2018-05-20, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pixelskata
Nån som vet vart hans hund tagit vägen? Fattar ju att den inte är inlämnad till nått shelter men vill så gärna veta att Liam fått det bra. Och helst till något hem som inte använder stackel...

Stackel används på aggresiva hundar. Liam verkar vara proffstränad.
Citera
2018-05-20, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoyan
Med vilket ”gäng” är han i Mexico? Kan det vara så att han var där i Oman & sett Tim när han var avliden? Att han mår så dåligt att han inte klarar av att skriva något eller vara hemma i Sverige?

Ja jag nämnde precis det i det senaste jag skrev. Jag tror i så fall att det är ett chocktillstånd faktiskt.
Citera
2018-05-20, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcus20
Ja jag nämnde precis det i det senaste jag skrev. Jag tror i så fall att det är ett chocktillstånd faktiskt.

Men vilka är Fricko med i Mexico?
Citera
2018-05-20, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Om du lägger av och är så himla otrevlig och aggressiv i dina inlägg.

Var kortet med engelska fanset sista som lades ut på nätet på/avTim?

Det finns ett senare foto på Tim ombord på en båt, sittandes mellan två andra män, hållandes ett glas med sugrör i handen. Den ska ha tagits efter att han hade lämnat hotellet utanför Muscat, på torsdagen, dagen innan självmordet.
Citera
2018-05-20, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Det finns ett senare foto på Tim ombord på en båt, sittandes mellan två andra män, hållandes ett glas med sugrör i handen. Den ska ha tagits efter att han hade lämnat hotellet utanför Muscat, på torsdagen, dagen innan självmordet.

Hade han ringt hem innan den bilden tror ni eller efter? Fricko har jag hört var med fram till dagen då det hände eftersom någon här (minns inte vem) sagt att han lagt ut insta story den 22 april från flygplatsen i Oman.
Citera
2018-05-20, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoyan
Stackel används på aggresiva hundar. Liam verkar vara proffstränad.
Fast på vissa filmer har även Tim stackel på honom. Och jag tänker inte gå vidare angående din tro på att stackel bara används på aggressiva hundar...
Citera
2018-05-20, 18:42
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Hade han ringt hem innan den bilden tror ni eller efter? Fricko har jag hört var med fram till dagen då det hände eftersom någon här (minns inte vem) sagt att han lagt ut insta story den 22 april från flygplatsen i Oman.
Jag har skrivit i tråden att Sean la ut från Omans flygplats på insta stories efter att Tim gått bort.
Citera
2018-05-20, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pixelskata
Fast på vissa filmer har även Tim stackel på honom. Och jag tänker inte gå vidare angående din tro på att stackel bara används på aggressiva hundar...

Asså på riktigt? Vart har jag skrivit ”bara”? Ska jag behöva redogöra för min hund erfarenhet med en uppsats? Är fullt medveten om att folk som inte kan hantera sina hundar & träna dem på rätt sätt använder sig av stackel. Även på icke aggressiva individer. Hur vidare Liams tränare tyckte att det var lämpligt eller ej kan inte jag uttala mig om.
Citera
2018-05-20, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Jag har skrivit i tråden att Sean la ut från Omans flygplats på insta stories efter att Tim gått bort.

Vad var han la ut från flygplatsen?
Citera
2018-05-20, 19:18
Medlem
Jag är förundrad över hur många som tar minsta ord som skrivs som en sanning. Allt som skrivs är rykten från mer eller mindre oseriösa källor.

Det finns inget som säger att han var självmordsbenägenhet utåt vid tiden - tvärtom har det skrivits mycket mm att han verkade må bra från folk runt honom.

Hade vännerna vetat eller föräldrar fått ett samtal att det var en risk hade de garanterat gjort allt för att hindra det. Det finns väl ingen i världen som skulle låta sin vän ta sitt liv om de kunde hindra det.

