är tillåtet/möjligt att stanna utmed vägen.
Citera
2018-05-21, 18:21
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Den i tråden redan omtalade SD.

Snaran börjar dras åt rejält kring denne Stefan. Förstår att han försöker fly, men det är nog kört för honom. Inte lätt att försvinna i varken Norge eller USA.

Är det fler än jag som nu är övertygade att det är han som är GM?
Citera
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bardotrutanett
Ta det lugnt. Har knappt ens pipit i tråden. Än.
Det som jag tänkte var om man får stanna längs vägen eller ej .Ser nu från annan postare att det är motorväg tydligen, fast 90-begränsad. Ber så hemskt mycket om ursäkt.

Synd att bilden som en postare lade upp igår försvunnit. Det var en bild tagen ovanifrån på platsen hon hittades. Jag letade och tänkte posta länken till dig men det är "not found" på länken nu. Kanske för att det tagits medan polisen ännu var där?
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin

Ja. Om du läser artikeln står det.

"Enligt uppgifter till Expressen har en man, inledningsvis i utredningen, suttit anhållen misstänkt för att ha fört bort trebarnsmamman. Rubriceringen då var människorov. Men mannen försattes på fri fot – och reste bort från Örebro.

Det är bara drygt ett år sedan som polisen utredde en anmälan om misshandel mot Lena Wesström. Den misstänktes ha skett den 10 januari i Örebro. Samme man som nu suttit anhållen pekades då ut som misstänkt, enligt dokument i tingsrätten."
Citera
2018-05-21, 18:22
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
om jag tolkar artikeln i expressen rätt så borde det vara samma bil som från början var intressant
Jaha, då var det kanske en nygammal "nyhet" man spann vidare på från fredagen. Med var bilen återfanns.
Citera
2018-05-21, 18:22
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bardotrutanett
Tvekade på om jag skulle svara på det här när det blir så upprört. Har knappt sagt något. Men....som jag minns så är det sänkt hastighet en låååång del av E20/E18 genom hela Örebro. Bara det, och som sagt - min löjliga och irriterande tanke var egentligen en fundering på om det är tillåtet/möjligt att stanna utmed vägen.

Om det är mitt i natten och ingen traffik
så är det väl mycket möjligt att man stannar och
släpper av någon där?
Citera
2018-05-21, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Kan inte tänka mig att pappan är helt nedbruten, de hade ju gått skilda vägar för länge sedan. Han klarar garanterat av att ta hand om sina barn.

De har säkert stöd av kuratorer och liknande. Han har säkert släktingar i sin närhet som kan gå in och stötta honom.

Barnen behöver ju honom som mest just nu, det klarar han. Man klarar mer än vad man tror.

Bra med garantier. Bra också med hög tilltro till vad pappor klarar av.
Men inte desto mindre finns det pappor som inte mäktar med ett förtvivlat barns gränslösa och närmast otröstliga sorg, t ex vid en förälders död.
Hur skall det då inte vara om döden inträffat genom mord?
Hur skall det då inte vara med att ha tre stycken barn med denna förtvivlan och stora sorg?
Jag vill understryka att jag inte misstror pappans kapacitet. Jag lider med honom. Och framförallt lider jag med dessa tre barn som drabbats av en vuxen persons våld mot en mamma.
Här finns bara förlorare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in