2018-05-16, 14:07
Medlem
Brymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Nu är trailern här för nya Queen-filmen:
https://www.youtube.com/watch?v=CwAjcU2_maI

Ser bra ut! Det ska bli jäkligt roligt att se den till vintern. Det är inte helt ovanligt att skådespelaren lär sig att sjunga ett par rader för filmer som denna (Kanske främst inom rap/hiphop dock?). Men att höra Rami sjunga som Freddie kan vi nog inte räkna med.
Citera
2018-05-16, 14:49
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bryman
Ser bra ut! Det ska bli jäkligt roligt att se den till vintern. Det är inte helt ovanligt att skådespelaren lär sig att sjunga ett par rader för filmer som denna (Kanske främst inom rap/hiphop dock?). Men att höra Rami sjunga som Freddie kan vi nog inte räkna med.
Nej, sjävklart inte. Men som precis du, jag tycker ändå det verkar intressant och jag kommer givetvis se filmen. Det enda som gör mig lite orolig är att Brian May och Roger Taylor har varit med och jobbat med den, vilket gör att filmen kanske blir lite för "tillrättalagd"?
Citera
2018-05-17, 13:29
Medlem
Brymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Nej, sjävklart inte. Men som precis du, jag tycker ändå det verkar intressant och jag kommer givetvis se filmen. Det enda som gör mig lite orolig är att Brian May och Roger Taylor har varit med och jobbat med den, vilket gör att filmen kanske blir lite för "tillrättalagd"?

Det kan också vara så att man inkluderat dem för att slippa onödigt tjafs eller konflikter efteråt ifall de skulle bli missnöjda av olika anledningar. Jag har inget emot lite extra glorifierande av Queen dock, de förtjänar allt ljus de kan få. Underbart band!
Senast redigerad av Bryman 2018-05-17 kl. 13:37.
Citera
2018-05-17, 15:12
Bannlyst
Citat:

Av trailern att döma var det väl Queens originalinspelningar som hördes? Så de mimar antagligen, men det finns säkert kortare passager där skådespelarna sjunger själva också.

Hur som helst kommer jag att se denna film!
Citera
2018-05-17, 16:28
Medlem
Jag förstår inte det här. Hur kan ni jämföra Bruce och Freddie?
Det är som att jämföra Bob Dylan och Ritchie Blackmore.
Dvs Ritchie och Freddie är bäst.
Citera
2018-05-17, 19:36
Medlem
avrogados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soplica
Jag förstår inte det här. Hur kan ni jämföra Bruce och Freddie?
Det är som att jämföra Bob Dylan och Ritchie Blackmore.
Dvs Ritchie och Freddie är bäst.
Jag tror jag missade det...

Vem jämför Fredde med Bruce?
Vilken Bruce?

Men sant, Bitchie Blackmore sjöng klart bättre än Faruk
Citera
2018-05-19, 15:26
Medlem
Geomeisters avatar
I en intervju med Rami Malek som kommer spela Freddie Mercury i kommande filmen fick han frågan om sin "go to Queen song" och sa att han gillade en del obskyra låtar. Han nämnde Lily of the Valley. En bra låt och skönt att höra något annat nämnas än bandet stora hits. Jag gillar visserligen alla bandets stora hits, men det är kvaliteten av mycket av det andra på skivorna som gör Queen till ett av mina favoritband. Hade dom bara haft hits och fillers hade jag fortfarande gillat bandet en del, men inte alls på samma nivå.
Citera
2018-05-19, 15:45
Medlem
Brymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
I en intervju med Rami Malek som kommer spela Freddie Mercury i kommande filmen fick han frågan om sin "go to Queen song" och sa att han gillade en del obskyra låtar. Han nämnde Lily of the Valley. En bra låt och skönt att höra något annat nämnas än bandet stora hits. Jag gillar visserligen alla bandets stora hits, men det är kvaliteten av mycket av det andra på skivorna som gör Queen till ett av mina favoritband. Hade dom bara haft hits och fillers hade jag fortfarande gillat bandet en del, men inte alls på samma nivå.

Ja det var kul att höra den nämnas! Hela Sheer Heart Attack är så jävla nice att smälla på med jämna mellanrum. En grym skiva överlag!
Citera
2018-05-19, 15:49
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ja det var kul att höra den nämnas! Hela Sheer Heart Attack är så jävla nice att smälla på med jämna mellanrum. En grym skiva överlag!
Första jag hörde med dem, bortblåst direkt och den håller lika bra idag över fyrtio år senare.
Citera
2018-05-20, 10:06
Medlem
Geomeisters avatar
Förstår man sig på Sheer Heart Attack som helhet förstår man sig på Queen!
Citera
2018-05-20, 17:58
Medlem
avrogados avatar
Citat:
Sheer heart attack kan vara deras bästa alster...
Citera
2018-05-21, 00:23
Medlem
Sheer heart är bra men A day at the races är kronan på verket tycker jag.
Och helt ändra stil och sound på A new world record ger cred.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in