2018-05-20, 15:58
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Jag svarade på Rapytts fråga vad töserna hade för aktiviter innan sjukdomarna.

Ok Ellie. Tack för att du skriver i tråden!
Citera
2018-05-20, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Är du dum i huvet på riktigt?
Vad är det för jävla påhopp? Se till och lägg upp de inläggen jag lobbar för ME, snabbt ska det gå!
Att jag väljer att tro en skribent har inget med vad den skriver att göra utan endast att jag tror på inlägget som så.
Har du fått solsting?
Projicerade menade jag som man känner sig själv känner man andra.....

Så alla som tror att O inte var klok i huvudet är själva galna, menar du? Alla teorier måste vara självupplevda? Du skrev det, inspirerad av de två debattöerna i tråden, Frank och Dilbert, som båda använt det för att tysta motståndare. Som du förstått kan det finnas en agenda bakom att påstå att båda barnen hade ME-intyg. Det påstod Frank, och jag antog att även Dilbert instämde, men fick inget svar.

Det där intyget var fullständigt förödande för föräldrarna att få (om det fick det). Det tog bort all framtid för dem. Undrar om ME-utfärdaren tänkte på det? Man får helt enkelt inte komma med sådana domdagsprognoser, utan att ha rejält på fötterna. Det har ingen i ME-sfären än. Det är en farlig rörelse det där och det kan hända att flickorna dog som en följd av detta, för föräldrarna hade inget bra stöd.

Varför de blev trötta är en annan sak.
Senast redigerad av rappytt 2018-05-20 kl. 16:03.
Citera
2018-05-20, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Så alla som tror att O inte var klok i huvudet är själva galna, menar du? Alla teorier måste vara självupplevda? Du skrev det, inspirerad av de två debattöerna i tråden, Frank och Dilbert, som båda använt det för att tysta motståndare. Som du förstått kan det finnas en agenda bakom att påstå att båda barnen hade ME-intyg. Det påstod Frank, och jag antog att även Dilbert instämde, men fick inget svar.

Det där intyget var fullständigt förödande för föräldrarna att få (om det fick det). Det tog bort all framtid för dem. Undrar om ME-utfärdaren tänkte på det?
Nu raljerar du duktigt, jag skrev "och sist en och annan projicering kan jag tänka mig."
Betyder en och annan alla i din värld?
Om du ska vara rättvis borde du kanske då också hoppa på glittret som har en stark agenda men det gör du inte. Varför då? Du behöver inte svara för jag vet redan varför
Citera
2018-05-20, 16:08
Medlem
Citat:

Det där intyget var fullständigt förödande för föräldrarna att få (om det fick det). Det tog bort all framtid för dem. Undrar om ME-utfärdaren tänkte på det? Man får helt enkelt inte komma med sådana domdagsprognoser, utan att ha rejält på fötterna. Det har ingen i ME-sfären än. Det är en farlig rörelse det där och det kan hända att flickorna dog som en följd av detta, för föräldrarna hade inget bra stöd.

Varför de blev trötta är en annan sak.

Mitt fetade. Det vet vi inte för det skulle kunna hända ändå. Det går inte att rädda alla eller ser precis allt som händer i hjärnan och hemmet, tyvärr. Det är möjligt att mer att hade kommit fram men de kanske ändå hade avslutat livet. De som bestämt sig har bestämt sig.
Glöm inte att det finns helger och lov (julledighet) att begå ett så tragiskt brott.
På ett jobb jag hade för många år sen lyckades en ta livet av sig inne på ett behandlingshem och en annan på psyk akut. Ställen där man tänker att det inte ska kunna hända.
Senast redigerad av charkoal 2018-05-20 kl. 16:10.
Citera
2018-05-20, 16:33
Medlem
Citat:
Jaha, tyckte du skrev att alla inlägg i tråden projicerade egna upplevelser? Du som skrivit så mycket om ME måste i så fall ha ME, antog jag. My bad.

Vad gäller barnen, tror du att båda flickorna hade samma sjukdom utlöst av Borrelia efter fotbollsträning? Det gör din medhållare Remark. Vill bara stämma av grupperingarna nu, det har blivit många läger, blir lätt så när folk med agenda ansluter sig.

Om du inte kan något om sjukdomar eller diagnoser, varför raljerar du då över dem som kan? Fel i gruppdynamiken eller? Kan tänka mig att det tisslades och rasslade om barnen i skolan. Hur skulle de kunna återkomma efter att ha suttit hemma med diffusa symptom, vad tror du, som har egen erfarenhet av mobbingförsök?
Vad ska vi då tro om dina ständiga spekulationer om incest. Har du stora kunskaper inom ämnet?
Citera
2018-05-20, 17:03
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Du ska se det som skett i ett sammanhang, för då blir det märkligt och konstigt. BÅDA flickorna sjuka i SAMMA diagnos. SAMMA trötthet. SAMMA hemmasittande. BÅDA dog. Varför? Det är där det blir konstigt. Om en varit sjuk i en diffus diagnos, ok, men inte båda. Sen när båda dog, då ringer larmklockorna. Något var fel, på föräldrarna. Den slutsatsen tror jag är viktig att dra.

Normalfungerande föräldrar skulle sökt hjälp i stället för att döda sina barn. Här döljer sig något som är helt och totalt skevt. Håller du inte med om det?

Än vet vi inte om dessa två var normalfungerande. Bara så pass att de var så normalfungerande att de kunde sköta sina jobb md nöd och näppe.

