Citat:
Ursprungligen postat av
Hultabultan
En förutsättning AfS skall ha en teoretisk möjlighet är givetvis en stor valkassa.
Sen finns enligt min mening endast 2 möjligheter få ihop tillräckligt med pengar.
1. En enskild sponsor med ca 50-100 miljoner.
2. En stor dotation från utlandet.
Sen finns det en del galningar här på flashback som direkt kommer med påståendet, -"varför skänker inte du pengar"?
Svar, jag skulle gärna skänka några tusenlappar till AfS om jag får total insyn i partiets konto, ekonomi och budget, så jag vet om pengarna kan göra någon skillnad!
AfS har en bättre produkt. SD har Lysekil-kommungubben och EXPO-Karlsson som vill integrera stenkastarna, AfS f.d. partiordföranden i SD Mickael Jansson och f.d. SDU-ordföranden som vill att de ska återvända till sina hemländer.
AfS har tusentals, kanske tiotusentals hängivna väljare som bildar opinion under eget ansvar. SD har centraliserat allt till tre personer, trojkan, med tre centrala twitter- och Facebook-konton. Trojkan har så litet förtroende för sina medlemmar att all kommunikation med väljarna måste ske genom dem.
AfS välkomnar alternativa medier och har stort stöd av desamma. AfS kärnväljare finns bland läsarna. SD vill köpa annonser av etablissemangsmedier och har mer eller mindre fördömt alternativa medier som extremister, något som kraftigt försvårat för ett bredare svenskt uppvaknande.
AfS har som du korrekt säger på tok för lite pengar då man inte ännu är inne i RD. En del av detta kan man kompensera med punkterna ovan men utan tvekan slår man ur underläge mot hela etablissemanget, inklusive SD, vars riksmobbare Jimmie kallar dem promilleparti.