2018-05-21, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krulleludde
Det finns en hel del som numera bor i närheten som kan kopplas till dessa falanger. En del av medlemarna själva, deras flickvänner, vänner och fd gängmedlemmar som kan ha hjälp till så att de andra fått veta att BO var på platsen
Jo, visst, eller så har några andra gjort det.

Verkar märkligt att komma dit i en sk personlig bil om det inte längre är en safe zone, de borde ju också veta att det kommit dit folk till området som man bör se upp med. Han hade väl med sin nån också.

Var han fortfarande ihop med albanskan?
Citera
2018-05-21, 14:10
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Det finns en hel del som numera bor i närheten som kan kopplas till dessa falanger. En del av medlemarna själva, deras flickvänner, vänner och fd gängmedlemmar som kan ha hjälp till så att de andra fått veta att BO var på platsen

Precis
Det kan egentligen varit vem som helst som tipsat.

Ännu värre, det behöver oftast inte vara ett resultat av (det mest uppenbara) pågående konflikt.
Det kan vara helt nytt.

Jag har sett vissa människor helt slumpmässigt trampat varandra på tårna pga av en skitsak som snabbt lett till blodigt allvar. Vi får inte glömma att dessa grabbar rör sig konstant i kriminella miljöer och att risken för att drabba samman med någon random kriminell är väldigt stor.

Då kan de handla om stolthet.

Men nu vet vi egentligen inte exakt vad som hänt. Mest sannolikt är det något gammalt/pågående skit som fortsatt nu, men som sagt vi vet inte.
Det är en sjuk värld dessa grabbar lever i. Gränsen är hårfin mellan att störa sig på någon och att ta till dödligt våld då mycket står på spel för dem. Enligt dem själva.
Citera
2018-05-21, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Jo, visst, eller så har några andra gjort det.

Verkar märkligt att komma dit i en sk personlig bil om det inte längre är en safe zone, de borde ju också veta att det kommit dit folk till området som man bör se upp med. Han hade väl med sin nån också.

Var han fortfarande ihop med albanskan?

Gränserna för dem är inte alltid helt tydliga. Många av de här killarna har både vänner och fiender i varje falang och olika gäng. Om tex BO har träffat en fd gängmedlem i området som för några år sen var på samma sida som han själv så är det inte självklart att han ser honom som ett potentiellt hot idag. BO i detta fall har ju haft vänskapsband i olika perioder med Mc gäng, tatueringsgäng, backaligan och nu B falangen. Folks lojaiteter ändras så snabbt i den världen så det är svårt att veta vem som står vart. Det var en syster till bröderna K som han haft ihop det med. Inte säker på hur deras relation sett ut de senaste månaderna. Hon bor väl i samma område hon med f.ö
Senast redigerad av Krulleludde 2018-05-21 kl. 14:28.
Citera
2018-05-21, 14:27
Medlem
Citat:
Gränserna för dem är inte alltid helt tydliga. Många av de här killarna har både vänner och fiender i varje falang och olika gäng. Om tex BO har träffat en fd gängmedlem i området som för några år sen var på samma sida som han själv så är det inte självklart att han ser honom som ett potentiellt hot idag. BO i detta fall har ju haft vänskapsband i olika perioder med Mc gäng, tatueringsgäng, backaligan och nu B falangen. Folks lojaiteter ändras så snabbt i den världen så det är svårt att veta vem som står vart. Det var en syster till bröderna K som han haft ihop det med. Inte säker på hur deras relation sett ut de senaste månaderna
Jo jag vet att han en gång i tiden var på ganska god fot med flera.
Citera
2018-05-21, 14:40
Medlem
Citat:
Tack för intressant och klargörande information i detta och flera andra av dina inlägg. De som bor i och nära Guldheden sätter nog stort värde på att veta vilken sorts individer som nu finns mitt ibland dem.
Citera
2018-05-21, 14:44
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Gränserna för dem är inte alltid helt tydliga. Många av de här killarna har både vänner och fiender i varje falang och olika gäng. Om tex BO har träffat en fd gängmedlem i området som för några år sen var på samma sida som han själv så är det inte självklart att han ser honom som ett potentiellt hot idag. BO i detta fall har ju haft vänskapsband i olika perioder med Mc gäng, tatueringsgäng, backaligan och nu B falangen. Folks lojaiteter ändras så snabbt i den världen så det är svårt att veta vem som står vart. Det var en syster till bröderna K som han haft ihop det med. Inte säker på hur deras relation sett ut de senaste månaderna. Hon bor väl i samma område hon med f.ö

Är det R*z*rt* som är hans föredetta flickvän? Tror det är den enda systern bröderna B.K och B.K har, men det kan vara en till. Isåfall kanske han är pappan till hennes barn?
Citera
2018-05-21, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Är det R*z*rt* som är hans föredetta flickvän? Tror det är den enda systern bröderna B.K och B.K har, men det kan vara en till. Isåfall kanske han är pappan till hennes barn?

