2018-05-19, 13:03
Medlem
Troligen kommer hon hittas avliden inom en snar framtid, känns som att det faktiskt handlar om något triangeldrama. Polisen verkar åtminstone satt in stora resurser vilket ju är fördelaktigt då det gäller att hitta kroppen snarast
Citera
2018-05-19, 13:05
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Tycker det är så tråkigt när folk försvinner och om det är en triangeldrama så tycker jag det hela är sjukt.
Vem har inte varit med om triangeldraman men inte fasen mördar man någon för det.
Det är skillnaden på normala människor och tokslallar
Det är mycket märkligt att han mörkat borr henne från bilderna. Varför gör man det? Någon som är svartsjuk och han vill inte visa att de varit på samma plats vid samma tillfälle.

Hon kommer att hittas och då är det DNA som visar vem som gjort henne något.
Det löser sig alltid tillslut eller som man säger ” det goda segrar alltid ”

Tror inte på något triangeldrama.
Verkar som om ytterdörren antingen bara var olåst och i några blaskor står det öppen.
Allt av värde finns kvar hemma så det verkar som om hon skuttat ut med bara sin mobil mitt i natten. Därför drar jag slutsatsen av att hon haft bråttom som fan när hon skulle iväg, kanske sett någon som skulle stjäla eller liknande

Det enda jag kan tänka mig skulle kunna bidra till att liket efter henne hittas är att hon ligger i närheten av sin mobil eller att någon som rastar sin hund eller plockar svamp fram på höstkanten hittar kvarlevorna
Citera
2018-05-19, 13:08
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Polisen har nu "hittat ett föremål" enl. Expressen.
Citat:
– Vi har anträffat ett föremål i skogen som vi är intresserade av. Vi tror eventuellt att det har med försvinnandet att göra.

Vad får er att tro det?

– Fyndets dignitet. Men jag vill inte gå in på vad det är vad vi anträffat., säger Johan Wallenius, vakthavande befäl.

Vid lunchtid spärrades platsen kring fyndet av och det ska tas med in för teknisk undersökning.
Kan det vara telefonen?
Citera
2018-05-19, 13:10
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Polisen har nu "hittat ett föremål" enl. Expressen.

Polisens utredningsresurs ska under lördagen ha följt upp flera av tipsen.

Och på lördagsförmiddagen, vid 11:30-tiden, var polisen återigen på plats i närområdet kring Lena Wesströms radhus i Hjärsta, Örebro.

Detta efter att en person från allmänheten ringt in om att hen anträffat ett föremål i skogen.

– Vi har anträffat ett föremål i skogen som vi är intresserade av. Vi tror eventuellt att det har med försvinnandet att göra.

Vad får er att tro det?

– Fyndets dignitet. Men jag vill inte gå in på vad det är vad vi anträffat., säger Johan Wallenius, vakthavande befäl.
Citera
2018-05-19, 13:21
Medlem
Är det S som gjort detta hittar de henne inte i närområdet. Han om någon borde ju veta att folk springer runt i skogen och borde kolla sin geocatch app och gömma henne långt från närmaste catcher mm skulle vara att han lagt henne på en plats för att sedan flytta kroppen. Som någon skrivit i tråden tidigare är han långt från något dumhuvud utan tvärtom en mycket klok man med endel innanför pannbenet. Kan ha lurat ut L i skogen o bragt henne livet där och därav fynd men någon kropp hittas inte i närområdet det sätter jag min högra fot på
Citera
2018-05-19, 13:22
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Kan det vara telefonen?

Högst sannolikt. När man igår gick ut med att telefonen pejlas så var min första tanke att den var slängd/tappad.
Citera
2018-05-19, 13:35
Medlem
Citat:
Det är nog inte troligt, med tanke på att S har varit anhållen i ärendet. Polisen borde rimligen ha märkt om han var död när de förhörde honom.

Varför skulle ett nyseparerat par gemensamt planera att mörda på mannens älskarinna?

I kristna kretsar gäller inte vanliga lagar och förnuft. Man får väl inte skaffa någon ny förrän föredettan är död. Tungt motiv.
Citera
2018-05-19, 13:36
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosaelefant99
Är det S som gjort detta hittar de henne inte i närområdet. Han om någon borde ju veta att folk springer runt i skogen och borde kolla sin geocatch app och gömma henne långt från närmaste catcher mm skulle vara att han lagt henne på en plats för att sedan flytta kroppen. Som någon skrivit i tråden tidigare är han långt från något dumhuvud utan tvärtom en mycket klok man med endel innanför pannbenet. Kan ha lurat ut L i skogen o bragt henne livet där och därav fynd men någon kropp hittas inte i närområdet det sätter jag min högra fot på

Och har tillgång till ordentliga fyrhjulingar att döma av bilderna. Dessutom koll på varenda brunn, gruvhål, rotvälta mm.

Jag håller med. *Om* det är S så blir detta nog inte helt enkelt. Men han kan ju vara helt oskyldig också. Att vara sur på nån är ju inte olagligt.
Citera
2018-05-19, 13:36
Medlem
Någon som vet om L bil står kvar? Enligt uppgift en Ford focus fick dock inte veta mer en så
Citera
2018-05-19, 13:42
Medlem
Citat:
Det är nog inte troligt, med tanke på att S har varit anhållen i ärendet. Polisen borde rimligen ha märkt om han var död när de förhörde honom.

Varför skulle ett nyseparerat par gemensamt planera att mörda på mannens älskarinna?

Är det inte just det som är ett svartsjukerelaterat triangeldrama? Eller är det jag som är för berusad?

Jag kan dra mig till minnes att flertalet personer världen över försöker lappa ihop sina förhållanden.

Om exet och S drog utomlands tillsammans tycker jag att det pekar mot just det.
Citera
2018-05-19, 13:46
Medlem
nnattaaahhs avatar
Kanske flyttade H till samma område som de andra - inte bara för att S också bodde där - men för att komma närmre L?

Svartsjukedrama mellan tre individer - två kvinnor som funnit extra intresse för varandra - en man som har en relation till båda, men som lämnat en av de bakom sig och försökt bygga upp ett förhållande med den andra - som kan ha kommit på de båda i en olämplig situation?

Förmodligen är det inte så, men det vore ju inte omöjligt, även om L är aktiv i någon församling inom kyrkan.
Citera
2018-05-19, 13:49
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosaelefant99
Någon som vet om L bil står kvar? Enligt uppgift en Ford focus fick dock inte veta mer en så

Herrgårdsvagn, 1,8 -07. Orange.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in