2018-05-20, 22:52
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Om kroppen hittades mot bullerplank på sidan där vägen finns så kan antingen någon burit dit henne och då undrar jag om det finns någon öppning ganska nära annars så kan det vara så att man dumpar kroppen över staketet vilket bör innebära att man är hyfsat stark eller har en medhjälpare. Om hon fraktats från en bil så är det konstigt att man dumpar henne så pass nära om man ändå har kroppen i bilen. Hon kan ju iofs levt när hon var i bilen och hoppade ur och sprang upp mot staketet men jag håller bilteorin som minst sannolikt.

Vad säger att hon alls blev "dumpad"? Finns ju en stor sannolikhet att hon blev dräpt på stället där hon hittades, speciellt med tanke på att vittnen hört dödsvrål därifrån (troligen).
Citera
2018-05-20, 22:52
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LokaHallon
Sonens senaste bild på IG förbryllar mig lite också...

Länk?
Citera
2018-05-20, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det spelar ingen roll om du känner dem personligen. Även om de personligen skulle gå i döden för den tystnadsplikten så är det ganska innehållslöst pynt.
Det jag konstaterar är att det förkommer i de två sammanhang jag talat om. Sedan om det är innehållslöst pynt i dina ögon, det har jag inte kommenterat.
Citera
2018-05-20, 22:54
Medlem
N*a wesström
Citera
2018-05-20, 22:56
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
¨
De har ingen gemensam dotter.
Det BO skriver är väl att hon skapat kontot för att följa dottern.

Eh.. det var väl tvärtom...Lena ifrågasatte att Stefan skapat ett instagramkomto åt sin dotter för att kunna följa denna...
Citera
2018-05-20, 22:57
Medlem
Ananows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Hänger nog på om man ringer med låst eller olåst telefon. Ringer du 112 på låst telefon så kan det inte sparas i samtalslistan av uppenbara skäl.

I see, med ”låst” menar du om man ringer utan att ha skrivit in eventuell pinkod eller lösen? Isåfall så hade jag den aktuella gången jag referar ringt från en olåst telefon och det sparades trots allt inte.
Citera
2018-05-20, 22:58
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Om kroppen hittades mot bullerplank på sidan där vägen finns så kan antingen någon burit dit henne och då undrar jag om det finns någon öppning ganska nära annars så kan det vara så att man dumpar kroppen över staketet vilket bör innebära att man är hyfsat stark eller har en medhjälpare. Om hon fraktats från en bil så är det konstigt att man dumpar henne så pass nära om man ändå har kroppen i bilen. Hon kan ju iofs levt när hon var i bilen och hoppade ur och sprang upp mot staketet men jag håller bilteorin som minst sannolikt.

Planket verkar ju ta slut en kort bit varifrån hon hittats. Vad kan hon väga 60 kg, det är väl inte svårt att släpa något tiotal meter på vad som ser ut att vara gräsmatta, eller använt skottkärra som från något hus i närheten kanske?
Citera
2018-05-20, 22:59
Medlem
Quietdrives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Mycket konstigt. Är hennes insta öppen fortfarande?

Lenas insta
Dottern Esters insta
Sonen Noas insta

Som sagt mycket konstig selfie han la upp för 3 timmar sen...
Senast redigerad av Quietdrive 2018-05-20 kl. 23:03.
Citera
2018-05-20, 22:59
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Eh.. det var väl tvärtom...Lena ifrågasatte att Stefan skapat ett instagramkomto åt sin dotter för att kunna följa denna...
Jag tolkar det som att LW skämtsamt ironiserade över att SD tillåtit sin unga dotter att ha ett Instagramkonto.
Citera
2018-05-20, 23:00
Medlem
Citat:
Staketet slutar strax till höger om där gatan slutar. MGM bör ha känt området: att gatan slutar snart, att det finns ett staket att gömma bakom, att det finns buskar, träd som skyler ut mot vägen. Det var ju mörkt och han bör ha haft kunskapen innan. Tror inte på bil. För stor risk att bil kommer och han blr sedd. Skulle nog åkt till bättre gömställe.
Citera
2018-05-20, 23:01
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Vad säger att hon alls blev "dumpad"? Finns ju en stor sannolikhet att hon blev dräpt på stället där hon hittades, speciellt med tanke på att vittnen hört dödsvrål därifrån (troligen).

Fast bodde hon inte relativt nära där hon hittats? Om personen som larmade bor högt upp och hört skrik på andra sidan motorvägen är det nog svårt att bestämma exakta platsen på något tiotal meter.
Citera
2018-05-20, 23:03
Medlem
Ananows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LokaHallon
Sonens senaste bild på IG förbryllar mig lite också...

Måste faktiskt instämma, han framstår som rätt obrydd över det inträffade. Alla hanterar visserligen saker olika men det är onekligen märkligt. Reagerade även på emojin som han satt som caption.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in