Citat:
Ursprungligen postat av
marcus20
Hans brysh-gäng var ju anställda som vi vet av Tim själv, så det var nog svårt för dem att separera på jobb och vänskap/lyxliv. Enligt Linkedin så var tex Fredrik Boberg "personal assistant" på Avicii AB. Det hade jag ingen aning om. Sean är ju fotograf som man vet tex. Men man kan ju tycka att någon utomstående borde funnits där för att hålla koll på läget och hans hälsa då det kanske inte var lätt för vännerna att se det eftersom de blivit så bländade av lyxlivet. Jag hoppas precis som dig att de inte strålar på hans bortgång och att allt har varit genuint inom "brysh"-gänget, men det gnager ändå lite i mig att Fricko som än så länge är den enda som vi har bevis på att han var med Tim i Oman, fortfarande inte har lagt ut ett inlägg eller sagt något. Istället är han I Mexico nu med något annat gäng och var alltså inte med på "begravningen" (om det nu var begravningen, när de släppte iväg lyktorna mot himlen) eller hyllningen i fredags där alla var med.
Asså du har rätt, många av dem var anställda med lön såsom Fricko och Sean. Andra av dom levde "gratis" lyxlirareliv. Nu när man kollar i backspegeln borde någon som inte ville festa och droga och fixa brudar, varit ett stöd till Tim. Som jag fattade var Fricko i Oman ända fram till typ helgen innan den veckan det hände. Kanske vet Fricko mer än han vill gå ut med, kanske är det smartare att vara tyst då? Med Fricko kan det också vara att den nya Lifestyle Gym n Bar (som finns på instagram och var typ en av de sista som Avicii addade på instagram) precis skulle få pengar av Tim för att starta upp som också finns i deras pressrelease? Nu verkar gymmet bara ligga på is istället för att som tidigare sagts, öppnas innan sommaren. Kanske Fricko ligger lågt för att få pengar istället av arvingarna? Asså många av bryshens verksamheter har pengar i grunden från Avicii AB, snacka om att inte separera vänskap och pengar.
Är Fricko i Mexico nu, länka gärna?
Jag tror inte det varit någon begravning alls ännu, att någon lagt upp en bild på Engelbrektskyrkan innebär inte att det varit någon begravning alls.
Lyktorna var "bryshen" och deras vänners egna "cermoni". Jag vet att många av de som kände Tim men inte visste om cermonin inte ens blivit tillfrågade, så det var bara en egen grej av bryshen och de som stod dessa nära.