Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Jo jag läser men det gör nog inte du - eller skulle du själv ha knatat över innan poliserna spärrade av för att se om det var nåt spännande att se i rummet med automateldsljud? Seriöst? Skulle du smitit in på Astra Zeneca förra veckan också för att slicka lite på tunnorna man var rädda skulle brisera med brandfarligt giftigt frätande ämne? Vem vet - bäst att slicka lite så man vet om de bara ljög??
Ja, om automatelden tystnat sen några minuter så hade jag, speciellt med några till nyfikna, gått och tittat in. Nu hade, officiellt, ca 200 kulor skjutits ut genom dörren och där det är föga troligt att dörren då hänger kvar i sina gångjärn. Att den officiella versionen är att SWAT-styrkan spränger dörren 11:20 pm (alltså en timme och fem minuter efter sista skottet) för att ta sig in är ju bara nys. Den här tiden har ju, enligt mig, används till att arrangera något, städa undan något, lägga dit något m m. De har redan varit inne långt tidigare men inte heller så snabbt att ingen hotellgäst på våningen inte hunnit dit och tittat.
Sen har tidslinjen ändrats hela tiden och den sista officiella versionen är att de första poliserna är på plats 10:17 pm, alltså två minuter efter. Men det är omöjligt eftersom de inte kan komma någon annan väg än förbi Campos och denne träffar de först en minut senare. Men hur har de då tagit sig upp på våning 32 om evakueringsvägen är barrikaderad och det är först SWAT-styrkan som, officiellt, forcerar den ca 10:26-10:30 pm via brandtrappan (alltså andra sidan av dörren)? Dessa poliser är kvar på våning 31. Inget nämns att varuhissarna i korridoren använts. Det är då troligt att även allt detta är nys och att det funnits ett fönster på minst 10-11 minuter för vem som helst på våningen att titta in i sviten.
Edit. Jag är alltså av den uppfattningen att det finns vittnen till hur det såg ut i sviten nästa direkt efter men att dessa har tystats. Det är mer logiskt att något sett något än att ingen sett något.