2018-05-21, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Tack för rapporten. För i min värld så har den som betalar svart ofta svarta inkomster själv, så det känns relevant att försöka förstå var dessa svarta inkomster härstammar ifrån.

Özz har en bokningsfirma/agentur som sköter allt inkluderande idella insatser. Många praktiska frågor som gås igenom vid sådant tillfälle. Rätt drygt men bra så klart.
Citera
2018-05-21, 11:01
Medlem
jay.simpsons avatar
Det går bra nu för Özz ännu en avbokning.

Citat:
Ursprungligen postat av friatider.se
Företagsmässan Affärsracet i Anderstorp skulle ha med Özz Nûjen som "hemlig gäst". Men efter komikerns medverkan i SVT:s "Uppdrag granskning" har Özz avbokats.

http://www.friatider.se/aff-rsracet-avbokar-zz-nujen
Citera
2018-05-21, 11:21
Medlem
E-R-N-S-Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jay.simpson

Ha ha ha vilken jävla sopa Özz är, om bara SVT/Barnkanalen också kunde fatta att våra kära småttingar blir konfunderade och lite rädda när mamsen och papsen blir arga/illamående när terrorfinansiärens fula nylle dyker upp i deras favoritprogram.
Citera
2018-05-21, 11:42
Medlem
1970-01-01s avatar
Någon som frågat SVT hur dom tänker?
Vi kanske ska lära barnen att det är ok (inga konsekvenser) med skattefiffel osv...

https://mobile.twitter.com/ozznujen/status/998458109558476800

Citat:
kontakt@svt.se
Senast redigerad av 1970-01-01 2018-05-21 kl. 11:53.
Citera
2018-05-21, 12:02
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jay.simpson

Kämpa Özz!

Någon som var på Norra Brunn i veckan?

Hade varit en rungande succé så hade ju Özz skrävlat hårt på Twitter om detta, men det verkar knäpptyst? Ingen som var där och hörde honom?

Citat:
Ursprungligen postat av 1970-01-01
Vi kanske ska lära barnen att det är ok (inga konsekvenser) med skattefiffel osv...

Säkert något som är inbokat innan skiten träffade fläkten och som nu ska fullföljas. Hoppas jag. Men visst det ser inte bra ut för SVT.
Citera
2018-05-21, 13:00
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1970-01-01

Det är nästan lite rörande att se hur han försöker få det att framstå som om allt rullar på som vanligt och karriären är på topp

Inte en enda positiv kommentar bland de som kommenterat ännu.

Är det inte snart dags för en ny krönika i Expressen förresten?
Citera
2018-05-21, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Det är nästan lite rörande att se hur han försöker få det att framstå som om allt rullar på som vanligt och karriären är på topp

Jag har frossat i att hata honom med nöje. Det har varit jätteroligt.

Men nu börjar jag snart skämmas för hans skull och känna mig in i hur han kanske känner... nog mycket för att få lite ont i magen. Urs.... vilket fall.

Men är rätt övertygad om att han inte blir helt utbränd utan i sin hjärna kommer han rättfärdiga allt och leva vidare.
Citera
2018-05-21, 14:20
Medlem
Özz är ju ofta på Norra Brunn. Under FAQ på deras hemsida på frågan om större sällskap kan få delad nota så är svaret;

Givetvis går det bra men att man skall undvika att betala med kort för det tar längre tid. NB vill helst att det större sällskapet var och en betalar med cash som om det skulle gå fortare.😀
Citera
2018-05-21, 14:22
Medlem
1970-01-01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna

Det är det jag undrar också. Det är också därför jag frågat
"Är det bara vi som lever i en Flashback bubbla? Vet inte resten av folket om det (dom som bara läser expressen e.t.c)"

Men samtidigt har två gig nu blivit avbokade på kort tid, men SVT har en inspelning med han idag på "Drakens hotell" (barnprogram). Så vi ska tydligen lära våra barn att det inte finns några konsekvenser med skattefiffel...

Och Norra brunn har inte avbokat Özz, han är fortfarande bokad på flertalet gig framöver.

Så hur man än vänder och vrider på det så verkar Özz taktik fungera genom att låtsas som att inget hänt. För jag verkar tro att så länge inte vänstern tar avstånd från Özz så kommer han få gig på dom normala kanalerna som är skattefinansierade och till slut så kanske även andra aktörer vågar boka han som vanligt igen.
Citera
2018-05-21, 14:23
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Özz är ju ofta på Norra Brunn. Under FAQ på deras hemsida på frågan om större sällskap kan få delad nota så är svaret;

Givetvis går det bra men att man skall undvika att betala med kort för det tar längre tid. NB vill helst att det större sällskapet var och en betalar med cash som om det skulle gå fortare.😀
Jag tror fortfarande att detta är ett intressant spår, för att utröna var Özz får sina svarta pengar ifrån.
Citera
2018-05-21, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagharfritid
Jag har frossat i att hata honom med nöje. Det har varit jätteroligt.

Men nu börjar jag snart skämmas för hans skull och känna mig in i hur han kanske känner... nog mycket för att få lite ont i magen. Urs.... vilket fall.

Men är rätt övertygad om att han inte blir helt utbränd utan i sin hjärna kommer han rättfärdiga allt och leva vidare.

Tror du har helt rätt.
Men om vi ser Özz Nujen som den psykopat han antagligen är, så blir hans agerande och märkliga resonemang (som exempelvis att inga kurder dödades på Drottninggatan), mer begripligt.
Tycker inte att det idag finns nåt som talar emot fåtöljdiagnosen fullblodspsykopat.
Citera
2018-05-21, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Den 45-årige uzbeken med kopplingar till Strömsund, med det numera tagna namnet "David Idrisson", hade 2013 till oktober 2017 en enskild firma "Ny Nord Design Group".
https://www.allabolag.se/721129WQGI/verksamhet

Verksamhetsbeskrivning:

Har ingen aning om Nujenklanen har anlitat just Idrissons firma, men kan vara värt att nämna då Idrisson är i samma branch som Akilov. Någon av de 3 häktade i den senaste terrorhärvan ska ju också ha någon form av koppling till Akilov, det har inte framkommit vem av de tre männen det rör sig om.

Tack för info!
Att en av de häktade har koppling till Akilov, gör ju ärendet med "Valborgsterroristerna" extra intressant. Från Akilov finns ju redan trådarna rörande svarta arbeten till The Nujens.
Det lär ju tyvärr dröja länge innan ett ev åtal mot de tre kan bli aktuellt. Den fupen kanske kommer att bli sekretessad i vissa delar..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in