2018-05-21, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Precis. Någon Heja-Jimmie kommungubbe från den numera raserade idyllen Lysekil var t.o.m., hör och häpna, mer inne på att integrera stenkastarna än Moderaterna i en intervju. SD har blivit ett patetiskt PK-parti och den här representanten gick knappast att skilja från MP eller V. Tyvärr förstår inte de flesta svenskar vilket eländigt parti SD blivit under EXPO-Karlssons förmyndarskap. Att lyssna på någon representant från AfS är som en befrielse i jämförelse med det vämjeliga PK-tugg som SD numera torgför.

Svärjevönner.....glöm inte att AfS är partiet för sparkade extremister som endast utgör någon promille av väljarna och som vi gärna vill bli av med. Partiet för de sparkade...bra ni har redan sparkat ut 100 000 väljare och fler kommer det bli. Många, många fler.

En förutsättning AfS skall ha en teoretisk möjlighet är givetvis en stor valkassa.
Sen finns enligt min mening endast 2 möjligheter få ihop tillräckligt med pengar.
1. En enskild sponsor med ca 50-100 miljoner.
2. En stor dotation från utlandet.

Sen finns det en del galningar här på flashback som direkt kommer med påståendet, -"varför skänker inte du pengar"?
Svar, jag skulle gärna skänka några tusenlappar till AfS om jag får total insyn i partiets konto, ekonomi och budget, så jag vet om pengarna kan göra någon skillnad!
Citera
2018-05-21, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53fisken
Varför skänker du inga pengar är en fråga !

Fram med kassaböckerna och valbudgeten Kasselstrand!

Sen blir det givetvis min egen bedömning infall mina tusenlappar kommer göra någon skillnad!
Citera
2018-05-21, 08:34
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Fram med kassaböckerna och valbudgeten Kasselstrand!

Sen blir det givetvis min egen bedömning infall mina tusenlappar kommer göra någon skillnad!
Är andra partier så öppna med sin budget & bokföring?
Citera
2018-05-21, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Är andra partier så öppna med sin budget & bokföring?

Nej det är de absolut inte!
Men å andra sidan har man inte gått ut med förfrågningar och förslag, "att privatpersoner skall skänka pengar till deras valbudget"!
Citera
2018-05-21, 08:52
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
En förutsättning AfS skall ha en teoretisk möjlighet är givetvis en stor valkassa.
Sen finns enligt min mening endast 2 möjligheter få ihop tillräckligt med pengar.

Sen finns det en del galningar här på flashback som direkt kommer med påståendet, -"varför skänker inte du pengar"?
Svar, jag skulle gärna skänka några tusenlappar till AfS om jag får total insyn i partiets konto, ekonomi och budget, så jag vet om pengarna kan göra någon skillnad!

AfS har en bättre produkt. SD har Lysekil-kommungubben och EXPO-Karlsson som vill integrera stenkastarna, AfS f.d. partiordföranden i SD Mickael Jansson och f.d. SDU-ordföranden som vill att de ska återvända till sina hemländer.

AfS har tusentals, kanske tiotusentals hängivna väljare som bildar opinion under eget ansvar. SD har centraliserat allt till tre personer, trojkan, med tre centrala twitter- och Facebook-konton. Trojkan har så litet förtroende för sina medlemmar att all kommunikation med väljarna måste ske genom dem.

AfS välkomnar alternativa medier och har stort stöd av desamma. AfS kärnväljare finns bland läsarna. SD vill köpa annonser av etablissemangsmedier och har mer eller mindre fördömt alternativa medier som extremister, något som kraftigt försvårat för ett bredare svenskt uppvaknande.

AfS har som du korrekt säger på tok för lite pengar då man inte ännu är inne i RD. En del av detta kan man kompensera med punkterna ovan men utan tvekan slår man ur underläge mot hela etablissemanget, inklusive SD, vars riksmobbare Jimmie kallar dem promilleparti.
Citera
2018-05-21, 08:54
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Nej det är de absolut inte!
Men å andra sidan har man inte gått ut med förfrågningar och förslag, "att privatpersoner skall skänka pengar till deras valbudget"!
Äsch, släng in en slant till både SD & AfS vetja. Lite som förr i tiden när man donerade till Rädda Barnen & Röda Korset inför julen, bara för den där varma altruistiska känslan. (från tiden innan Rädda Barnen & Röda Korset hade blivit övertagna av postmarxister alltså)
Citera
2018-05-21, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Äsch, släng in en slant till både SD & AfS vetja. Lite som förr i tiden när man donerade till Rädda Barnen & Röda Korset inför julen, bara för den där varma altruistiska känslan. (från tiden innan Rädda Barnen & Röda Korset hade blivit övertagna av postmarxister alltså)

Hörde att Ian och Bert i början på 1990-talet satsade ca 50 miljoner ur egen ficka, för att direkt lyckas föra in Ny Demokrati i riksdagen.
Dessa pengar motsvarar nog ca 125 miljoner i dagens läge.

