2018-05-20, 14:17
  #1093
Medlem
falskmustarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ja? vad tror du jag ville ha sagt?

Jag vet inte - det var därför jag frågade. Klarar du inte av att svara på frågan, eller vad är problemet? Eller ville du bara gå OT för att i vanlig ordning sabotera diskussionen med ovidkommande dravel?
__________________
Senast redigerad av falskmustaren 2018-05-20 kl. 14:24.
2018-05-20, 14:24
  #1094
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falskmustaren
Det var därför jag frågade - klarar du inte av att svara, eller vad är problemet?
men herregud..

snubben jag svarade....skrev förmodligen ett av de mera ointelligenta inlägget jag läst nu på ett tag...

jag fick lust att ge honom en spark i röven för hans misogyna skitsnack...och skev ett svar som jag ansåg passande...han fattar det säkert inte...men men
2018-05-20, 14:32
  #1095
Medlem
falskmustarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
snubben jag svarade....skrev förmodligen ett av de mera ointelligenta inlägget jag läst nu på ett tag...

jag fick lust att ge honom en spark i röven för hans misogyna skitsnack...och skev ett svar som jag ansåg passande...han fattar det säkert inte...men men

Och vem är du att bedöma om det är ett ointelligent påstående? På vilken mätskala har du klassat det? Och vilken erfarenhet har du av att leva och resonera i egenskap av man?

Även vad ni feminister inte sällan hävdar så skiler sig faktiskt män från kvinnor både i sinne och kropp. Vilket gör att män och kvinnor generellt resonerar på olika sätt. Alla är faktiskt inte könlösa hennar som följer mittfåran och resonerar på exakt samma sätt - oavsett hur mycket du än vill att det skall vara så.

Säg som det är - du gillar helt enkelt inte hans åsikt och reagerar därför känslomässigt på ren reflex likt en ilsken femåring som inte får som denne vill - med avsky och Ad hominem-argument för att nedvärdera denne. "Du tycker inte som jag - därför är du dum och korkad!"

Tvärt om så formulerar han det faktiskt ganska träffsäkert och bra - vad många män tycker.
Men det går ju diametralt motsatt mot vad du som kvinna tycker och än mermot vad din feministiska ideologi anser - eran ideologi har ju bestämt att världen ser ut på ett visst sätt - och när något tyder på det motsatta så reagerar ni med ilska och avsky i klassisk kognitiv dissonans. Verkligen inte direkt otippat.

Är det nu du tänker komma med diverse förlöjligande, smädelser, personangrepp och guilt by association-angrepp riktade mot mig?
__________________
Senast redigerad av falskmustaren 2018-05-20 kl. 14:35.
2018-05-20, 14:57
  #1096
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falskmustaren
Och vem är du att bedöma om det är ett ointelligent påstående? På vilken mätskala har du klassat det? Och vilken erfarenhet har du av att leva och resonera i egenskap av man?

Även vad ni feminister inte sällan hävdar så skiler sig faktiskt män från kvinnor både i sinne och kropp. Vilket gör att män och kvinnor generellt resonerar på olika sätt. Alla är faktiskt inte könlösa hennar som följer mittfåran och resonerar på exakt samma sätt - oavsett hur mycket du än vill att det skall vara så.

Säg som det är - du gillar helt enkelt inte hans åsikt och reagerar därför känslomässigt på ren reflex likt en ilsken femåring som inte får som denne vill - med avsky och Ad hominem-argument för att nedvärdera denne. "Du tycker inte som jag - därför är du dum och korkad!"

Tvärt om så formulerar han det faktiskt ganska träffsäkert och bra - vad många män tycker.
Men det går ju diametralt motsatt mot vad du som kvinna tycker och än mermot vad din feministiska ideologi anser - eran ideologi har ju bestämt att världen ser ut på ett visst sätt - och när något tyder på det motsatta så reagerar ni med ilska och avsky i klassisk kognitiv dissonans. Verkligen inte direkt otippat.

Är det nu du tänker komma med diverse förlöjligande, smädelser, personangrepp och guilt by association-angrepp riktade mot mig?

Jag tycker att feministers och antifeministers resonemang är samma i många fall. Feminister hävdar till exempel att vårt samhälle är skapat av män för män, antifeminister hävdar att det är män som byggt upp samhället.
2018-05-20, 15:00
  #1097
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Bara det lilla faktumet att i gruppen direkt ointelligenta människor, IQ under si och så så dominerar män.
Du är väl medveten om att kvinnor i genomsnitt har 5 IQ poäng lägre än män, va?

Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Chansen att en kvinna är intelligentare än dig ex. är därmed nämast 100%.
Det finns givetvis kvinnor som är intelligentare än mig, det finns ju trots allt runt 3.5 miljarder kvinnor, så att inte en enda kvinna på ett så stort antal individer skulle kunna vara intelligentare än mig, det är osannolikt. Men att kvinnor överlag skulle vara intelligentare än män det är bara ett missförstånd från ditt håll. Det är ni inte, hur mycket ni än önsketänker att ni skulle vara det

Citat:
Ursprungligen postat av Jiddraren
Intressant. Därför vi har så många ledande kvinnliga forskare, företagsledare, entreprenörer, professorer etc?
Ja eller varför inte de underpresterande kvinnliga schackspelarna? Bland den kvinnliga schackeliten kommer ingen av dem nära män.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_FIDE_chess_world_number_ones
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_chess_players_by_peak_FIDE_rating
https://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_top_chess_players_throughout_history

^^ Detta skulle kunna förklaras, om vi ska vara snälla mot fruntimren här, att kvinnlig kultur mer är besatt av naglar än av intellektuella, hjärnkrävande aktiviteter, men å andra sidan, varför intresserar sig inte kvinnor för sådant som kräver hjärnkapcitet? Den enklaste förklaringen är lägre intelligens; ju högre intelligens du har, desto mer intressant blir cerebrala ämnen och hobbyn, helt enkelt eftersom du förstår dig på dem bättre än någon iGnorant iDiot med tvåsiffrig IQ. Du har inte bara lättare att förstå avancerade ämnen, utan du dras även till svåra ämnen mer än vad någon korkad människa gör.

Citat:
Ursprungligen postat av Jiddraren
Har du någon adekvat forskning att bjuda på? Eftersom du är en kvinna så är tydligen chansen att du är mer intelligent än mig, enligt dig, 100%. Således har du läst en rad studier.
Det är nog lite verboten forskning, men jag vet att IQ forskaren Richard Lynn har backat upp hans påståenden att kvinnor har i genomsnitt 5 IQ poäng lägre än män, med någon IQ studie. Får ta och leta fram den studien senare.

Citat:
Ursprungligen postat av falskmustaren
Både i gruppen direkt ointelligenta - och direkt högintelligenta - så dominerar män. Kvinnor ligger generellt i mittfåran och sticker ut mindre på skalan.

Så vad ville du ha sagt med ditt inlägg, egentligen?
Det finns givetvis en jävla massa rakt av korkade män därute, något vi män inte direkt smyger runt med, utan tvärtom är vi rätt ärliga och öppna med att så är fallet. Däremot blir kvinnor hur upprörda som helst om man hävdar att en enda kvinna är korkad.

Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
men herregud..

snubben jag svarade....skrev förmodligen ett av de mera ointelligenta inlägget jag läst nu på ett tag...

jag fick lust att ge honom en spark i röven för hans misogyna skitsnack...och skev ett svar som jag ansåg passande...han fattar det säkert inte...men men
Fast problemet här är ju att du har fel Det finns en anledning till att män generellt, överlag och historiskt, alltid har varit dominant ledande inom vetenskap, matematik, schack, litteratur osv, än kvinnor. Du har precis enbart män att tacka för att du idag både kan köra bil och använda internet Förr i tiden kan man skylla på att kvinnor inte fick samma möjligheter i samhället som män, det kan jag köpa. Men även idag, när västerländska samhällen är genomsyrande feministiska och betydligt bättre anpassade för att i första hand prioritera och ta hand om kvinnor och totalt pissar på männen (därav alla män som begår självmord och alla män som är hemlösa osv), dominerar ändå män. Och detta är faktiskt ett allvarligt samhällsproblem med just feminismen, att feminismen har stjälpt det intelligentare könet så att en hel del män -- i många fall varken korkade eller dåliga människor -- har hamnat på botten. Som exempel, jag känner en snubbe, han har 160 i IQ, fotografiskt minne, riktigt intelligent man, men han har också en massa bokstavskombinationer (asperger, ADHD osv), och är idag sprutnarkoman som åker in och ut på psyk osv. I ett icke-feministiskt samhälle hade han varit en framgångsrik man som hade gjort en skillnad för mänskligheten, och bidragit till avancerad forskning osv.

