2018-05-21, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Kan ni lägga ner detta OT-dravlet, tack!

Det är OT för dig, men inte OT för alla andra. Knutby-dramat var helt obegripligt för de flesta som såg pastor Waldau och hennes kollegor som seriösa kristna. Tills dramat skett och detaljerna genom rättegången blev allmänt kända. Församlingen i Knutby uteslöts ur pingströrelse, men återtogs senare tror jag. Nu är den nedlagd då medlemmarna har lämnat. Hela den tragiken var möjlig därför att de flesta av oss ansåg att det som hänt där var helt OT för det kristna samhället.

För detta fall anser jag frågan vara mer topic än att LW är adopterad från Korea på 1970-talet.
Citera
2018-05-21, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Ett strafföreläggande utfärdas av åklagare för så kallade dussinmål. Det är ofta frågan om en dagsbot.
Du erkänner gärningen och godtar påföljden genom att betala. I annat fall går det till TR och domen brukar sluta likt ÅK:s krav.
Godtas föreläggandet undviks viss offentlighet men helt rätt du hamnar i belastningsregistret, dock ej Lexbase.

Nu verkar detta fall lukta mord, så om Lenas ev. baneman hittas lär påföljden bli en helt annan.

Jodå, även den som fått ett strafföreläggande hamnar i Lexbase. Plus en hel massa annat folk som inte gjort ett skvatt. Vilket är skälet till att jag ogillar Lexbase skarpt.
Citera
2018-05-21, 08:01
Medlem
Chugurhs avatar
Källa Expressen:
Citat:
En man ska däremot initialt ha suttit anhållen misstänkt för brott – men släppts, enligt uppgifter till Expressen. Den mannens bil ska också vara beslagtagen av polisen. Hans bostad var också under en period avspärrad.

Enligt uppgifter till Aftonbladet stod bilen parkerad i en annan kommun, ”flera mil” från Örebro. Tidningen skriver om bilen att polisen "hittat flera saker som bedöms vara intressanta i utredningen."

Är det Sd's bil som fynden gjorts i? Isf låter det som att han är ganska rökt.
Citera
2018-05-21, 08:16
Medlem
Plastplupps avatar
UW har varit gift ytterligare en gång efter BO med en viss MH.
Vigselannonser sid 4
http://studylibsv.com/doc/182506/gud-har-ett-namn---betelkyrkan

Det verkar också vara en religiös fanatiker.
Skulle inte förvåna mig om det var ett bråk exfruarna emellan som urartade.
Citera
2018-05-21, 08:20
Medlem
Spitilinkkons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duracella
Är det nån här som är aktiv med geocaching? Funderar över om BO kanske har/hade en egen cache? Haft tidigare bekanta som ägnat sig åt detta och deras egna cachar var som ett slags skötebarn som skulle tas om hand och ses över så gott som dagligen. Ofta placerar man sin egen cach i närheten av sitt hem...så man enkelt kan ha koll.
Så min fundering...finns en reggad cach i närheten av BO’s hem?

Ja, det finns det. En tanke som slagit mig också faktiskt. Inte ovanligt att en geocache är i behov av underhåll och cacheägaren (förkortat CO) fixar. Ser dock inte att någon finns i omedelbar närhet till fyndplatsen, och ingen av BOs geocacher är heller i behov av åtgärd, som jag sett...
Det finns dock en cache med utgångspunkt vid BOs hem, som nämnts tidigare i tråden. Var slutkoordinaterna till denna är vet jag inte än.
Citera
2018-05-21, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chugurh
Källa Expressen:

Är det Sd's bil som fynden gjorts i? Isf låter det som att han är ganska rökt.

Nja, såvärst rökt behöver han nog inte vara utifrån dessa uppgifter; Expr har ju AB som källa och AB har ju sitt sedvanliga 'enligt uppgifter' som sin källa. Och uppgifterna om 'intressanta fynd' kommer alltså inte (officiellt) från något uttalande från polisen.
Visst kan det finnas substans i detta, det lär visa sig, men det kan ju lika gärna vara AB som kryddar sin rapportering med lite extra dramatik.
Citera
2018-05-21, 08:30
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastplupp
UW har varit gift ytterligare en gång efter BO med en viss MH.
Vigselannonser sid 4
http://studylibsv.com/doc/182506/gud-har-ett-namn---betelkyrkan

Det verkar också vara en religiös fanatiker.
Skulle inte förvåna mig om det var ett bråk exfruarna emellan som urartade.

Uppenbart att något har urartat och kanske att den/de inblandade kommer påstå att mordet är utfört i Jesu namn. Fanatiska talare om Gud, Jesus och Hela, gör mig bekymrad.

Att ha flera "otillåtna" partners tycks inte en Tro hindra - snarare tvärtom i frikyrkliga sammanhang. Jag drar inte alla över en kam, men det finns riktigt farliga individer som gömmer sig bakom Gud/Jesusvänliga fasader.
Citera
2018-05-21, 08:31
Medlem
Spontant tänker jag kanske att han dumpat sin bil alt parkerat på arlanda därav beslagtagits på annan ort.
Citera
2018-05-21, 08:31
Medlem
motorolamicrotacs avatar
Kan inte någon insatt i denna historia göra en sammanfattning i trådstarten? Vilket ex är Lenas ex iväg på semester med tex? Hur många ex har den mannen eg?
Citera
2018-05-21, 08:44
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ananow
Som bildtext använde han en emoji som föreställde en kvinna och ett barn och den passade inte riktigt till bilden men det kanske bara är jag.

Självklart är det en mamma och ett barn på emojin, han har nog svårt att ta in att mamma är död.

Inget konstigt alls, blir som en sorts overklighet och det kan vara bra att han kan vara som vanligt ibland.
Citera
2018-05-21, 08:46
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Probix
Det är nog du som är sur, ja.
Lena skrev om att hon var lika chockad och arg som alla andra över terrorattentatet på Drottninggatan, men hon såg det inte som ett angrepp speciellt på Sverige, utan mot alla. Därför satte hon inte en svensk flagga på sin profilbild.
Inget att dra några större växlar på.
Jo, jag är i min fulla rätt att bli kalleankarg när nån försöker få oss svenskar att vara delaktiga i hela världens elände inkl terrorbrott.
Som hon också skrev.
Citera
2018-05-21, 08:54
Medlem
Chugurhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobodiddi
Spontant tänker jag kanske att han dumpat sin bil alt parkerat på arlanda därav beslagtagits på annan ort.
Har för mig att det handlade om en grannkommun. Lutar isf åt att bilen stod på Örebro flygplats om det är SD's bil det handlar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in