Bara ett massutskick till landets samtliga hushåll med en broschyr där AfS presenterar sig kostar nog 20-30 miljoner kronor!
Detta är bara ett exempel på en nödvändig åtgärd för att AfS skall lyckas.
Citera
2018-05-21, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The13
mhm, ok.

Alternativ för Sverige

Jag tror inte riktigt att det var ett bra namnval.
Ärligare än Sverige"Demokraterna" iofs.

Vad är det för fel med namnvalet?
Citera
2018-05-21, 09:16
Medlem
Citat:
Hörde att Ian och Bert i början på 1990-talet satsade ca 50 miljoner ur egen ficka, för att direkt lyckas föra in Ny Demokrati i riksdagen.
Dessa pengar motsvarar nog ca 125 miljoner i dagens läge.

Bara ett massutskick till landets samtliga hushåll med en broschyr där AfS presenterar sig kostar nog 20-30 miljoner kronor!
Detta är bara ett exempel på en nödvändig åtgärd för att AfS skall lyckas.

Varför är det en nödvändig åtgärd? Det tror jag inte på för den öre. Har man lite eller begränsat med pengar måste man vara smart, och det är inte smart att skicka broschyrer till samtliga hushåll eftersom minst 85% kommer slänga/rata dem direkt. Bättre att synas o vara aktiv de ställen där man vet att de flesta potentiella väljarna finns, dvs sociala medier och alternativa medier. Vilket är precis det de gör.
Citera
2018-05-21, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Varför är det en nödvändig åtgärd? Det tror jag inte på för den öre. Har man lite eller begränsat med pengar måste man vara smart, och det är inte smart att skicka broschyrer till samtliga hushåll eftersom minst 85% kommer slänga/rata dem direkt. Bättre att synas o vara aktiv de ställen där man vet att de flesta potentiella väljarna finns, dvs sociala medier och alternativa medier. Vilket är precis det de gör.

Ifall så många som 15 % skulle behålla broschyren från AfS vore detta rena drömmen!

Även om massor i Sverige kollar Facebook och andra "alternativa medier" är det bara en liten bråkdel som läser eller skriver om politik på dessa!

Bara som exempel denna tråd är det max några hundra som kollar regelbundet, av flashbacks totalt ca 1,5 miljoner medlemmar!
Citera
2018-05-21, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Pork
Förstår inte riktigt diskussionen om platt skatt. Det är mycket möjligt att en stor del av väljarkåren inte skulle gilla platt skatt, men de är inte målgruppen. Det är inte ett problem för AFS, lika lite som det är ett problem för vänsterpartiet att större delen av folket inte tycker om allt i deras partiprogram. De som röstar på Vänsterpartiet gör ju givetvis det för att de inte ligger mitt i debatten.

Dessutom, till och med Daniel Suhonen som tillhör sossarnas vänsterfalang erkände i Kvartals fredagsintervju att marginalskatterna nog är för höga i de högsta intervallen, utan att man knappast borde gå högre än 50 procent i marginalskatt. Att vi sedan har en kastrerad så kallad borgerlig opposition som inte ens orkade avskaffa den tillfälliga värnskatten är inte samma sak. De som inte vågar rösta på AFS för att man driver på för minskade marginalskatter har redan ett parti som i så fall passar som handen i handsken, nämligen (S)D.

Visst, man kanske förlorar en del väljare som då hellre röstar på (S)D, men man kan lika gärna öppna upp en helt ny front vad gäller att konkurrera om borgerliga väljare som ser det här förslaget som en garant för att man inte är smygsossar som många tror om SD. Man måste inte ens vilja ha hela förslaget fulllt, alla fattar ju att man inte över en natt kan införa platt skatt, däremot tjänar det som en garant för att man till skillnad från de borgeriga partierna i varje fall avskaffar värnskatten. Det är av det här skälet som vi måste ha mer än ett invandringskritiskt parti i riksdagen, eftersom man då mer effektivt kan tugga i sig de gamla partierna eftersom man har alternativ som är attraktiva för en större väljargrupp.

Den viktigaste målgruppen för AFS att nå ut till och locka är enligt mig medelklass och övre medelklass. AFS politik ska ju dock givetvis vara bäst för flest svenskar i allmänhet och så är det också.

SD riktar sig till och lockar främst "arbetarklassen", enkla människor, lågutbildade och det svenska trasproletariatet, ungefär så som vänsterns nidbild alltid har sett ut.
Citera
2018-05-21, 09:35
Medlem
Citat:

Men bara lägg ner din bittra gamla SD:are. Inget parti någonstans på jorden ger nog folk som skänker lite pengar total insyn i partiets ekonomi. Du framstår ju bara som ännu ett troll, som anti-platt skatt-autisterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in