2018-05-21, 10:55
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Efter den tionde bajenspelaren gråtit i tidningen om hur tråkigt vi spelade i derbyt måste jag bara säga helvete vad trött jag är på den här jävla barcelonagenerationen. Defensiv fotboll är också vackert, se bara juve nåt år sedan eller chelsea mot barca i cl.

Ja, måste vara det tröttsammaste som finns när spelare klagar på att motståndare lirar defensivt.

En sak om man spelar fult och fuskar och filmar, men här är det ju bara en fråga om ett förhållningssätt till matchen där man maximerar möjligheten för laget att prestera så bra som man kan.

Självrannsakan först och främst innan man kommer med sådana uttalanden som spelare!
2018-05-21, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mg57
Spelade Bajen så jävla roligt då?

Nej. AIK lyckades tyvärr döda vårt spel rätt bra. AIK fick matchen dit de ville. Därför vann de också. Dock hyfsat nöjd med att Bajen lyckades utmana trots att AIK fick matchen precis dit de ville. Säger lite om Bajen kvalitéer ändå.
Men känns som att AIK i sina matcher satsar på kryss och hoppas få in en boll på en bjudning. Boring.
Hade gärna sätt Bajen gå på mer, även om det resulterat med fler mål i baken. Den lilla slutforceringen som kom visade att det går att få AIK att svaja.

Och det var inget fel av domaren att blåsa straff där. Även om det inte var helt solklar heller.
Senast redigerad av Chris-Phris 2018-05-21 kl. 11:11.
2018-05-21, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mazdaq
Förvånad över allt gnäll om straffen. Den var solklar.
Nja, solklar vet jag inte om den är. Visserligen är det kontakt men Sundgren faller väldigt lätt. Skulle säga att det är en 50/50 situation.
2018-05-21, 11:55
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Nja, solklar vet jag inte om den är. Visserligen är det kontakt men Sundgren faller väldigt lätt. Skulle säga att det är en 50/50 situation.

Faller lätt? Hans vänsterben är fasthakat i en bensax (medveten eller omedveten) från Hamad.

/feldgrau
2018-05-21, 12:28
Medlem
Citat:
Knappast 50/50. Det är en kraftig feldömd straff. Alla som spelat fotboll och har den minsta koll på hyr människans fysik fungerar kan se att sundgrenssteg är onaturliga innan och förstärkta när han faller. Initialt är det även sundgren som trycker Hamad mot fallet. Jag tycker dagens domare borde vara bra nog att se det här men antar att alla domare var felpositionerad vid detta.

EDIT: kollat på reprisen i slow mo. Hamads ben hakar inte ens sundgren även om sundgren söker hakning.
Senast redigerad av studentnissen 2018-05-21 kl. 12:38.
2018-05-21, 12:42
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studentnissen
Knappast 50/50. Det är en kraftig feldömd straff. Alla som spelat fotboll och har den minsta koll på hyr människans fysik fungerar kan se att sundgrenssteg är onaturliga innan och förstärkta när han faller. Initialt är det även sundgren som trycker Hamad mot fallet. Jag tycker dagens domare borde vara bra nog att se det här men antar att alla domare var felpositionerad vid detta.

EDIT: kollat på reprisen i slow mo. Hamads ben hakar inte ens sundgren även om sundgren söker hakning.

Super slo-mo, fysik, onaturliga steg..
Grin-bajen

Må hända att det är oavsiktligt men straffen är solklar
Senast redigerad av Commissary 2018-05-21 kl. 12:48.
2018-05-21, 12:56
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Grin-bajen

Kan du säga på vilket sätt straffen var solklar? Vilken del refererar du till?
2018-05-21, 13:00
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Efter den tionde bajenspelaren gråtit i tidningen om hur tråkigt vi spelade i derbyt måste jag bara säga helvete vad trött jag är på den här jävla barcelonagenerationen. Defensiv fotboll är också vackert, se bara juve nåt år sedan eller chelsea mot barca i cl.

Håller med, blir direkt irriterad av spelarnas gnäll. Knyt näven i fickan, jobba ännu hårdare och vinn nästa match istället.

Fotboll handlar om att vinna, något Gnaget gjorde igår. Det finns inga bortförklaringar utan det är bara att gratulera till en väl genomförd match.
2018-05-21, 13:07
Medlem
feldgraus avatar
Citat:

Hamads ben hakar inte ens Sundgren. Är du blind eller full?

/feldgrau
2018-05-21, 13:11
Medlem
mazdaqs avatar
Citat:
Det är hamad som faller lätt efter att han förlorar duellen. Sen saxar han sundgrens ben i sitt fall.
2018-05-21, 13:19
Medlem
erikp121s avatar
Har nu sett reprisen på både Bajens 1-0 och aiks "straff". Står kvar vid åsikten att båda 2 är horribla domslut.

Var det straff när aik tog bollen med handen i straffområdet i andra också? Möjligt att händerna var intill kroppen så det är väl en 50/50.
2018-05-21, 13:25
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Grin-bajen

Martin Strömbergsson hade ansett att Hamad var före Sundgren i situationen och blåst frispark för Bajen.
Martin brukar ju ha två regelböcker som han dömer efter.

Straffen är klar men inte solklar. Axel mot axel och den klene Hamad ramlar och drar en bensax på Sundgren. Rätt beslut av Ekberg.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in