Citat:
Ursprungligen postat av
nerdnerd
Den där respekten du talar om, mot de med andra synsätt än en själv, och med andra källor de litar på... Är det något du lever efter själv? Kanske du faktiskt gör. Men tycker du att det generellt är så bland de med alternativa teorier och som misstror allt från "MSM"? Det är iaf inte mitt intryck.
Och så verkar du förespråka en extrem sanningsrelativism. Att alla har helt olika sanningar. Finns säkert någon sådan filosofi med finare namn.
Men vad går då egentligen ditt engagemang ut på här? Din sanning gäller ju bara dig. Jag har en annan. End of story. All debatt är onödig. Eller?
Att lära mig. Jag vet mycket väl att MSM är kontrollerat. Har man sunt förnuft så fattar man att ord inte förklarar verkligheten.
Och det är ORD som MSM använt fruktansvärt många år - och folk har köpt det tills nu, tills internet vill jag påstå.
Klart som fan det ska finnas "alternativa teorier" när MSM alltid ger svaga bevis för saker dom påstår.
Debatt, detta är ingen debatt, detta är ett diskussionsforum, diskussion går ut på att lära sig saker.
Alla har olika "sanningar", ja, men det betyder inte att flera sanningar finns utan enbart att en person som har sin tro tror att det den tro på är sant. Så att försöka "debattera" eller "argumentera" är totalt meningslöst, det handlar om att öppna upp personen. Inte slänga åsikter och fakta i ansiktet på den.