2018-05-20, 19:20
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Det finns ett senare foto på Tim ombord på en båt, sittandes mellan två andra män, hållandes ett glas med sugrör i handen. Den ska ha tagits efter att han hade lämnat hotellet utanför Muscat, på torsdagen, dagen innan självmordet.

Tack för svar!

Antar det är denna:

https://images.tmz.com/2018/04/21/0421-avicii-oman-yacht-4.jpg
Citera
2018-05-20, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcus20
Vill också så gärna veta. Hade hoppats att Sean eller Sebastian Furrer tog Liam då de verkade vara honom närmast av det man fått se på alla livestreams. Liam verkade vara väldigt fäst vid just dem också. Men det gör så ont i hjärtat att Liam inte har Tim kvar, han är ju fortfarande så ung och förtjänar ett bra och lyckligt liv.

En gissning är att hon tanten som tog hand om Tim och huset i LA har tagit hand om Liam. Hon hade tidigare en öppen instagram med några få bilder av Liam och en annan hund som hon tog hand om hela tiden och var hennes älsklingar. Tänk på hur mycket Tim reste, såklart någon tog hand om hunden och var dens matte. Nu har hon stängt sin instagram och bytt namn på den så inga kan hitta henne, ändå är det hon på bilden instagramprofilen. Nej, jag tänker inte länka, för mycket respekt för det! Allt jag kan säga är oroa er ej för Liam, han har det med all sannolikhet underbart (även om han oxå saknar Tim)
Citera
2018-05-20, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aannaa1
Vad var han la ut från flygplatsen?

Jag såg då att både Sean och Jean la upp instagramstories dagarna efter Tim dött i Oman. Kanske var de där innan eller kanske åkte de ner efter Tim gått bort av respekt till sin vän?
Citera
2018-05-20, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoyan
Med vilket ”gäng” är han i Mexico? Kan det vara så att han var där i Oman & sett Tim när han var avliden? Att han mår så dåligt att han inte klarar av att skriva något eller vara hemma i Sverige?

Länka gärna Mexico grejen
Citera
2018-05-20, 19:29
Medlem
Ny artikel har kommit ut i Frankrike. Tydligen så kom han till Oman den 9e och bodde innan dess i Bahrain (ett land jag aldrig hört talas om). När han anlände i Oman så bodde han inte på Muscat Hills utan på något hotell som heter "Le Chedi" och där var de över 10 pers både tjejer och killar har det sagts av något vittne (där även denna modellen Alessandra Ford Balazs som någon här har nämnt, bodde under samma period och båda följer varandra på instagram så de känner varandra). Tydligen var han med Sultanens släktingar eller något och därför var han på denna gården som han hittades i senare (förstår dock inte hur han kunde vara där i början, sen åka till Muscat Hills och tillbaka till gården?). Sen skrivs det att "kungliga polisen" (om det nu finns en sådan) var tyst om att han var där i början pga att han syntes med den några i kungliga familjen och jag antar att de inte ville bli inblandade eller få uppmärksamhet? Sen står det om allt det här att han träffade fans på Muscat Hills och att han sagt det här med att trivs så bra att han ska förlänga sin resa i Oman osv. Efter det skriver det att hans resa från 13e till 20e är oklar (dvs bilden från båten från TMZ) så man är ej säker vad han gjort och vart de varit. Sen skriver det att de hittade honom på Sultanens egendom och att polisen som var på plats först var den "kungliga polisen" och även de som direkt sa att inget brott begåtts. I artikeln markerar de tydligt i slutet att Tim hade planer efter Oman (att han kontaktat Joe Janik och sitt management om jobb efter Oman och planer) samt ställer två frågor i slutet där de ifrågasätter tystheten från familj, samt något om hur det kommer sig att brodern åkt ner till Oman. Vem som varnat honom? (men antar att Tim själv ringt hem som det skrivs här).
Sorry för otydlig information men bad min vän översätta allt och han är inte heller helt flytande i språket. Men detta är i alla fall vad han fick ut. De har i alla fall gjort en tidslinje som det ser ut kring hela vistelsen i Oman. Det är mer än vad svensk media gått ut med eller skrivit om.

http://www.parismatch.com/People/Avicii-sa-plongee-dans-le-desespoir-1522298
Citera
2018-05-20, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ludde9601
Länka gärna Mexico grejen

Det var ju det jag frågade personen? Men hittade av en slump. Han är i Mexico på jobb för ett företag som dem samarbetar med. Dessa är även vänner.
Citera
2018-05-20, 19:40
Medlem
Citat:
Det var ju det jag frågade personen? Men hittade av en slump. Han är i Mexico på jobb för ett företag som dem samarbetar med. Dessa är även vänner.