Som det skrivits tidigare i tråden så är de som bestämt sig för att ta sitt liv ofta extra glada och tillfreds med livet precis innan. Och om det var ett infall som inte var bestämt är det även då ytterst svårt att hindra. De som säger det rakt ut brukar vara de som faktiskt inte vill utan ger ett rop på hjälp för att slippa.

Familj, vänner och flickvän för så mycket skit trots att de verkar vara himla fina och älskar honom väldigt mycket. Det finns inga läckor, alla är tysta och respektfulla.

Det är klart alla vill spekulera och få ett avslut på detta - men framför allt måste ni tänka på hur familj och vänner mår i detta - hur hans liv än avslutades.

Att mista en älskad är jobbigt och tar tid att komma förbi för alla - att sedan få kommentarer om att det är deras fel, att de borde ha räddat honom osv gräver bara gropen djupare då de säkert redan klandrar sig själv.
Att förstå hur en som är deprimerad mår utan att själv ha varit där är oomöjligt.

När någon går bort sörjer alla på sitt sätt. Att träffas och kunna skratta och minnas tillsammans är ett sätt - det betyder absolut inte att de glömt, gått vidare eller inte bryr sig. Tvärtom - de försöker hitta små stunder av ljus för att orka med allt mörker.
Citera
2018-05-20, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aannaa1
Vad var han la ut från flygplatsen?

Det kan ju också vara så att han eventuellt åkt tillbaka dit när han fått veta att hans vän gått bort? Allt är inte som det ser ut vid första blicken.
Citera
2018-05-20, 19:20
Medlem
Citat:
Hans brysh-gäng var ju anställda som vi vet av Tim själv, så det var nog svårt för dem att separera på jobb och vänskap/lyxliv. Enligt Linkedin så var tex Fredrik Boberg "personal assistant" på Avicii AB. Det hade jag ingen aning om. Sean är ju fotograf som man vet tex. Men man kan ju tycka att någon utomstående borde funnits där för att hålla koll på läget och hans hälsa då det kanske inte var lätt för vännerna att se det eftersom de blivit så bländade av lyxlivet. Jag hoppas precis som dig att de inte strålar på hans bortgång och att allt har varit genuint inom "brysh"-gänget, men det gnager ändå lite i mig att Fricko som än så länge är den enda som vi har bevis på att han var med Tim i Oman, fortfarande inte har lagt ut ett inlägg eller sagt något. Istället är han I Mexico nu med något annat gäng och var alltså inte med på "begravningen" (om det nu var begravningen, när de släppte iväg lyktorna mot himlen) eller hyllningen i fredags där alla var med.

Asså du har rätt, många av dem var anställda med lön såsom Fricko och Sean. Andra av dom levde "gratis" lyxlirareliv. Nu när man kollar i backspegeln borde någon som inte ville festa och droga och fixa brudar, varit ett stöd till Tim. Som jag fattade var Fricko i Oman ända fram till typ helgen innan den veckan det hände. Kanske vet Fricko mer än han vill gå ut med, kanske är det smartare att vara tyst då? Med Fricko kan det också vara att den nya Lifestyle Gym n Bar (som finns på instagram och var typ en av de sista som Avicii addade på instagram) precis skulle få pengar av Tim för att starta upp som också finns i deras pressrelease? Nu verkar gymmet bara ligga på is istället för att som tidigare sagts, öppnas innan sommaren. Kanske Fricko ligger lågt för att få pengar istället av arvingarna? Asså många av bryshens verksamheter har pengar i grunden från Avicii AB, snacka om att inte separera vänskap och pengar.

Är Fricko i Mexico nu, länka gärna?

Jag tror inte det varit någon begravning alls ännu, att någon lagt upp en bild på Engelbrektskyrkan innebär inte att det varit någon begravning alls.

Lyktorna var "bryshen" och deras vänners egna "cermoni". Jag vet att många av de som kände Tim men inte visste om cermonin inte ens blivit tillfrågade, så det var bara en egen grej av bryshen och de som stod dessa nära.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in