Ny artikel har kommit ut i Frankrike. Tydligen så kom han till Oman den 9e och bodde innan dess i Bahrain (ett land jag aldrig hört talas om). När han anlände i Oman så bodde han inte på Muscat Hills utan på något hotell som heter "Le Chedi" och där var de över 10 pers både tjejer och killar har det sagts av något vittne (där även denna modellen Alessandra Ford Balazs som någon här har nämnt, bodde under samma period och båda följer varandra på instagram så de känner varandra). Tydligen var han med Sultanens släktingar eller något och därför var han på denna gården som han hittades i senare (förstår dock inte hur han kunde vara där i början, sen åka till Muscat Hills och tillbaka till gården?). Sen skrivs det att "kungliga polisen" (om det nu finns en sådan) var tyst om att han var där i början pga att han syntes med den några i kungliga familjen och jag antar att de inte ville bli inblandade eller få uppmärksamhet? Sen står det om allt det här att han träffade fans på Muscat Hills och att han sagt det här med att trivs så bra att han ska förlänga sin resa i Oman osv. Efter det skriver det att hans resa från 13e till 20e är oklar (dvs bilden från båten från TMZ) så man är ej säker vad han gjort och vart de varit. Sen skriver det att de hittade honom på Sultanens egendom och att polisen som var på plats först var den "kungliga polisen" och även de som direkt sa att inget brott begåtts. I artikeln markerar de tydligt i slutet att Tim hade planer efter Oman (att han kontaktat Joe Janik och sitt management om jobb efter Oman och planer) samt ställer två frågor i slutet där de ifrågasätter tystheten från familj, samt något om hur det kommer sig att brodern åkt ner till Oman. Vem som varnat honom? (men antar att Tim själv ringt hem som det skrivs här).
Sorry för otydlig information men bad min vän översätta allt och han är inte heller helt flytande i språket. Men detta är i alla fall vad han fick ut. De har i alla fall gjort en tidslinje som det ser ut kring hela vistelsen i Oman. Det är mer än vad svensk media gått ut med eller skrivit om.
http://www.parismatch.com/People/Avicii-sa-plongee-dans-le-desespoir-1522298