2018-05-26, 12:50
Medlem
HyperXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkpojken
det är sommar nu ju och hög tid för motorcyklisterna att glänsa med sitt jobbiga överdrivna ljud från sin jävla motorcykel. det jag undrar är om de inte är rätt pinsamt för er då vi vanliga människor inte uppskattar när ni har trimmat eran motorcykel till max och kör förbi med ett jävla ljud.
förhelvete skäms på er ni som gör det, det är fruktansvärt och mina frågor är följande.

1 Varför vill ni att de ska låta så mycket som möjligt.
2 Varför kör ni istan?
3 Hur kan vi gå tillväga för att skapa en mer trivsam miljö för allla?

Att alla "vanliga" människor inte tycker om ljudet det vettefan, jag får dagligen massa tumme upp av folk när jag glider förbi. Och för att svara på dina frågor

1. Det ska höras när man kommer tycker jag, jag tycker att ljudet är en stor del av hojen/bilen och det är som musik för öronen.
2. Vi kör i stan för att vi har exakt samma rätt som du att köra där? Man kanske ska ta sig nånstans i stan då är det väl uppenbart att jag kör där.
3. Sluta irritera er på om nån bara glider förbi nån gång men om det svaret inte tillfredsställer dig så polisanmäl dom då
Citera
2018-05-26, 13:07
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HyperX
Att alla "vanliga" människor inte tycker om ljudet det vettefan, jag får dagligen massa tumme upp av folk när jag glider förbi. Och för att svara på dina frågor

1. Det ska höras när man kommer tycker jag, jag tycker att ljudet är en stor del av hojen/bilen och det är som musik för öronen.
2. Vi kör i stan för att vi har exakt samma rätt som du att köra där? Man kanske ska ta sig nånstans i stan då är det väl uppenbart att jag kör där.
3. Sluta irritera er på om nån bara glider förbi nån gång men om det svaret inte tillfredsställer dig så polisanmäl dom då

Problemet är att folk som har tinnitus kan hindras från att över huvud taget vara i stan pga idioter som väsnas med sina fordon.

Folk med diagnoser kan känna stort obehag av det överdrivna ljudet och det skapar ångest och stor stress för dessa människor.

Åldringar med känslig hörsel kan känna stort obehag av det.

Små barn kan lätt dra på sig hörselskador för resten av sitt liv bara för att du skall få dra förbi på ett oansvarigt sätt bara för att du tror du är cool.

Men du bryr dig väl inte så mycket om andra misstänker jag. Alla som inte anpassar sig efter dig borde flytta ut i skogen eller? Kanske helst ta livet av sig.

Citera
2018-05-26, 13:11
Medlem
toydolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HyperX

Jag kan sätta min lilltå på att för varje tumme upp du får så är det tjugo som knyter näven i fickan. Tror du något annat har du vibrerat bort några hjärnceller för mycket.

Varför ska det höras när du kommer? Det var ta mig fan det mest idiotiska argumentet jag hört idag. Visserligen är klockan bara ett och jag har precis öppnat flashback men ändå.
Sätt på dig hörlurar med passande motorljud så kan du låta precis hur jävla mycket du vill.

"Det ska höras när man kommer, därför slår jag alltid på grytlock när jag är ute och går".

"Om nån bara glider förbi nån gång". Problemet är att det finns fler människor med kukförlängarmotorer än du.
Citera
2018-05-26, 13:14
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Naturligtvis ska man ha sin fulla rätt att väcka upp hela stadsdelar.

Alla måste ju veta att just du är ute och kör motorcykel mitt i natten.
Citera
2018-05-26, 13:19
Medlem
Cemsers avatar
Hellre att tjejerna tittar på dig av irritation än att dom inte tittar på dig alls.
Citera
2018-05-26, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toydoll
Jag kan sätta min lilltå på att för varje tumme upp du får så är det tjugo som knyter näven i fickan. Tror du något annat har du vibrerat bort några hjärnceller för mycket.

Varför ska det höras när du kommer? Det var ta mig fan det mest idiotiska argumentet jag hört idag. Visserligen är klockan bara ett och jag har precis öppnat flashback men ändå.
Sätt på dig hörlurar med passande motorljud så kan du låta precis hur jävla mycket du vill.

"Det ska höras när man kommer, därför slår jag alltid på grytlock när jag är ute och går".

"Om nån bara glider förbi nån gång". Problemet är att det finns fler människor med kukförlängarmotorer än du.

Fick mig ett gott skratt! Tack!
Citera
2018-05-26, 14:12
Medlem
Knarkpojkens avatar
Ni måste verkligen ha imbillat er med eller trott att det var ett fuck you-tecken och inte en tumma upp.
Jag gör iallafall så, glider någon jävla idiot förbi mig och brummar på så räcker jag fuck you efter dem.
Än så länge har ingenting hänt men jag väntar på den dagen jag får ta diskussionen angående det här den dagen killen på motorcykeln väljer att komma tillbaka.
Sjukt löjligt för jag minns att jag en gång cyklade med en cykel som lät lite för varje gång jag trampade på men de var ingenting i jämförelse med en motorcyklist. jag minns att jag skämdes enormt över att cykla på den cykeln iallafall.
Citera
2018-05-26, 15:14
Medlem
falskmustarens avatar
Visst att motorcyklar, både sporthojar och glidarhojar, låter riktigt trevligt men jag håller med TS till viss del. Vissa (antagligen modifierade med bortplockade dämpare och/eller raka rör) låter ju helt löjligt högt - för högt. Alltså så pass att man inte ens kan prata i telefon inomhus när de kör förbi ute på gatan. Då blir det faktiskt "lite" för mycket.
Citera
2018-05-26, 15:29
Medlem
Utopiantoss avatar
Om jag hade råkat, säg tappa en kastrull på asfalten mellan två radhuslängor så hade jag tyckt att det var pinsamt, för jag vill av respekt för de boende inte föra för mycket oväsen om natten så att jag inte väcker dem. Ja, egentligen vill jag inte föra överdrivet mycket oväsen om dagen heller.

Men mycket folk nuförtiden respekterar och bryr sig inte om sina medmänniskor, jämfört med förr i tiden.
Citera
2018-05-26, 15:59
Medlem
kalkryggars avatar
Det är väl dags att förbjuda motorcyklar som inte dämpar ljudet i nivå med en vanlig elbil. Problem solved.

Fler och fler vill ju förbjuda motorcyklar helt och jag tror vi kommer hamna där i framtiden. När vägarna bara består av självkörande bilar så kommer det givetvis att vara lika förbjudet att köra motorcykel som att få köra bil själv.
Citera
2018-05-26, 15:59
Medlem
Knarkpojkens avatar
Sant bros
Citera
2018-05-26, 16:26
Medlem
Triplefaces avatar
De tycker inte att det är pinsamt, de (och även en hel del på gatan som ser dem köra) tycker att det är coolt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in