2018-05-19, 23:31
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 100kgpappa
Det där var det dummaste jag hört...det kostar inte energi att få ljud i en motor, däremot kostar det energi att få bort det. (det är trögare att trycka avgaserna igenom en ljuddämpare än genom ett rakt rör)
I fallet med feta glidare är det i vilket fall inte effekt man är ute efter, utan en skönt muller. Vissa lyckas, andra inte.

Jag är absolut inget fan av HD:s, dock har jag inga problem med att det rullar förbi ett gäng, det är bara trevligt och en del av den svenska sommaren.
Tror du missförstår.
Höga ljud innehåller så klart energi.
Om man kunde göra om det till kraft till hjulen så får man mera kraft, eller hur!
Citera
2018-05-19, 23:34
Medlem
DaChiefs avatar
Jo irritersamt, hoppas de dör. Ibland kan man tröstse lemlästade mcförare på liveleak, finns många klipp där de ligger utsmetade över vägbanan.
Citera
2018-05-20, 02:18
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaChief
Jo irritersamt, hoppas de dör.

Det JAG nojar mig på är de tjoget villa-grannar som envisas med bensindrivna gräsklippare under dygnets alla ljusa timmar, vardag som helg - utöver all "trivselved" som skall kapas och klyvas.

Vi skall alla den vägen vandra... lie-mannen är iaf miljömedveten!
Citera
2018-05-20, 08:44
Medlem
DaChiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Det JAG nojar mig på är de tjoget villa-grannar som envisas med bensindrivna gräsklippare under dygnets alla ljusa timmar, vardag som helg - utöver all "trivselved" som skall kapas och klyvas.

Vi skall alla den vägen vandra... lie-mannen är iaf miljömedveten!

Ja gräsmatta är onödigt. Alla som vill ha en stor gräsmatta till liten nytta kan ju dö.
Citera
2018-05-20, 09:05
Medlem
Pastellfisks avatar
Enstaka ljudstötar stör mig inte nämnvärt men dessa förbannade sugpungar som lägger en ljudmatta längs motorvägen som hörs i åtskilliga mil och stör flera tusen människor klockan halv tolv på natten gör att jag bara önskar dem olycka.

Tur ändå att motorcyklister är så duktiga på att förolyckas.
Citera
2018-05-20, 09:09
Medlem
ganglere2s avatar
Kan hålla med men det gäller inte bara bågar. Även många bilar, mopeder m. m. låter mer än de borde.
Citera
2018-05-20, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Tror du missförstår.
Höga ljud innehåller så klart energi.
Om man kunde göra om det till kraft till hjulen så får man mera kraft, eller hur!

Jo, men det är en biprodukt, att dämpa med en ljuddämpare återför inte energin. Då får man byta princip, typ elmotor.
Citera
2018-05-20, 20:50
Medlem
Jag tycker det är riktigt härligt att åka i stan med hojen, ljudet av det öppna helsystemet som studsar mot väggarna gör mig nästan våt. Mysigt är det på nätterna också och man slipper störas av bilar som är i vägen. Förstår dock att folk försöker sova så i täta områden kör man såklart på högre växel och håller varven nere. Kanske är ett egoistiskt svin men jag skulle aldrig ta bort den underbara känslan av att höra min hoj braka på som fan bara för att andra stör sig.
Citera
2018-05-26, 11:55
Medlem
Knarkpojkens avatar
är det inte lite pinsamt att låta så mycket?

det är sommar nu ju och hög tid för motorcyklisterna att glänsa med sitt jobbiga överdrivna ljud från sin jävla motorcykel. det jag undrar är om de inte är rätt pinsamt för er då vi vanliga människor inte uppskattar när ni har trimmat eran motorcykel till max och kör förbi med ett jävla ljud.
förhelvete skäms på er ni som gör det, det är fruktansvärt och mina frågor är följande.

1 Varför vill ni att de ska låta så mycket som möjligt.
2 Varför kör ni istan?
3 Hur kan vi gå tillväga för att skapa en mer trivsam miljö för allla?
Citera
2018-05-26, 12:06
Medlem
1. Man känner sig generös och vill dela med sig.
2. Impa på brudar + se 1.
3. Miljöpartiet.

(kör inte själv hoj)
Citera
2018-05-26, 12:11
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Jag har ställt mig själv samma fråga ett otal gånger. Det måste ju vara sjukt jobbigt att ha ljudet av en Volvo 240 med trasig ljuddämpare mellan benen när man är ute och åker?
Måhända misstar de alla irriterade blickar för beundrande dito? Oj vad din goped låter! Du har säkert stor penis!
Citera
2018-05-26, 12:13
Medlem
ScorchPipes avatar
1. Vill inte låta mycket, vill bara låta bra. De som låter allra högst gillar inte jag heller, speciellt supertsportarna.
2. Jag kör i stan då jag behöver ta mig någonstans i stan.
3. Börja kör hoj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in