2018-05-19, 17:36
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekerilar
Visiret är runt, vilket skapar en optisk synvilla. Har du aldrig sett en skrattspegel?
Jordens krökning är inte åt samma håll som visirets krökning.
Citera
2018-05-19, 21:14
Medlem
nutkjells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Jordens krökning är inte åt samma håll som visirets krökning.

Är full så är inte säker på mina krökningar i skrivande stund men det vore ju fett om flat eartharna hade fel och det visade sig att jorden var hyberbolisk!
Citera
2018-05-20, 20:24
Medlem
Månen bevisar att jorden är platt.

I nedan länkad video på sex minuter får vi se hur månen syns vid en raketuppskjutning vid en tidpunkt då den borde ha befunnit sig utom synhåll, om jorden varit rund. Detta är GoFast-raketen.

https://www.youtube.com/watch?v=hln72JJ-IuY
Citera
2018-05-20, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg

I nedan länkad video på sex minuter får vi se hur månen syns vid en raketuppskjutning vid en tidpunkt då den borde ha befunnit sig utom synhåll, om jorden varit rund. Detta är GoFast-raketen.

Varför skulle månen synas om jorden var platt? Varför ser man inte jordens kanter på filmen om jorden skulle vara platt? Varför ser man inte sydpolen runt hela jorden på filmen som det ska vara enligt plattmodellen?
Denna film har varit uppe innan, jag säger samma sak igen; den där tysken har ett par ponnyer på vift.
Citera
2018-05-20, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Varför skulle månen synas om jorden var platt? Varför ser man inte jordens kanter på filmen om jorden skulle vara platt? Varför ser man inte sydpolen runt hela jorden på filmen som det ska vara enligt plattmodellen?
Denna film har varit uppe innan, jag säger samma sak igen; den där tysken har ett par ponnyer på vift.
Du har rätt, filmen bevisar att jorden inte är ett klot.
Citera
2018-05-20, 21:33
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Det som fascinerar mig mest är att han använder datoriserade verktyg som bygger på att jorden är rund.
Citera
2018-05-20, 21:35
Medlem
madtops avatar
Citat:

Eller också var månen inom synhåll och den som har lagt upp klippet har gissat sig till fel tidpunkt.

Att månen inte är där den påstås vara vore ju en jättesensation. Och man tycker att fler borde ha märkt det än din YT:are. Men du och andra plattjordare får väl ge er ut och spana lite på månen.

Var är månen just nu? Är den där den borde vara?
Senast redigerad av madtop 2018-05-20 kl. 22:12.
Citera
2018-05-20, 21:59
Medlem
Citat:
Var skriver jag detta?
Det enda filmen bevisar är att tysken drar fel slutsatser.
Citera
2018-05-20, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Var skriver jag detta?
Det enda filmen bevisar är att tysken drar fel slutsatser.
Varför drar han fel slutsatser? Du menar väl ändå inte att han drar fel slutsatser för att han är tysk?
Citera
2018-05-20, 23:10
Medlem
madtops avatar
Citat:
Varför drar han fel slutsatser? Du menar väl ändå inte att han drar fel slutsatser för att han är tysk?

Därför att vi erfarenhetsmässigt vet att månen är precis där vi förväntar oss att den ska vara.
Citera
2018-05-20, 23:48
Medlem
Citat:
Han drar slutsatsen att jorden är platt, vilket är fel. Jag skrev "tysk" för att mannen bryter på tyska. Kunde skrivit "mannen", "killen" eller bara "han", men för att påvisa att jag faktiskt sett filmen skrev jag just "tysk". Ingenstans har jag syftat på att hans felaktigheter beror på nationaliteten, läs ordentligt.
För övrigt svarade du inte på mina frågor, men det var väntat.
Citera
2018-05-21, 02:05
Medlem
Sadomans avatar
Citat:

Den här videon har tagits upp och krossats tidigare. Idioten som har gjort den har slösat bort 3 månader av sitt liv med att studera originalvideon men har lyckats missa att tiden för uppskjutningen står klart och tydligt i klippets beskrivning. 07:32, 14/7, 2014. Månen var väl synlig vid tidpunkten. Fiaskot var så totalt för idioten att han stängt av kommentarerna då tusentals människor påpekade detta. Verkligen en sorglig och patetisk människa.

https://www.youtube.com/watch?v=001IXnp0ogc
Senast redigerad av Sadoman 2018-05-21 kl. 02:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in