Citat:
Ursprungligen postat av
Djimmie
...och du vaktar inte den andra målburen?

Jag trodde jag var en av gubbarna i svart/vit-randig tröja med visselpipa, men att döma av alla långskott som skjuts på mig håller inte spelarna med. :P
Citat:
Du verkar ha gott om tid så då kanske jag kan få svar på det jag frågade tidigare idag.
Svaret låg ju i samma inlägg du svarade på, vet inte hur jag ska svara igen? Alltså, det finns ett underliggande antagande om att OU tillhör ett visst klientel som är typiskt PK, ”batikiga” liksom. Tyngdpunkt starkt vänster och kanske lite socialliberal, släpp ingen konservativ jävel över bron. Då undrar jag, vet man det och i så fall hur? Finns det gruppbilder på personal eller är det bara ett antagande att alla arbetsplatser med minsta beröringspunkt med media är som SR eller nåt dammigt universitet. För mig känns det i alla fall som att det skulle behöva vara den typen av miffon för att de skulle ge sig in på den sortens fuffens ni säger att de ägnar sig åt. Akademiker, ja okej, bland top brass i alla fall. Och det ökar ju statistiskt sett sannolikheten för överrepresentation av MP, C, V, L och kanske lite M. Men uppringarna är väl vanliga hjon med gymnasiekompetens, är det aktivistvarning på såna?
Hey, hittade en bild ju. På Ipsos uppringare.
https://www.dn.se/nyheter/politik/ipsos-vi-ska-redovisa-mer-om-var-metod/ Fan vad klaustro, de är ju som burhöns? Jag har en egen konspirationsteori nu och det är att Ipsos personal packas som sardiner med minst var tredje blatte, så att de som sitter mellan dem känner obehag att räkna upp SD som alternativ – så de mumlar nåt obegripligt istället.

”Skulle du rösta på: Nya Moderaterna? Socialdemokraterna? Hmmmhmmmdommmhahena?” ”Vänta, vad sa du där sista?” ”Märwe-wemokwaheha...” ”Förlåt, en gång till?” ”Men för HELVETE KÄRRING SVERIGE DE MO KRATER NA” (två blängande blattar på 30 cm avstånd)

Det är inte varsin ände av telefonsamtalet det blir dålig stämning, det är mellan hönsburarna på institutet!