Hur kommer det sig att det är män som är CPU-arkitekter idag? AMD må ha en kvinnlig CEO (Lisa Su), men det var en man (Jim Keller) som designade AMD:s Ryzen processorer, som exempel. Feminister är maktgalna kvinnor helt enkelt som vill sitta på maktpositioner, men de är desto mindre intresserade av att faktiskt vinna de mest prestigefyllda schacktävlingarna eller vara ledande inom komplex forskning för den mest avancerade hårdvaran osv. Detta trots att kvinnor är intelligentare än män, enligt dig Merapi. Hade kvinnor varit överlägsna män rent intelligensmässigt, då tror jag nog allt att vi hade sett kvinnor dominera över män i betydligt högre utsträckning än vad som är fallet idag, särskilt när kvinnor uppmuntras av feminismen att inte skaffa barn och satsa allt på karriären.

Hur som helst, jag tycker inte att intelligenta kvinnor är något negativt i ett förhållande, faktum är att allt annat lika, så väljer jag alltid och utan undantag den mer intelligenta kvinnan för att avla barn med (jag anser att det är jätteviktigt med intelligent avkomma). Men det är sällan man stöter på intelligenta kvinnor därute. De finns, men de är få. Vilket inte är konstigt alls eftersom intelligenta människor överlag oavsett kön är ovanliga, och ovanligare ju högre intelligensen är. Att genomsnittskvinnan däremot skulle vara någon raketforskare, det är bara delusional nonsenstrams.

Min senaste flickvän var faktiskt både vacker och mycket intelligent, och det tyckte jag var ett positivt attribut med henne. Om hon var intelligentare än mig vet jag inte, inte direkt så att vi jämförde IQ test liksom, men jag hade absolut inga problem med att hon var intelligent; faktum är att det var mycket trevligt som omväxling efter ett tidigare förhållande med en riktig korkad tjej, som jag bara irriterade mig på eftersom hon var så jävla trög.
__________________
Senast redigerad av EliasAlucard 2018-05-20 kl. 15:38.
2018-05-20, 15:02
  #1098
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Du är väl medveten om att kvinnor i genomsnitt har 5 IQ poäng lägre än män, va?

Det finns givetvis kvinnor som är intelligentare än mig, det finns ju trots allt runt 3.5 miljarder kvinnor, så att inte en enda kvinna på ett så stort antal individer skulle kunna vara intelligentare än mig, det är osannolikt. Men att kvinnor överlag skulle vara intelligentare än män det är bara ett missförstånd från ditt håll. Det är ni inte, hur mycket ni än önsketänker att ni skulle vara det

Ja eller varför inte de underpresterande kvinnliga schackspelarna? Bland den kvinnliga schackeliten kommer ingen av dem nära män.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_FIDE_chess_world_number_ones

^^ Detta skulle kunna förklaras, om vi ska vara snälla mot fruntimren här, att kvinnlig kultur mer är besatt av naglar än av intellektuella, hjärnkrävande aktiviteter, men å andra sidan, varför intresserar sig inte kvinnor för sådant som kräver hjärnkapcitet? Den enklaste förklaringen är lägre intelligens; ju högre intelligens du har, desto mer intressant blir cerebrala ämnen och hobbyn, helt enkelt eftersom du förstår dig på dem bättre.

Det är nog lite verboten forskning, men jag vet att IQ forskaren Richard Lynn har backat upp hans påståenden att kvinnor har i genomsnitt 5 IQ poäng lägre än män, på någon IQ studie. Får ta och leta fram den studien senare.

Det finns givetvis en jävla massa rakt av korkade män därute, något vi män inte direkt smyger runt med, utan tvärtom är vi rätt ärliga och öppna med att så är fallet. Däremot blir kvinnor hur upprörda som helst om man hävdar att en enda kvinna är korkad.

Fast problemet här är ju att du har fel Det finns en anledning till att män generellt, överlag och historiskt, alltid har varit dominant ledande inom vetenskap, matematik, schack, litteratur osv, än kvinnor. Du har precis enbart män att tacka för att du idag både kan köra bil och använda internet Förr i tiden kan man skylla på att kvinnor inte fick samma möjligheter i samhället som män, det kan jag köpa. Men även idag, när västerländska samhällen är genomsyrande feministiska och betydligt bättre anpassade för att i första hand prioritera och ta hand om kvinnor och totalt pissar på männen (därav alla män som begår självmord och alla män som är hemlösa osv), dominerar ändå män. Och detta är faktiskt ett allvarligt samhällsproblem med just feminismen, att feminismen har stjälpt det intelligentare könet så att en hel del män -- i många fall varken korkade eller dåliga människor -- har hamnat på botten. Som exempel, jag känner en snubbe, han har 160 i IQ, fotografiskt minne, riktigt intelligent man, men han har också en massa bokstavskombinationer (asperger, ADHD osv), och är idag sprutnarkoman som åker in och ut på psyk osv. I ett icke-feministiskt samhälle hade han varit en framgångsrik man som hade gjort en skillnad för mänskligheten, och bidragit till avancerad forskning osv.

