2018-05-21, 08:57
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mister
SD och exet ska reparera relationen. Som krona på kärleksläkandet bokas en utlandsresa. Men hon kräver innan resan att han avslutar allt med BO och framför allt gör det tydligt för henne. Eller så tar hon själv på sig att göra det.
Men det går inte som tänkt och en människa dör. Verkar rimligt.

Liknande hände i Therese Rojo fallet. Det var visserligen ungdomar men där var en kille tvungen att slå/strypa ihjäl en tjej som han strulat med för att visa sin kärlek till flickvännen.
Citera
2018-05-21, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plastplupp
UW har varit gift ytterligare en gång efter BO med en viss MH.
Vigselannonser sid 4
http://studylibsv.com/doc/182506/gud-har-ett-namn---betelkyrkan

Det verkar också vara en religiös fanatiker.
Skulle inte förvåna mig om det var ett bråk exfruarna emellan som urartade.

Finns så otroligt mycket hat mot kristna här inne. Jag tror det är lite som med de värsta homofoberna - det du hatar är egentligen det du ÄR.
Det finns otroligt många kyrkor i Sverige - otroligt många kristna. Nu har en kristen blivit mördad. Då läggs fokus på hennes - religion?
Logik verkar inte vara paradgrenen här inne.
Citera
2018-05-21, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Uppenbart att något har urartat och kanske att den/de inblandade kommer påstå att mordet är utfört i Jesu namn. Fanatiska talare om Gud, Jesus och Hela, gör mig bekymrad.

Att ha flera "otillåtna" partners tycks inte en Tro hindra - snarare tvärtom i frikyrkliga sammanhang. Jag drar inte alla över en kam, men det finns riktigt farliga individer som gömmer sig bakom Gud/Jesusvänliga fasader.
Ja det finns många skumisar i den religiösa svängen.
Citera
2018-05-21, 09:02
Medlem
allegragellers avatar
Ang. LW:s barns insta-konto, för er som inte har tonåringar så kan dessas beteende verka mysko och märkligt, att lägga upp bilder i tid och otid med konstiga emojis etcetera - men det är fullständigt normalt i dagens tonårsvärld.

Däremot är det osmakligt att spekulera i barnens eventuella inblandning i mammans död utan att ha något
som helst belägg för det.
Citera
2018-05-21, 09:13
Medlem
Plastplupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isakn
Finns så otroligt mycket hat mot kristna här inne. Jag tror det är lite som med de värsta homofoberna - det du hatar är egentligen det du ÄR.
Det finns otroligt många kyrkor i Sverige - otroligt många kristna. Nu har en kristen blivit mördad. Då läggs fokus på hennes - religion?
Logik verkar inte vara paradgrenen här inne.
Nä, logik verkar inte vara vissas starka sida. Det är tex stor skillnad på hat och vanlig sund skepsis. Man kommer inte ifrån att många illdåd sker under religionens täckmantel och då även kristendomen. Bara begreppsförvirrade stackare kallar sund ifrågasättande för hat och då är det inte förvånande att de tror att det är ekvivalent med homofobi.

En kvinna har blivit mördad och då ska man givetvis kolla alla ledtrådar där religion är en av dem. Religiositet är knappast i fokus i denna ytterst ofokuserade tråd.
Citera
2018-05-21, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Möjligt att han är helt avfärdad, eller att han ändå fick åka med tydliga krav på att ange och följa sin rutt.
Det finns tydligen i så fall naiva personer inom polisen el. annat, som tror på en presumtiv "snäll" kriminell.. Vill tro alla om gott.. Har nu INTE skrivit att denne är GM. Men varför inte vänta med att resa tills bevis kommer fram ?
Citera
2018-05-21, 09:17
Medlem
Honan6s avatar
Har SD med varit gift tidigare - innan HD?
Citera
2018-05-21, 09:19
Medlem
Nu är det bekräftat att det är mannens bil dom beslagtagit
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spitilinkkon
Ja, det finns det. En tanke som slagit mig också faktiskt. Inte ovanligt att en geocache är i behov av underhåll och cacheägaren (förkortat CO) fixar. Ser dock inte att någon finns i omedelbar närhet till fyndplatsen, och ingen av BOs geocacher är heller i behov av åtgärd, som jag sett...
Det finns dock en cache med utgångspunkt vid BOs hem, som nämnts tidigare i tråden. Var slutkoordinaterna till denna är vet jag inte än.
Sysslar vuxna med Cache ?
Citera
Medlem
Jag har sällan skådat en så OT-kapad tråd.
Diskussioner om frikyrkor, strafförelägganden, Lexbase, Knutby, civilrätt, recensioner av barnens IG-konton och tjafs om vad som är framför resp. bakom ett plank har tagit över. I många trådar räcker det att någon harklar sig på fel ställe för att få en varning. Här har det blivit rena OT-bonanzan.

Finns det någon mod som känner sig manad att rensa upp i träsket? Grundtopic i denna tråd är alldeles för intressant för att slarvas bort på det här sättet.
Citera
2018-05-21, 09:20
Medlem
En man har under en kort tid suttit anhållen i ärendet men släpptes. I fredags gjordes en husrannsakan i en bil som tillhör mannen, enligt SVT Nyheter Örebro.
Citera
2018-05-21, 09:23
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1900-talet
Sysslar vuxna med Cache ?

Sysslar barn med geocaching?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto