I hopp om att tråden ska slippa fortsatt upprepade frågor från latskallar som inte ids läsa densamma:
BO: Lena Wesström
Lär snart försvinna från Ratsit, så jag lägger in uppgifterna här:
Lena Choon Shil Wesström
Byalagsgatan 4 A
703 60 Örebro
f. 1973-01-10
UW: Lenas exman. De har varit skilda några år, om jag förstått saken rätt.
SD: En gift, nu separerad, man som Lena haft ett förhållande med under några år, vad det verkar. Har suttit anhållen och släppts. Inte avförd från utredningen, och hans bil verkar intressant för polisen.
HD: SDs fru (vilken enl. uppgift i tråden) nyligen flyttade från honom.
Om kroppen hittades mot bullerplank på sidan där vägen finns så kan antingen någon burit dit henne och då undrar jag om det finns någon öppning ganska nära annars så kan det vara så att man dumpar kroppen över staketet vilket bör innebära att man är hyfsat stark eller har en medhjälpare. Om hon fraktats från en bil så är det konstigt att man dumpar henne så pass nära om man ändå har kroppen i bilen. Hon kan ju iofs levt när hon var i bilen och hoppade ur och sprang upp mot staketet men jag håller bilteorin som minst sannolikt.
Tror inte på bil teorin ihäller. Klumpigt och opraktiskt att parkera där för att dumpa en kropp. Troligen har hon burits runt staketet då det tydligen var en öppning 10m ifrån där hon låg.
Med tanke på placering känns det inte som att det är ett överlagt mord.
NEJ RING INTE 112-endast i nödsituationer ska man ringa-
det är många idioter som roat sig med att ringa -på skämt-
man beställer ambulanser- för att sen när ambulansen kommer -så ber den idioten om att få resa till
krogen-eller åka till pizzerian, eller resa till Trollskogen-
112 numret används ofta av idioter- och det är bara att kolla upp med någon som sitter och tar emot dessa samtal på larmsamtalen-
det är därför larmoperatören ibland missar den som verkligen behöver akut hjälp.
Det är rena cirkusen på helgkvällar och idioterna larmar om allt dumt.
NU när" de" ringde om höga smärtsamma skrik- så kopplades samtalet över till tipscentralen
och därifrån kanske tipscentralen larmade en polisbil- tipset har väl iallafall blivit registrerat.
Hemskt att inte skriken kunde lokaliseras då när de hördes.
Men SKRIKEN tystnade väl rätt snabbt- och då var allt redan för sent.
Men är du skön eller? Att ringa som mest en ton kommer inte att förhindra att någon som är allvarligt sjuk inte får hjälp. När man ringer och det går fler än en ton så hamnar man i kö, om du någonsin ringt 112 så vet du att det kan ta ett tag innan någon svarar och det är just för att man hamnar på vänt tills det finns en ledig larmoperatör som kan ta emot ens samtal. Hursomhelst så är det här irrelevant
Om kroppen hittades mot bullerplank på sidan där vägen finns så kan antingen någon burit dit henne och då undrar jag om det finns någon öppning ganska nära annars så kan det vara så att man dumpar kroppen över staketet vilket bör innebära att man är hyfsat stark eller har en medhjälpare. Om hon fraktats från en bil så är det konstigt att man dumpar henne så pass nära om man ändå har kroppen i bilen. Hon kan ju iofs levt när hon var i bilen och hoppade ur och sprang upp mot staketet men jag håller bilteorin som minst sannolikt.
Det är en gångväg vid sidan av planket. En liten promenadstig som syns på bilderna i vänstra hörnet.
Tyckte du det var svårt att förstå vad hon menade? Att attentat sker i olika länder och att Sverige nu blev attackerad var en attack på en demokratiskt stat och egentligen inte svenskarna som personer.
Precis som andra demokratiska länder tidigare blivit attackerade..
Sedan håller jag inte med henne i flaggfrågan! Orsaken till att hon inte ville ha den svenska flaggan på sin fejja var för att vissa extrema grupperingar gjort/gör anspråk på den. Hon ville inte förknippas med de värderingarna. Det vill inte jag heller. Däremot är det väldigt viktigt att alla vi "vanliga" människor tar tillbaka den svenska flaggan av den enkla anledningen att den tillhör oss vanliga svenskar och inte en minoritet.
Om du undrar om du är medskyldig till Lenas död så får jag väl ställa denna frågan? Har du någon gång blivit anklagad eller åtalad för något du inte varit delaktig i? Jag är inte medskyldig till hennes död, det vet jag, oavsett vem som gjort det och hur jag än röstat. Dumheterna här på flashback får han någon jävla gräns.
jag uppfattade det precis som du.
-tillägg-Tycker ändå att våldet mot kvinnor är en stor och svår samhällsfråga -
antalet kvinnomord och våldet mot kvinnorna måste tas tag i.
Oavsett om Lenas gärningsman är en närstående eller om det är en helt för henne obekant man.
Det måste bli ett slut på dessa kvinnomord och övergrepp.
Nej, frkyrkan lägger inte tystnadsplikt och själavård på medlemmar. Utbildade och anställda pastorer sköter det. Sedan bör väl en god medmänniska, kristen eller inte, kunna hålla tyst om man delar sina bekymmer vän till vän. Att medlemmar gör en del diakonalt arbete, besöker gamla och sjuka och liknande, betyder inte att de är själasörjare. Bara medmänniskor.
Men det var precis vad en postare påstod.
Ja tystnadsplikt och omdöme handlar om olika saker med olika förutsättningar.
En församlingsmedlem som besöker en sjuk eller gammal annan församlingsmedlem eller skottar till denne utför knappast något diakonalt arbete. Det är väl snyggt att inte skvallra men man kan inte rättsligt hävda tystnadsplikt, som man kan göra av präster och diakoner för vissa av deras uppgifter, den är kopplad till viss tjänst och viss arbetsuppgift.