Hur kommer det sig att det är män som är CPU-arkitekter idag? AMD må ha en kvinnlig CEO (Lisa Su), men det var en man (Jim Keller) som designade AMD:s Ryzen processorer, som exempel. Feminister är maktgalna kvinnor helt enkelt som vill sitta på maktpositioner, men de är desto mindre intresserade av att faktiskt vinna de mest prestigefyllda schacktävlingarna eller vara ledande inom komplex forskning för den mest avancerade hårdvaran osv. Detta trots att kvinnor är intelligentare än män, enligt dig Merapi. Hade kvinnor varit överlägsna män rent intelligensmässigt, då tror jag nog allt att vi hade sett kvinnor dominera över män i betydligt högre utsträckning än vad som är fallet idag, särskilt när kvinnor uppmuntras av feminismen att inte skaffa barn och satsa allt på karriären.

Hur som helst, jag tycker inte att intelligenta kvinnor är något negativt i ett förhållande, faktum är att allt annat lika, så väljer jag alltid och utan undantag den mer intelligenta kvinnan för att avla barn med (jag anser att det är jätteviktigt med intelligent avkomma). Men det är sällan man stöter på intelligenta kvinnor därute. De finns, men de är få. Vilket inte är konstigt alls eftersom intelligenta människor överlag oavsett kön är ovanliga, och ovanligare ju högre intelligensen är. Att genomsnittskvinnan däremot skulle vara någon raketforskare, det är bara delusional nonsenstrams.

Min senaste flickvän var faktiskt både vacker och mycket intelligent, och det tyckte jag var ett positivt attribut med henne. Om hon var intelligentare än mig vet jag inte, inte direkt så att vi jämförde IQ test liksom, men jag hade absolut inga problem med att hon var intelligent; faktum är att det var mycket trevligt som omväxling efter ett tidigare förhållande med en riktig korkad tjej, som jag bara irriterade mig på eftersom hon var så jävla trög.

Det är p.g.a. att korkade kvinnor skaffar barn.
2018-05-20, 15:15
  #1099
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Jag tycker att feministers och antifeministers resonemang är samma i många fall. Feminister hävdar till exempel att vårt samhälle är skapat av män för män, antifeminister hävdar att det är män som byggt upp samhället.
Nja, finns rätt mycket meningsskiljaktigheter också mellan anti-feministiska män och och feministiska kvinnor. Viktigt att förstå, att kvinnor överlag, har fel mentalitet (därav den massiva populariteten av iPhone bland kvinnor; produkterna vi använder, reflekterar väldigt mycket vilka vi är, både sett till personlighet och intelligens). Just det obestridliga faktumet att kvinnor har fel mentalitet, det är också varför feminismen är dödsdömd i längden, eftersom en sådan ideologi inte är hållbar i det långa loppet (ju mer feminism desto mer spårar samhället ut helt enkelt).

Det är sant att män överlag har byggt upp samhället, däremot är dagens samhälle extremt feministiskt i dess "värdegrund". Hade moderna västerländska samhällen inte varit feministiska, och verkligen anpassade för män, då hade kvinnor inte haft en chans på arbetsmarknaden, som exempel, eftersom män inte bara är fysiskt överlägsna utan även generellt sett mer intelligenta och kompetenta också. Givetvis finns det en jävla massa korkade män också, men även dessa iDioter hade haft lättare för att få enkla jobb där det krävs lite fysiskt slit osv, som t.ex. sopåkare; hur ofta ser vi kvinnor jobba med det?

Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Det är p.g.a. att korkade kvinnor skaffar barn.
Ja, och dessa korkade kvinnor -- som verkligen är majoriteten av kvinnorna därute -- skaffar nästan alltid barn med korkade män. Intelligens är liksom verkligen inte ett populärt attribut bland män, för genomsnittskvinnan; tvärtom, är kvinnor allergiska mot intelligenta män, och uppfattar dem som betahannar (vilket de också är), och kvinnor vill hellre ha en korkad man bara för att han är lång eller något i den stilen (att mannen är lång, det är betydligt mer attraktivt för kvinnor, än att han är intelligent; kolla bara på långa och korkade negrer, hur mycket populärare de är bland vita kvinnor, än korta och intelligenta kinesmän, som exempel).
“Everything great and intelligent is in the minority.” ― Goethe
^^ Så är det med intelligens, och att majoriteten av kvinnor skulle vara värsta Einsteins som stöter ifrån sig män, det är bara ett missförstånd. Sanningen är att kvinnor inte förstår sig på hur världen fungerar, och de kvinnor som sitter och gnäller över att män hatar intelligenta kvinnor, de har verkligen inte fattat någonting. I själva verket är det tvärtom; det är faktiskt kvinnor som hatar intelligenta män.
__________________
Senast redigerad av EliasAlucard 2018-05-20 kl. 15:48.
2018-05-20, 15:28
  #1100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Nja, finns rätt mycket meningsskiljaktigheter också mellan anti-feministiska män och och feministiska kvinnor. Viktigt att förstå, att kvinnor överlag, har fel mentalitet (därav den massiva populariteten av iPhone bland kvinnor; produkterna vi använder, reflekterar väldigt mycket vilka vi är, både sett till personlighet och intelligens). Just det obestridliga faktumet att kvinnor har fel mentalitet, det är också varför feminismen är dödsdömd i längden, eftersom en sådan ideologi inte är hållbar i det långa loppet (ju mer feminism desto mer spårar samhället ut helt enkelt).

Det är sant att män överlag har byggt upp samhället, däremot är dagens samhälle extremt feministiskt i dess "värdegrund". Hade moderna västerländska samhällen inte varit feministiska, och verkligen anpassade för män, då hade kvinnor inte haft en chans på arbetsmarknaden, som exempel, eftersom män inte bara är fysiskt överlägsna utan även generellt sett mer intelligenta och kompetenta också. Givetvis finns det en jävla massa korkade män också, men även dessa iDioter hade haft lättare för att få enkla jobb där det krävs lite fysiskt slit osv, som t.ex. sopåkare; hur ofta ser vi kvinnor jobba med det?

Ja, och dessa korkade kvinnor -- som verkligen är majoriteten av kvinnorna därute -- skaffar nästan alltid barn med korkade män. Intelligens är liksom verkligen inte ett populärt attribut bland män, för genomsnittskvinnan; tvärtom, är kvinnor allergiska mot intelligenta män, och uppfattar dem som betahannar (vilket de också är), och kvinnor vill hellre ha en korkad man bara för att han är lång eller något i den stilen (att mannen är lång, det är betydligt mer attraktivt för kvinnor, än att han är intelligent; kolla bara på långa och korkade negrer, hur mycket populärare de är bland vita kvinnor, än korta och intelligenta kinesmän, som exempel).
“Everything great and intelligent is in the minority.” ― Goethe
^^ Så är det med intelligens, och att majoriteten av kvinnor skulle vara värsta Einsteins som stöter ifrån sig män, det är bara ett missförstånd. Sanningen är att kvinnor inte förstår sig på hur världen fungerar, och de kvinnor som sitter och gnäller över att män hatar intelligenta kvinnor, de har verkligen inte fattat någonting. I själva verket är det tvärtom, att kvinnor hatar intelligenta män.

Jag skrev aldrig att smarta kvinnor stöter ifrån sig män jag skrev att smarta kvinnor inte skaffar barn.
2018-05-20, 15:41
  #1101
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Jag skrev aldrig att smarta kvinnor stöter ifrån sig män jag skrev att smarta kvinnor inte skaffar barn.

Anvnder du dig själv som typexempel på dessa smarta kvinnor nu?

Visste du att 90% av befolkningen tror de är smartare än genomsnittet?

Men du har annars rätt i sak: högutbildade kvinnor har låg fertilitet.
2018-05-20, 15:45
  #1102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Anvnder du dig själv som typexempel på dessa smarta kvinnor nu?

Visste du att 90% av befolkningen tror de är smartare än genomsnittet?

Men du har annars rätt i sak: högutbildade kvinnor har låg fertilitet.

Nej men jag brukar få höra av andra kvinnor att jag är smart och som du själv skriver så har jag ju rätt.
2018-05-20, 16:27
  #1103
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Nej men jag brukar få höra av andra kvinnor att jag är smart och som du själv skriver så har jag ju rätt.
Dom har fel. Kvinnor säger vad dom tror andra kvinnor vill höra när ni socialiserar med varandra.

Jag måste lägga till att vuxna men barnsliga kvinnor som skaffar barn kan ha en biologisk förklaring. Jättebra för ett barn om mamman är på samma nivå som barnet dom första åren.
2018-05-20, 16:43
  #1104
Medlem
Gammaray68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HgF
Mja - duttig ponke.
Men det är faktiskt redan vid IQ 69,957 man lär sig att stava till "hyfsat" på ett korrekt sätt.
Hahaha, 129, tack för kaffet. Bästa repliken idag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in