Nej
Citera
2018-05-21, 14:50
Medlem
Citat:
Han har 2 barn sen innan tror jag. Och om man ska tolka hans FB så verkar han vara i en annan relation, han skriver själv sen 2017.

Jag vet att det snackades om att det var nåt i luften när han svek den kurdiska tjejen. Och om han sen träffar en albanska och kör samma stil där, de har ju nästan samma mentalitet i sina familjer och syn på relationer (läs heder) så kanske det har ställt till det.
Citera
2018-05-21, 14:54
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Han har 2 barn sen innan tror jag. Och om man ska tolka hans FB så verkar han vara i en annan relation, han skriver själv sen 2017.

Jag vet att det snackades om att det var nåt i luften när han svek den kurdiska tjejen. Och om han sen träffar en albanska och kör samma stil där, de har ju nästan samma mentalitet i sina familjer och syn på relationer (läs heder) så kanske det har ställt till det.

Jo, det håller jag med (sista stycket). Men jag tror att han glidit in på detta kontaktnät (b-falangen) via henne, och hon kanske är den av anledningarna till att han idag är död. Nåväl, jag kände inte till honom. Tittar man på hans Facebook så kan man se att han skrivit att han är stockholmare, i någon av hans bilder hade rapparen Alex C**say kommenterat etc, undra om han inte gjorde bort sig i Sthlm och flyttade till Göteborg, nu spekulerar jag vilt men ändå. När du skriver kurdiskan, är det hon som fick sin bror och pojkvän skjuten till döds du åsyftar?
Citera
2018-05-21, 15:02
Medlem
Citat:
Jo, det håller jag med (sista stycket). Men jag tror att han glidit in på detta kontaktnät (b-falangen) via henne, och hon kanske är den av anledningarna till att han idag är död. Nåväl, jag kände inte till honom. Tittar man på hans Facebook så kan man se att han skrivit att han är stockholmare, i någon av hans bilder hade rapparen Alex C**say kommenterat etc, undra om han inte gjorde bort sig i Sthlm och flyttade till Göteborg, nu spekulerar jag vilt men ändå. När du skriver kurdiskan, är det hon som fick sin bror och pojkvän skjuten till döds du åsyftar?

Han har garanterat kommit in via henne, om inte, träffat henne genom dem, men jag tror på det förstnämnda.

Tittar man på hans FB så drar jag en helt annat slutsats, sidan startades i början på 2017 och han verkar knappt ha några från GBG som skriver där. Så han drog nog dit och skulle starta om, för innan det hade han ingen FB på ganska bra länge, vad jag minns. Det verkar som att han skulle börja på ny kula i Sthlm, för han verkar inte vilja att man skulle hitta honom. Plus en annan sak som jag inte fattar att folk inte påpekar.

Nej, inte hon den tokan. Hon fick ju sin bror mördad av sin pojkvän, dessutom. Och slutligen dog H på krogen där.

Edit: Han är ju ifrån GBG. Vilket han också skriver på sin FB, Sthlm var en ny grej men som ändå kan ha skitit sig.
Senast redigerad av xtroverto 2018-05-21 kl. 15:10.
Citera
2018-05-21, 15:30
Medlem
Casual-Cultures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Måste vara ett lämpligt färdmedel om man tänker sig att en GM drar iväg på moppe/cykel/springer på en smal gångbana, in på gårdar eller annat där bil inte kan färdas.

Vet inte varför de har dem men jag tycker det låter rimligt. Aldrig sett polis på moppe.

Man märker att ni inte vet hur ett gripande går till hade nu en mc polis fått tag i en misstänkt skytt då hade han hållit kvar honom på platsen och tillkallat radiobilar som kommit fort som fan ditt dom befinner säg.
Citera
2018-05-21, 15:38
Medlem
Citat:
Plus en annan sak som jag inte fattar att folk inte påpekar. .

Vilken sak är det som vi andra har missat, du skrev tidigare att han hade lik i garderoben är det samma sak du syftar på ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in