Ja precis, går att hitta via instagram. Men om Tims begravning var i fredags tror ni inte han hade bokat av jobbet?
Citera
2018-05-20, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcus20
Ny artikel har kommit ut i Frankrike. Tydligen så kom han till Oman den 9e och bodde innan dess i Bahrain (ett land jag aldrig hört talas om). När han anlände i Oman så bodde han inte på Muscat Hills utan på något hotell som heter "Le Chedi" och där var de över 10 pers både tjejer och killar har det sagts av något vittne (där även denna modellen Alessandra Ford Balazs som någon här har nämnt, bodde under samma period och båda följer varandra på instagram så de känner varandra). Tydligen var han med Sultanens släktingar eller något och därför var han på denna gården som han hittades i senare (förstår dock inte hur han kunde vara där i början, sen åka till Muscat Hills och tillbaka till gården?). Sen skrivs det att "kungliga polisen" (om det nu finns en sådan) var tyst om att han var där i början pga att han syntes med den några i kungliga familjen och jag antar att de inte ville bli inblandade eller få uppmärksamhet? Sen står det om allt det här att han träffade fans på Muscat Hills och att han sagt det här med att trivs så bra att han ska förlänga sin resa i Oman osv. Efter det skriver det att hans resa från 13e till 20e är oklar (dvs bilden från båten från TMZ) så man är ej säker vad han gjort och vart de varit. Sen skriver det att de hittade honom på Sultanens egendom och att polisen som var på plats först var den "kungliga polisen" och även de som direkt sa att inget brott begåtts. I artikeln markerar de tydligt i slutet att Tim hade planer efter Oman (att han kontaktat Joe Janik och sitt management om jobb efter Oman och planer) samt ställer två frågor i slutet där de ifrågasätter tystheten från familj, samt något om hur det kommer sig att brodern åkt ner till Oman. Vem som varnat honom? (men antar att Tim själv ringt hem som det skrivs här).
Sorry för otydlig information men bad min vän översätta allt och han är inte heller helt flytande i språket. Men detta är i alla fall vad han fick ut. De har i alla fall gjort en tidslinje som det ser ut kring hela vistelsen i Oman. Det är mer än vad svensk media gått ut med eller skrivit om.

http://www.parismatch.com/People/Avicii-sa-plongee-dans-le-desespoir-1522298

Den här Alessandra Ford Balazs var även hon i Bahrain? Datum oklart enligt IG bild.
Citera
2018-05-20, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ludde9601
Jag såg då att både Sean och Jean la upp instagramstories dagarna efter Tim dött i Oman. Kanske var de där innan eller kanske åkte de ner efter Tim gått bort av respekt till sin vän?

Ok tack och ursäkta den dåliga svenskan 🙈 Men jag försöker förstå varför man lägger upp stories på insta så kort tid efter deras bästa vän ganska brutalt (efter vad det spekuleras) tagit sitt eget liv...Man kanske är i chock, det är det enda jag kan förklara det med.
Citera
2018-05-20, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starsabove82
Det kan ju också vara så att han eventuellt åkt tillbaka dit när han fått veta att hans vän gått bort? Allt är inte som det ser ut vid första blicken.

Sant! Men varför lägga ut stories dagarna efter deras bästa vän tagit livet av sig, jag kämpar lite med att förstå det.
Citera
2018-05-20, 19:55
Medlem
Citat:
Den här Alessandra Ford Balazs var även hon i Bahrain? Datum oklart enligt IG bild.

Tydligen ska Bahrain varit en kort vistelse (övernattning tror jag) men Alessandra har lagt ut ett inlägg den 13e April från Bahrain sen någon dag senare från (The Chedi, första hotellet Tim bodde på). Visst behöver bilder ej läggas ut samma dag men från detta är det ju givet att hon var med deras sällskap. Och av vad jag har läst på ett annat forum (kan inte bevisa att det är sant dock) så har någon skrivit detta (vilket i så fall tyder på att fler än Fricko var där, även Sean, Jean, Awat. Så hela brysh gänget kanske var där?)

"I think they have on their Stories. I think Sean posted a video of the beach. Jean did post a photo of Awat having his cheek on Sean's shoulder at the beach. Jean also posted the view outside his bedroom earlier. This night he posted a video of the moon and early this morning a photo of an airport.
I think they are in great shock. They were great friends of Tim, and I don't think they expected this."

https://www.reddit.com/r/avicii/comments/8e3f2g/why_have_the_friends_avicii_was_with_in_oman/
Citera
2018-05-20, 20:00
Medlem
Citat:

Hon la ut bilder både från Bahrain och Oman mellan 12-20 april.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in