2018-05-21, 02:19
Medlem
Låter ekumeniskt. Samarbete mellan olika trossamfund. Vem kan ha velat den hör harmlösa kvinnan något illa? Det är tiotusenkronors frågan. Det finns uppenbarligen pundare, psykfall, och sexualdårar i Örebro.
Citera
2018-05-21, 02:25
Medlem
Ananows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Nu är jag ingen expert men jag tror inte böter, strafföreläggande eller förlikning är aktuellt i detta fall.

Läste att någon sa att man kan betala istället för att bli fälld, det är fel. Man kan ibland få strafföreläggande och betala böter för småa företeelser men det är inte på något sätt att köpa sig fri. Du erkänner ju gärningen och betalar, och det ses som en dom och hamnar i dina register.

Kanske lite off topic. Det lär ju inte hända i detta fall men kunde inte låta osanningar florera.

Det diskuterades inte påföljden för mord utan ett påstående om att SD ska ha misshandlat BO vid tidigare tillfälle men ej finns på lexbase. Strafföreläggande kan även den som inte erkänner gärningen men godkänner strafföreläggande få mig veterligen, men kan ha fel där. Det registreras inte på samma sätt som en dom och blir därför inte en offentlig handling utan syns enbart vid kontroll av belastningsregister.
Citera
2018-05-21, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ananow
Det diskuterades inte påföljden för mord utan ett påstående om att SD ska ha misshandlat BO vid tidigare tillfälle men ej finns på lexbase. Strafföreläggande kan även den som inte erkänner gärningen men godkänner strafföreläggande få mig veterligen, men kan ha fel där. Det registreras inte på samma sätt som en dom och blir därför inte en offentlig handling utan syns enbart vid kontroll av belastningsregister.

Ett strafföreläggande utfärdas av åklagare för så kallade dussinmål. Det är ofta frågan om en dagsbot.
Du erkänner gärningen och godtar påföljden genom att betala. I annat fall går det till TR och domen brukar sluta likt ÅK:s krav.
Godtas föreläggandet undviks viss offentlighet men helt rätt du hamnar i belastningsregistret, dock ej Lexbase.

Nu verkar detta fall lukta mord, så om Lenas ev. baneman hittas lär påföljden bli en helt annan.
Citera
2018-05-21, 03:14
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stringfellow
Har inte hunnit läst igenom allt, så tänkte fråga om följande tagits upp.

1. Att St..an D..idsson har tidigare varit misstänkt och åtalad för misshandel av BO

2. Att St..an och hans ex. satte sig på flyget till USA tisdag kväll, några timmar efter han blivit förhörd av polisen.

Även om det nu inte skulle finnas tydliga bevis mot honom, hur kan polisen då inte utfärda utreseförbud ????

Ditt inlägg talar som om att du vet att SD har varit misstänkt för misshandel och att han och ex har rest till USA.

Kanske polisen såg en möjlighet att samla in tekniska bevis i lugn och ro när de lät dem resa iväg. Så gjordes det i fallet med Sommarstugemorden - Johanna Möller drog till Thailand, återkom och mötte sin mördarslav i Norge och blev anhållen av norsk polis, överlämnad till Sverige och nu sitter hon på livstid för mord.

Kanske SD och HD är mordpartners?
Citera
2018-05-21, 04:01
Medlem
Readyfreddies avatar
Gick igenom tråden från början till slut igen och måste säga att jag stannar vid sonen.
Vis av andra trådar brukar information från nyregistrerade via moderatorer ha substans och dels har det skrivits en del kryptiska inlägg som pekar i den riktningen.

Sen är det väldigt anmärkningsvärt att motivet svartsjuka nämns redan i trådstarten. Får känslan att det var ett medvetet villospår.
Citera
2018-05-21, 04:19
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Låter ekumeniskt. Samarbete mellan olika trossamfund. Vem kan ha velat den hör harmlösa kvinnan något illa? Det är tiotusenkronors frågan. Det finns uppenbarligen pundare, psykfall, och sexualdårar i Örebro.

"Harmlös"? Du e ironisk hoppas jag. Nu hade ju denna dam en hemlig,okänd sida också enl PM.
Precis som alla vi andra har bra och dåliga sidor. Döm aldrig hunden efter håren. Pastorn i Knutby var säkert harmlös han med,innan han släppte ut sitt andra jag.
Citera
2018-05-21, 04:22
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Gick igenom tråden från början till slut igen och måste säga att jag stannar vid sonen.
Vis av andra trådar brukar information från nyregistrerade via moderatorer ha substans och dels har det skrivits en del kryptiska inlägg som pekar i den riktningen.

Sen är det väldigt anmärkningsvärt att motivet svartsjuka nämns redan i trådstarten. Får känslan att det var ett medvetet villospår.

Det finns olika sorters svartsjuka.
Det måste inte vara mellan man och kvinna.

Är det en slump att det hände just på natten innan yngsta sonens
födelsedag?
Citera
2018-05-21, 04:44
Medlem
Misters avatar
SD och exet ska reparera relationen. Som krona på kärleksläkandet bokas en utlandsresa. Men hon kräver innan resan att han avslutar allt med BO och framför allt gör det tydligt för henne. Eller så tar hon själv på sig att göra det.
Men det går inte som tänkt och en människa dör. Verkar rimligt.
Citera
2018-05-21, 04:44
Medlem
Probixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Pastorn i Knutby var säkert harmlös han med,innan han släppte ut sitt andra jag.
Men kan vi sluta dra upp Knutby!
Det är fullständigt irrelevant.
Citera
2018-05-21, 06:32
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Probix
Men kan vi sluta dra upp Knutby!
Det är fullständigt irrelevant.

Va f-n yrar du om elle? Ingen jävel har dragit upp honom som jag sett. Mer än jag.
Citera
2018-05-21, 06:47
Medlem
Är det klarlagt att det är SD:s bil som polisen beslagtagit från en parkering flera mil bort och som de gjort fynd i? Expressen skriver det och har även bild på bilen med maskad regskylt. Det är en svart Audi. Vet inte hur man hittar uppgifter om vilken bil som finns registrerad på ägare, någon annan som vet och kan kolla det?
Citera
2018-05-21, 06:57
Medlem
Misters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red.and.right
Är det klarlagt att det är SD:s bil som polisen beslagtagit från en parkering flera mil bort och som de gjort fynd i? Expressen skriver det och har även bild på bilen med maskad regskylt. Det är en svart Audi. Vet inte hur man hittar uppgifter om vilken bil som finns registrerad på ägare, någon annan som vet och kan kolla det?

En Ford S-Max är reggad på honom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in