2018-05-20, 23:04
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Man borde göra en tabell utifrån poäng / match istället.
Sure thing.

1. Hammarby IF 2,5
2. AIK 2,2
3. IFK Norrköping 2,11
4. Kalmar FF 1,78
5. Örebro SK 1,67
6. BK Häcken 1,55
7. IFK Göteborg 1,5
8. GIF Sundsvall 1,5
9. Djurgårdens IF 1,4
10. Malmö FF 1,27
11. Östersunds FK 1,22
12. IF Brommapojkarna 1,0
13. Trelleborgs FF 0,89
14. IF Elfsborg 0,63
15. IK Sirius 0,55
16. Dalkurd FF 0,44
2018-05-21, 00:47
Medlem
Hyfsat rättvis seger även om det kunde gått hur som helst. Värmer dock Bajenhjärtat att se sork spela som att de möter ett lag mycket bättre än dem.

Intressant allsvenska i år. Inget lag känns klockrent. Alla är svajiga. Kanske då tråk-norling-fotboll kan segra? Kan helt ärligt leva med det om Bajen är i topp. Solna-seger är ändå nästan Stockholms-seger.
Men Bajen är fortfarande bäst i Sverige just nu!
2018-05-21, 01:09
Medlem
mg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chris-Phris
Hyfsat rättvis seger även om det kunde gått hur som helst. Värmer dock Bajenhjärtat att se sork spela som att de möter ett lag mycket bättre än dem.

Intressant allsvenska i år. Inget lag känns klockrent. Alla är svajiga. Kanske då tråk-norling-fotboll kan segra? Kan helt ärligt leva med det om Bajen är i topp. Solna-seger är ändå nästan Stockholms-seger.

Spelade Bajen så jävla roligt då?
2018-05-21, 01:56
Medlem
Gustavoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Det där kändes på något vis ändå ganska skönt (Bajens motgång).

Kul förresten att se Faltsetas utföra en blodröd bensax med sulorna före 1 meter framför Al-Hakim som i sin tur visar det gula kortet. Jag antar att den tacklingen inte äventyrade spelarens säkerhet på samma sätt som en klassisk axel-mot-axel-tryckare gör.

Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Samuel Adrians tackling på Paulinho i slutet av matchen är också solklart rött. På El Kabir.

/feldgrau

Ska bli intressant att följa MAHs fortsatta karriär. Det kan väl inte vara någon särskilt vild gissning att han dömer superettan 2019?!
/G
2018-05-21, 04:15
Medlem
AlfaRomeo159s avatar
Hur kan vraken klaga på att gnaget spelar tråkigt? Om man måste välja ett lag som spelade roligt i matchen är det väl ändå AIK? Stundtals grymt kombinationsspel, och Goitom hade lekstuga på mittplan när han snurrfintade bort Hamad och sen gjorde en klackpass (som dessutom blev tunnel på Tankovic) vidare till Nabil. Det om något är väl samba?

Bajen verkade mest vilja slå långbollar på Dibba, vilket gick sådär. Hur vill ni att man ska spela Bajen? Backlinjen uppe vid mittplan som när ni mötte BP? Ja, då blir det roligt (i alla fall för er)!
2018-05-21, 09:01
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Hatar haltande tabeller. Malmö har en match kvar. Lagen runt om har upp till tre kvar. Man borde göra en tabell utifrån poäng / match istället.
Jo. Men vad hade det hjälpt mer än för statistiknördar? Antal spelade matcher är ju i högsta grad relavant för tabelläsningen.Det är ju ändå sluttabellen som är det viktiga. Allt annat är bara vägen dit.
2018-05-21, 09:45
Medlem
mark.corrigans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chris-Phris

Jag köper inte det resonemanget. AIK spelar som man spelar mot ett lag som behöver stora ytor för att skapa något. Man spelar på samma sätt mot t.ex. Östersund. Och det fungerade perfekt. Hammarby fick spela runt och lyckades helt ärligt inte skapa någonting. Ni såg oroväckande oflexibla ut i anfallsspelet.

Håller med om intressant Allsvenska i år dock! Förhoppningsvis slutar det med svartgult i topp.
2018-05-21, 09:45
Medlem
beatbeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaRomeo159
Hur kan vraken klaga på att gnaget spelar tråkigt? Om man måste välja ett lag som spelade roligt i matchen är det väl ändå AIK? Stundtals grymt kombinationsspel, och Goitom hade lekstuga på mittplan när han snurrfintade bort Hamad och sen gjorde en klackpass (som dessutom blev tunnel på Tankovic) vidare till Nabil. Det om något är väl samba?

Bajen verkade mest vilja slå långbollar på Dibba, vilket gick sådär. Hur vill ni att man ska spela Bajen? Backlinjen uppe vid mittplan som när ni mötte BP? Ja, då blir det roligt (i alla fall för er)!

Tror han menade hela säsongen överlag hittills och då har nog Bajen bjudit på bra mycket mer skönlir än Solna laget!
2018-05-21, 10:15
Medlem
Tlagnojs avatar
Efter den tionde bajenspelaren gråtit i tidningen om hur tråkigt vi spelade i derbyt måste jag bara säga helvete vad trött jag är på den här jävla barcelonagenerationen. Defensiv fotboll är också vackert, se bara juve nåt år sedan eller chelsea mot barca i cl.
2018-05-21, 10:24
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Efter den tionde bajenspelaren gråtit i tidningen om hur tråkigt vi spelade i derbyt måste jag bara säga helvete vad trött jag är på den här jävla barcelonagenerationen. Defensiv fotboll är också vackert, se bara juve nåt år sedan eller chelsea mot barca i cl.
Inter mot barca i cl typ 2010-11. Inter spelar med en man mindre i typ 85 minuter och vinner med 1-0. Barcelona vann bollinnehavet med typ 88-12 eller ditåt.
2018-05-21, 10:27
Medlem
Shuyins avatar
Gnaget kastade nyckeln och Pa Dibba ser ut som den division 3 spelare han egentligen är (fotnot, jag gillar Dibba som spelare mycket, men han är såklart begränsad).

Klart att det går att diskutera straffen men som AIKare så är jag knappast rätt man att säga något annat än att jag var duktigt nöjd med utfallet. Noll chanser för Allsvenskans bästa offensiv är ett bra kvitto på att vår defensiv håller bra klass.

Nu när våren snart är avklarad kommer vi bara växla upp fram emot hösten och då blir vi svårslagna, får se om det räcker hela vägen fram.
2018-05-21, 10:46
Medlem
mazdaqs avatar
Förvånad över allt gnäll om straffen. Den var solklar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in