Citat:
Ursprungligen postat av
Grevelesevi
Intressant är att 2010 var snittprognosen under sista året 4,7 % dvs en underskattning med 21,3% jmf med 5.7%
År 2014 var snittprognosen 10,05% dvs en underskattning med 28% jmf med valresultatet.
Stigmatiseringen ökade alltså.
Detta år har vi en snittprognos på 18,11 % hitintills. Trenden är ju uppåt.
En underskattning i paritet med 2014 ger alltså 18,11*1,28= 23,18% i valet.
Det är nog taket... Ok, kanske inte 23%, utan typ 22%. Worst case scenario.
Under 2010/2014 låg SD på ungefär samma nivå. Nu *växer* SD. Och sannolikheten att de fortsätter att växa är ganska stor. Speciellt om varken Stefan eller Ulf stoppar skäggbarnamnestin. Då blir 25% en rimlig gissning
Citat:
Ursprungligen postat av
fostrom
En S+M konstellationen är ett sluttande plan, dels då den urholkar demokratins fundament
Inte riktigt.
Citat:
Ursprungligen postat av
fostrom
men också eftersom den lär skapa vrede och politikerförakt hos väljargrupper till både höger och vänster.
Det är inget naturlag. De förlorar kanske 10%, so what?
Citat:
Ursprungligen postat av
fostrom
Kortsiktigt kan ingående parter och PK-etablissemang pusta ut, men långsiktigt kan de få betala ett mycket högt pris.
Reindfeldt och Merkel kunde förändra (åt höger) Sverige respektive Tyskland. De kunde sitta i 30 år. De valde istället att betala 'ett mycket högt pris'.
Eller tror du att de (och Ulf var med) varit "naiva"?
Citat:
Ursprungligen postat av
in84ever
Just därför tror jag på S+M. De verkar inte bry sig, alltså verkligen inte bry sig. De kan vända retorik, politik och verkligen handfast styra om samhällsutvecklingen och explodera i opinionen som belöning. Trots det väljer de att fortsätta det mångkulturella massinvandringsvansinnet.
Exakt. Makten är inte inget självändamål. De vill förändra Sverige. Jag tror att Reindfeldt är rätt så nöjd över vad han "åstadkommit" och skiter helt i M:s väljarandel...
Varför skulle Ulf och Stefan tycka annorlunda?
Säger inte att det blir 100% så. Men jag fattar inte att folk tror att det är helt omöjligt. 50/50 skulle jag säga.