2018-05-21, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Jag instämmer. Polisens senaste spår verkar vara kopplat till en bil dessutom, då kan vi nog utesluta samtliga av barnen.

Jag känner med dem, detta måste vara så fruktansvärt traumatiskt för dem, särskilt för den yngste som fick fira sin födelsedag utan sin mamma. Jag kan inte ens föreställa mig vad de går igenom nu.
Ja, jag instämmer också. Lämna barnen i fred.
SD är nog hetaste spåret.

Kan det vara hennes bil de hittat om hon nu hade bil?
Citera
2018-05-21, 00:19
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Skavsta ligger i Nyköping...

(Örebro har också en flygplats)
Ingen aning var de ligger, menar bara att GM parkerade bilen någonstans innan de/hen drog utomlands för att gå upp i rök.
Citera
2018-05-21, 00:19
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stringfellow
Har inte hunnit läst igenom allt, så tänkte fråga om följande tagits upp.

1. Att St..an D..idsson har tidigare varit misstänkt och åtalad för misshandel av BO

2. Att St..an och hans ex. satte sig på flyget till USA tisdag kväll, några timmar efter han blivit förhörd av polisen.

Även om det nu inte skulle finnas tydliga bevis mot honom, hur kan polisen då inte utfärda utreseförbud ????

Vad gör de i USA, reparerar äktenskapet?
Från vilken flygplats reste de?
Citera
2018-05-21, 00:21
Medlem
Probixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala

Jo, allt som ä svenskt är nog fel enligt henne.
Det är väl jag som blev sur kanske. Jag tuggar fradga...
Det är nog du som är sur, ja.
Lena skrev om att hon var lika chockad och arg som alla andra över terrorattentatet på Drottninggatan, men hon såg det inte som ett angrepp speciellt på Sverige, utan mot alla. Därför satte hon inte en svensk flagga på sin profilbild.
Inget att dra några större växlar på.
Citera
Medlem
Är det nån här som är aktiv med geocaching? Funderar över om BO kanske har/hade en egen cache? Haft tidigare bekanta som ägnat sig åt detta och deras egna cachar var som ett slags skötebarn som skulle tas om hand och ses över så gott som dagligen. Ofta placerar man sin egen cach i närheten av sitt hem...så man enkelt kan ha koll.
Så min fundering...finns en reggad cach i närheten av BO’s hem?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Här handlar det inte om Livets Ord och dess likasinnade församlingar utan om sunda kristna församlingar. Sök på pastorsutbildningar hittar Du vad Du söker

Jag säger inte att det handlar om Livets Ord och liknande församlingar, men LW:s yrke och hennes hobby (geocaching) kan ha betydelse för den här mycket tragiska händelsen. Det var ingen som diskuterade Knutby-församlingen som en "osund" pingstförsamling förrän efter mordet och mordförsöket där. "Kristi Brud" var godkänd pastor tillsammans med några till där.

Jag vet ganska väl vad som krävs för att bli pastor i våra olika frikyrkliga församlingar, vilket inte på något vis hindrar att man har en högre akademisk utbildning vid universitet och får en tjänst som pastor istället för som präst. Pastor Ekman konverterade till katolik när han gick i pension, men blev nog inte präst i katolska kyrkan trots hela yrkeslivet som frikyrklig pastor. I Svenska kyrkan råder nu mera prästbrist.
Citera
2018-05-21, 00:22
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 18carat
Skavsta flygplats utanför Västerås kanske, om MGM snabbt kastade sig utomlands?

Det bör vara HD:s bil då eller? Jag tänker om SD och HD åkte tillsammans och hans bil är ju kvar hemma på gården och genomsöktes i fredags om jag kommer ihåg rätt.
Citera
2018-05-21, 00:24
Avslutad
Kan det finnas ett samband tro? Det är en bit att åka, men fullt möjligt.

https://www.flashback.org/t2943594
Citera
2018-05-21, 00:25
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Det bör vara HD:s bil då eller? Jag tänker om SD och HD åkte tillsammans och hans bil är ju kvar hemma på gården och genomsöktes i fredags om jag kommer ihåg rätt.

Finns ingen registrerad bil på HD, men kanske lånar/brukar en på obestämd tid.
Citera
2018-05-21, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Ja, jag instämmer också. Lämna barnen i fred.
SD är nog hetaste spåret.

Kan det vara hennes bil de hittat om hon nu hade bil?

Jag funderade på det med. Hon har väl en gammal Ford, årsmodell -07?
Citera
2018-05-21, 00:35
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Jag säger inte att det handlar om Livets Ord och liknande församlingar, men LW:s yrke och hennes hobby (geocaching) kan ha betydelse för den här mycket tragiska händelsen. Det var ingen som diskuterade Knutby-församlingen som en "osund" pingstförsamling förrän efter mordet och mordförsöket där. "Kristi Brud" var godkänd pastor tillsammans med några till där.

Jag vet ganska väl vad som krävs för att bli pastor i våra olika frikyrkliga församlingar, vilket inte på något vis hindrar att man har en högre akademisk utbildning vid universitet och får en tjänst som pastor istället för som präst. Pastor Ekman konverterade till katolik när han gick i pension, men blev nog inte präst i katolska kyrkan trots hela yrkeslivet som frikyrklig pastor. I Svenska kyrkan råder nu mera prästbrist.
Kan ni lägga ner detta OT-dravlet, tack!
Citera
2018-05-21, 00:40
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Enligt kvällstidningsrubrik på nätet hittades hon 100 meter från sin bostad.

Ja fast om hon dödats exakt på platsen där hon hittats var det ju märkligt om personen som larmade inte såg till något då de ändå åkte och kollade särskilt. Ett tiotal meter från där hon hittades tar planket slut, så det ehöver juinte varit helt otympligt att dumpa henne på platsen. 100 meter är ju inte långt bort och strax efter 23 är ju inte jättesent, så det vore ju märkligt att ingen annan skulle hört skriket.
(fast å andra sidan skulle 3e världskriget kunna starta nu och jag sitter med lurar och lyssnar på musik).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in