2018-05-20, 21:06
Medlem
Bondbruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Grattis AIK till en välförtjänt seger. Dock surt att torska på en mycket hårt dömd straff.
Men ni lyckades stänga ner vår offensiv som aldrig lyfte. Bästa anfallet mot bästa försvaret. Den matchen vann ni helt klart idag.
Med det sagt - jävlar vilken trist fotboll ni spelar...

Tacka vet jag sambaliret bajen bjöd på vårt hemmaderby förra året.
2018-05-20, 21:24
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bondbrud
Tacka vet jag sambaliret bajen bjöd på vårt hemmaderby förra året.
Haha verkligen
Den segern satt fint...
2018-05-20, 21:30
Medlem
simonvps avatar
https://twitter.com/bajensteffe/status/998268195504119808?s=21

Den här förstår jag faktiskt mindre än straffen...varför blåser man i aiks favör där?
2018-05-20, 21:41
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
https://twitter.com/bajensteffe/status/998268195504119808?s=21

Den här förstår jag faktiskt mindre än straffen...varför blåser man i aiks favör där?
Oavsett om aikaren satt upp sin hand eller inte så hade hammarbyaren kört över målvakten. Att säga att det är en "knuff" är ju grovt överdrivet.
2018-05-20, 21:43
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
Inte man läser såna ärliga inlägg.
Glädjer mig👍 För dig!

Just därför jag inte riktigt köper kommentarer om att aiks seger var oförtjänt pga att man lirade tillknäppt. Så ofta vi grisat till oss segrar liksom. Framförallt inte idag då aik skapade de farligaste chanserna dessutom. Blir väldigt verklighetsfrånvänt isåfall.
2018-05-20, 21:46
Medlem
feldgraus avatar
Sjukt ändå att ingen ännu har skrivit något om att det är nu raset för Bajen börjar ...
Vilket jag så klart inte tror. Men ett rätt avslaget derby överlag och ett rätt svagt Hammarby mer specifikt var det ju. Och ett AIK som förvisso är skickliga på det de gör och den matchplan de har, men fantastiskt kul att se på var det inte.

/feldgrau
2018-05-20, 21:46
Medlem
Både Bajen och Gnaget kan nog få lite problem i nästa omgång, varken Kalmar eller Häcken borta är superlätta matcher att hantera, jag skulle gissa på att den absoluta toppen kommer vara rätt tajt när vi går in i sommaruppehållet.

Gör vi liknande insatser som mot Peking i våra tre återstående matcher så kan vi kanske, mot all förmodan skrapa ihop 9 pinnar.

Malmö tog som väntat 3 idag och lär väl också få med sig 3 p från Dalkurd.
2018-05-20, 21:47
Medlem
nomadics avatar
Det där kändes på något vis ändå ganska skönt (Bajens motgång).

Kul förresten att se Faltsetas utföra en blodröd bensax med sulorna före 1 meter framför Al-Hakim som i sin tur visar det gula kortet. Jag antar att den tacklingen inte äventyrade spelarens säkerhet på samma sätt som en klassisk axel-mot-axel-tryckare gör.
2018-05-20, 21:50
Medlem
SvenErlandssons avatar
Det är ju inte lite bittra hamad, dibba och tankovic är. Dessutom så grymt mycket fel i pajaskritiken dom spottar ur sig direkt efter matchen.
2018-05-20, 21:59
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Kul förresten att se Faltsetas utföra en blodröd bensax med sulorna före 1 meter framför Al-Hakim som i sin tur visar det gula kortet. Jag antar att den tacklingen inte äventyrade spelarens säkerhet på samma sätt som en klassisk axel-mot-axel-tryckare gör.

Samuel Adrians tackling på Paulinho i slutet av matchen är också solklart rött. På El Kabir.

/feldgrau
2018-05-20, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Sjukt ändå att ingen ännu har skrivit något om att det är nu raset för Bajen börjar ...
Vilket jag så klart inte tror. Men ett rätt avslaget derby överlag och ett rätt svagt Hammarby mer specifikt var det ju. Och ett AIK som förvisso är skickliga på det de gör och den matchplan de har, men fantastiskt kul att se på var det inte.

/feldgrau

När var Gnaget kul att se på... fan det har varit typ 10 år av kompakt tokförsvar... och en och annan säsong har deras främsta anfallsvapen varit långa inkast.

Edit: I år har dom dock en del sköna lirare... typ Kris whatever.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2018-05-20 kl. 22:33.
2018-05-20, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Både Bajen och Gnaget kan nog få lite problem i nästa omgång, varken Kalmar eller Häcken borta är superlätta matcher att hantera, jag skulle gissa på att den absoluta toppen kommer vara rätt tajt när vi går in i sommaruppehållet.

Gör vi liknande insatser som mot Peking i våra tre återstående matcher så kan vi kanske, mot all förmodan skrapa ihop 9 pinnar.

Malmö tog som väntat 3 idag och lär väl också få med sig 3 p från Dalkurd.
Hatar haltande tabeller. Malmö har en match kvar. Lagen runt om har upp till tre kvar. Man borde göra en tabell utifrån poäng / match istället.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in