2018-05-20, 23:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Nu vet jag att du är en idiot sen innan men.....

Först skriver du att självförsvar innebär att man inte få slå tillbaka.

Sen drar du till med brotta ner någon, hålla fast någon, knuffa undan någon eller ta en kniv från någon.....

Som sagt, jag visste att du var en idiot sen innan. Men allt det ovan kan leda till att personen dör.......
Möjligen, men vanligtvis leder inte självförsvar till dödsfall.

Hur tänker du kring alla män som blir ihjälslagna av andra män,? De slog först?
Senast redigerad av Ipsi 2018-05-20 kl. 23:47.
Citera
2018-05-20, 23:46
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Möjligen, men vanligtvis leder inte självförsvar till dödsfall.

Men det händer, vilket du har problem med... Du tycker det är helt ok om mannen dör istället.
Citera
2018-05-20, 23:49
Avslutad
Citat:
Men det händer, vilket du har problem med... Du tycker det är helt ok om mannen dör istället.
Hur tänker du kring alla män som blir ihjälslagna av män? Var det för att de slog först och den andra försvarade sig?

Eler är det bara när kvinnor blir ihjälslagna som det sker i självförsvar?
Citera
2018-05-20, 23:52
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Hur tänker du kring allamän som blir ihjälslagena av män? Var det för att de slog först och den andra försvarade sig?

Eler är det bara när kvinnor blir ihjälslagna som det sker i självförsvar?

Starta en tråd om det.......
Vad är ditt problem med att män ska ha rätt att försvara sig? Du har ett problem med det, men det är först när en kvinna dör..... varför?
Citera
2018-05-20, 23:53
Avslutad
Citat:
Starta en tråd om det.......
Vad är ditt problem med att män ska ha rätt att försvara sig? Du har ett problem med det, men det är först när en kvinna dör..... varför?
Jag har redan sagt att jag tycker det är ok att män har rätt att försvara sig.

Varför tycker du att män ska ha rätt att slå ihjäl kvinnor om de slog först?
Citera
2018-05-20, 23:54
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Jag har redan sagt att jag tycker det är ok att män har rätt att försvara sig.

Varför tycker du att män ska ha rätt att slå ihjäl kvinnor om de slog först?

Bara om det inte leder till döden för motparten........ Varför är du emot självförsvar för män?
Citera
2018-05-20, 23:58
Avslutad
Citat:
Bara om det inte leder till döden för motparten........ Varför är du emot självförsvar för män?
Jag är inte emot självförsvar för män har jag sagt.

Varför är du för att män får slå ihjäl kvinnor om de slår först?
Citera
2018-05-21, 00:00
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Jag är inte emot självförsvar för män har jag sagt.

Varför är du för att män får slå ihjäl kvinnor om de slår först?

Jo du är emot självförsvar för män om det leder till att motparten dör om det är en kvinna.... varför?
Citera
2018-05-21, 00:01
Medlem
[quote=Merapi|64105167]
Citat:
Ursprungligen postat av MercuryMan94
nej var exakt gör jag dessa ologiska antagen? precisera dig tack.

vi vänder på det så kanske du föstår hur jag tänker lättare.

om en man får ett barn, och han gärna vill vara hemma med detta barn, men hans fru säger nej, du är man! du ska stå för pengarna, jag ska ha hela tiden!, gå och jobba med dig...och hans arbetplats, föräldrar, vänner etc. förväntar sig samma och skrattar ut honom....anser du då att man behandlar denne man på ett annat sätt som förälder än man behandla hans fru? och är att behandla någon annorlunda enbart baserat på kön = diskriminering ? eller är det inte?

Alla människor får ha vilka åsikter de vill, och de får även kritisera andra människor hur de vill, det är en grundläggande demokratisk rättighet. Är det så att din partner vill att du ska vara hemma med barnen så kan du säga nej eller jag, det finns ingen lag som tvingar dig att lyda din partners minsta vink. Har inget att göra med diskriminering.

[quote=Merapi|64105167]
Citat:

ok, jag märker att du inte helt följt med i diskussionen som varit innan.

men jag vänder på denna också:

Anse du det vara jämställt om alla som jobbar politiskt/ ideellt med att ta hand om misshandlade/ skyddsbehövande människor ska vara 95% kvinnor?

För vaken ajg eller Ipsi som svarat och resonerat i stort i samma banor som jag ( enligt mig i vart fall)
ha uttryckt en åsikt att skyddslösa män inte ska få hjälp eller inte behöver hjälp eller inte ska ha bidrag från staten. Det ska de självfallet.
Vad vi säger är ett svar till TS och den satta rubriken.
Varför ska specifikt feminister/ kvinnor bry sig om dessa skyddsbehövande män, varför inte lika gärna antifeminsiter/ män? Ingen koppling gjord i övrigt.

I och med att det finns bidrag ifrån staten som ges till dessa organisationer så kan man säga att alla människor i Sverige bryr sig indirekt genom det demokratiska systemet vi har. Men du kan även gå ut och fråga valfri karl på stan om han tycker att vi borde dra in på stödet till kvinnor som lever med en "boxare". Svaren lär enhälligt vara nej.

Sen så måste ju alla människor få arbeta med vad de vill. Vi kan inte tvinga människor att arbeta med dessa jourer om de inte vill. 90 procent av alla sjuksköterskor är kvinnor, tycker du också att män inte ska ha rätt till vård?

