2018-05-20, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Tycker han ser sjukt obehaglig ut och vem lägger ut den bilden några timmar efter det kommer ut att hans mamma har dött?
Noll sympati at all.

Han ser ut som en skithög - men varför skulle han döda morsan? Kan ju inte finnas några pengar att tala om i det hushållet?

Ärligt talat ser han ut som en ensamkommande ... Adopterad?
Citera
2018-05-20, 23:35
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LokaHallon
Kan tyvärr inte det, men jag ser profilen utan problem. Är du säker på att den är privat?

Ja, den är privat nu, men gick att komma in via länken bakåt i tråden.
Citera
2018-05-20, 23:36
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru

Det funkar visst. Jag har dock ingen IG. Kanske är det?
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Tycker han ser sjukt obehaglig ut och vem lägger ut den bilden några timmar efter det kommer ut att hans mamma har dött?
Noll sympati at all.

Jag håller med er båda. Jag reagerade redan då jag såg födelsdagsfotot från hans 16-årsdag på mammans insta. Det finns något obehagligt hos honom som jag inte kan sätta fingret på.
Citera
Medlem
Citat:

Nej den är inte privat, vad snackar du om?
Citera
2018-05-20, 23:37
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Vad säger att hon alls blev "dumpad"? Finns ju en stor sannolikhet att hon blev dräpt på stället där hon hittades, speciellt med tanke på att vittnen hört dödsvrål därifrån (troligen).

Vittnen eller ett vittne? Har vittnet/vittnen nämnt det innan hon hittades eller efter?

Vad skulle hon ha gjort där? Jag fattar helt enkelt inte varför hon skulle befinna sig där. Hon är ju vuxen så jag tror inte hon går bakom ett bullerplank för att smygröka. Hon skulle nog inte heller möta upp nån snubbe där av samma anledning.
Citera
Medlem
Citat:

jag kommer in på den nu.
Citera
Medlem
Sockerhalss avatar
Inte konstigt alls om sonen är inblandad. Han är en nästan vuxen yngling. Kan inte vara kul att ha en mor som knullar skäggbarn. Hon hade en okänd sida enl någon. Nja, OM det är så, då har sonen ett gott skäl att ta bort henne. Han får ju skämmas järnet inför kompisar.
Citera
2018-05-20, 23:39
Medlem
Aftonbladet skriver ju att det hittats en "intressant bil" i en närliggande kommun...

Ingen i Närke som sett någon bil som polisen visat intresse för?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Inte konstigt alls om sonen är inblandad. Han är en nästan vuxen yngling. Kan inte vara kul att ha en mor som knullar skäggbarn. Hon hade en okänd sida enl någon. Nja, OM det är så, då har sonen ett gott skäl att ta bort henne. Han får ju skämmas järnet inför kompisar.

Lägg ner. Vilket jävla nonsens.
Citera
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Nej den är inte privat, vad snackar du om?

Jag försökte flera gånger, men icke. Klickade på länken - vips inne. Kanske något fel här då..
Citera
Medlem
Gabriel Knights avatar
Det verkar som att viss förvirring råder dels kring tystnadsplikt och sekretess samt var Equmeniakyrkans pastorer utbildar sig.
Equimeniakyrkan har inget med Livets Ord att göra utan har en egen högskola, Teologiska Högskolan Stockolm.http://ths.se/
Den är öppen för både blivande pastorer men även för präststuderande inom bla Svenska kyrkan och EFS.

Tystnadsplikten är villkorad om den gäller präster och pastorer, dvs man kan inte tvingas att vittna vid en rättegång om saker som någon sagt vid ett själavårdande samtal.

Diakoner har en annan form av tystnadsplikt som gör att den är skyldig att vittna vid rättegång samt skyldighet att anmäla enligt socialtjänstlagen om tex ett barn far illa i hemmet.
Församlingsbor/ideella som hjälper till i kyrkornas sociala verksamhet, oftast med diakonen som arbetsledare, har "moralisk tystnadsplikt" lyder direkt under sekretesslagstiftningen inte de särskilda tystnadspliktsreglerna.

Nu vet jag inte hur det ser ut inom frikyrkorna men inom Svenska kyrkan måste man som ideell skriva på ett papper om sekretess som Svenska kyrkan centralt har utarbetat med staten.

Det innebär att man utifrån sekretessreglelverket inte får föra vidare vad man har sett och hört för att inte skada någon enskild person.

Man har också även där skyldighet att anmäla enligt socialtjänstlagen där man så behöver men oftast samtalar man först med diakonen om detta så att det är diakonen som anmäler missförhållandena vidare till socialtjänsten och andra myndigheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in