Vi kanske ska ta och avskeda några sophämtare och tvångsanställa några av sjuksköterskorna och viceversa?

[quote=Merapi|64105167]
Citat:

Vidare alla dessa kommersiella produkter du nämner
1. de är gjorda för att kvinnor även ska köpa dem, så lite dålig liknelse.
2. De har kunnat göras pga frugor i alla tider har skött dessa uppfinnande mäns hemservice.
så för att vända igen på saken:
Ska dessa män då ha någon rätt till barn? städat hem? matlagning? diskad disk, rena kläder, bäddad sänt... etc. eftersom han inte gjort ett skit arbete med dessa saker?

1. Att få stöd på grund av våld i nära relationer är en produkt som både kvinnor och män skulle ha nytta av, eller? Du menar att dessa jourer endast ska inrikta sig till kvinnor?
2.Försöker du att likställa att diska och städa med att upptäcka pencillin? Du tror inte att dessa som klarat av att uppfinna glödlampan skulle ha gått under på grund av att de inte klarar av att städa?

Oavsett så var min poäng att detta tankesätt som jag demonstrerade ovan är helt befängt, och det hör inte hemma i ett demokratiskt samhälle.

[quote=Merapi|64105167]
Citat:
Vidare...alla dessa miljner till kvinnojourer, du kan ju lika gäna se det som att de är pengar som betalas PGA misshandlande män, dvs TILL män eller hur?
För om dessa kvinnor kunde välja slippa bli misshandlad elle få bidag fö att tvingas flytta pga dödshot till en trång jour, vad tro du de valt?

Get the point?

Jag förstår inte vad du menar. Menar du att ALLA män har misshandlat sina fruar (även fast de kanske inte har några), och att det därför inte är mer än rätt att vi betalar in pengar som plåster på såren?

Det verkar som vi har vitt skilda åsikter inom detta.

Jag tycker att personer ska få likvärdigt stöd och vård ifrån samhället ifall behoven uppstår, oavsett vad de har i byxan.
Citera
2018-05-21, 00:03
Avslutad
Citat:
Jo du är emot självförsvar för män om det leder till att motparten dör om det är en kvinna.... varför?
Jag är inte emot självförsvar som leder till att motparten dör om det är en kvinna. Självförsvar är självförsvar.

Varför är du för att män får slå ihjäl kvinnor om kvinnor slår först?
Citera
2018-05-21, 00:06
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Jag är inte emot självförsvar som leder till att motparten dör om det är en kvinna. Självförsvar är självförsvar.

Varför är du för att män får slå ihjäl kvinnor om kvinnor slår först?

Män som går till mansjouren för att få hjälp men får höra att det är deras egna fel att hon slår honom och att det är hans fel att hon agerar som hon gör har då rätt att försvara sig själv fast det leder till döden för kvinnan?

Har jag förstått dig rätt?
Citera
2018-05-21, 00:06
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Men nu pratar om skyddsbehov eller hur?

På vilket sätt skulle fler mansjourer hjälpa?
Du verkar ha missat den röda tråden helt.
Kvinnojouren hjälper inte bara till med tak över huvudet på en "hemlig" plats.
Socialen har som uppgift att hjälpa vid våld i relationer och familjer oavsett kön, etnicitet, sexuell läggning, ålder eller annat...det enda kravet är att du har rätt att uppehålla dig i landet.
Gå in på vilken kommuns hemsida du vill och du kommer att hitta hjälp till barn, hjälp vid hederrelaterade orsaker, länkar till kvinnojourer och organisationer riktade till kvinnor på svenska och förmodligen även till Terrafem som erbjuder hjälp på andra språk...men förmodligen inget riktat till män.

Eftersom det är konstaterat fakta att kvinnor oftast är dom som slår först så är det ganska naturligt att det finns män som slår tillbaka, ibland för hårt och för mycket.
Genom att ha en hjälp värd namnet för män så hade dessa kanske fått hjälp att ta sig ur en relation som innehåller våld innan han kanske slår tillbaka och på det sättet slår sönder eller dödar kvinnan.
Detta skulle innebära att även våldet mot kvinnor minskade...men våra myndigheter verkar inte ha förstått eller är ointresserade av detta då det skulle innebära att du inte kan lägga all skuld på män.

Detta är lika vansinnigt som när vården gav gratis vaccin mot HPV till alla kvinnor men inte till män...
HPV ger cellförändringar som kan leda till cancer hos kvinnor, hos män läker det ut på ca två veckor och är oftast totalt ofarligt...med den motiveringen tyckte man inte att det var kostnadsmässigt försvarbart att vaccinera män.
Problemet med detta sätt att tänka är att en man som bär viruset smittar ner kvinnor...genom att vaccinera även män så hade man på det sättet skyddat kvinnor.
Om inte män smittar kvinnor med viruset minskar risken för kvinnorna.
På samma sätt kan man få ner våldet mot kvinnor genom att hjälpa män som blir slagna innan dom slår tillbaka.
Om även kvinnor lär sig att det inte är ok att ta till våld så skulle våld i relationer kunna minskats rejält.

En "mansjour" skulle inte bara ha uppgiften att gömma männen från kvinnor som slår utan jobba med hela bilden.
Hänger du med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in