Jag håller med. Det är ytterst ett stort mysterium att två syskon drabbas av samma åkomma bara så där.
Citera
2018-05-20, 17:21
Medlem
Citat:
Jaha, tyckte du skrev att alla inlägg i tråden projicerade egna upplevelser? Du som skrivit så mycket om ME måste i så fall ha ME, antog jag. My bad.

Vad gäller barnen, tror du att båda flickorna hade samma sjukdom utlöst av Borrelia efter fotbollsträning? Det gör din medhållare Remark. Vill bara stämma av grupperingarna nu, det har blivit många läger, blir lätt så när folk med agenda ansluter sig.

Om du inte kan något om sjukdomar eller diagnoser, varför raljerar du då över dem som kan? Fel i gruppdynamiken eller? Kan tänka mig att det tisslades och rasslade om barnen i skolan. Hur skulle de kunna återkomma efter att ha suttit hemma med diffusa symptom, vad tror du, som har egen erfarenhet av mobbingförsök?

Kan du länka till ett dylikt inlägg från mig?
Citera
2018-05-20, 17:33
Medlem
Citat:
Är det sant att A gick på skolavslutningen i julas?
I vilken stad var föräldrarna med på julfest? Var barnen hemma då, ensamma?
Hade familjen ett fosterbarn?
Om de hade ett fosterbarn, är det sant att de tappade kontakten 2016, abrupt?

Nu är jag inte Elli09, men vet med bestämdhet att den skribenten skrivit att Hanna och Oskar
var på julfest i början av december-17 på Sjömagasinet i Göteborg. Det var tillsammans med
vänner och före detta arbetskamrater och att man på foton kan se två glada personer (H och O)
vid ett långbord. Har för mig att Elli09 har foton i sin ägo, eller har sett fotona.

Drar mig till minnes att det även finns uppgifter om att döttrarna vid det tillfället var hos
släktingar i Göteborg/Göteborgstrakten.

Hoppas du får svar även på dina övriga frågor.
Citera
2018-05-20, 17:36
Avslutad
Citat:
A hade fotboll två dagar i veckan plus Dans och Tennis.På vår och sommarkanten så var det ju mkt med fotbollen också inför cup läger m.m M hade Piano och gymnastik.De hann väl inte få till så mkt mer för M eftersom A insjuknade i Borrelia 2015.Då slutade även M på gymnastiken.

Dom kanske spelade trötta för att slippa ifrån alla fritidsaktiviteter som deras far tvingat på dom
Där har du nåt du kan spinna vidare på rappytt
Citera
2018-05-20, 18:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av P944
Dom kanske spelade trötta för att slippa ifrån alla fritidsaktiviteter som deras far tvingat på dom
Där har du nåt du kan spinna vidare på rappytt

Där har du nog anledningen rappyt till att deras föräldrar var oense om allvaret i sina barns sjukdom.
Att den bevisligen smarte O genomskådade sina barn medans den mjäkiga H svalde allt med hull o hår.

Det ska visst finnas ett stort internationellt nätverk som kallas facebook tror jag, som lär de lata barnen en massa dumheter. Bla hur man lättast slipper ifrån fotbollsträning.
Citera
2018-05-20, 18:41
Medlem
Citat:
Du ska se det som skett i ett sammanhang, för då blir det märkligt och konstigt. BÅDA flickorna sjuka i SAMMA diagnos. SAMMA trötthet. SAMMA hemmasittande. BÅDA dog. Varför? Det är där det blir konstigt. Om en varit sjuk i en diffus diagnos, ok, men inte båda. Sen när båda dog, då ringer larmklockorna. Något var fel, på föräldrarna. Den slutsatsen tror jag är viktig att dra.

Normalfungerande föräldrar skulle sökt hjälp i stället för att döda sina barn. Här döljer sig något som är helt och totalt skevt. Håller du inte med om det?
Jag tycker att det är fel att mörda sina barn även om det bara är en av dom som är sjuk i en diffus diagnos. Det hade varit lika stort fel på föräldrarna, särskilt Hanna som verkar ha varit den dominanta i familjen som styrde övriga med järnhand. Att verka men inte synas verkar ha varit hennes motto.
Citera
2018-05-20, 18:52
Medlem
Citat:
A hade fotboll två dagar i veckan plus Dans och Tennis.På vår och sommarkanten så var det ju mkt med fotbollen också inför cup läger m.m M hade Piano och gymnastik.De hann väl inte få till så mkt mer för M eftersom A insjuknade i Borrelia 2015.Då slutade även M på gymnastiken.

Det här är typiskt för många familjer jag känner. Det är mer ett tecken på normalitet, tycker jag, alltså att barn har många aktiviteter under en viss period ofta innan tonåren eller i början av tonåren. Sen tröttnar de och slutar med en del av aktiviteterna och behåller kanske en, som man utöver lite mer intensivt (eller inte). Detta är helt normalt, också att man tröttnar och slutar. Det som jag reagerade på att någon i tidningen sa att A inte orkade mer och att hon skulle koncentrera sig på skolan (fick mothugg på det med) - tycker att skolan bör har kommit i andra hand i en sådan situation.

Om någon i familjen blir sjuk, så kan körschemat ofta inte upprätthållas på egen maskin. Det som händer att man i först hand försöker att barnet kan samköra med någon (M) eller så måste barnet slutar, men det gäller mer när en föräldrar inte kan köra mer. O och A var väl inte längre i Tyskland än en vecka eller max två om jag kommer ihåg rätt angående det som skrevs här tidigare. Så att någon måste slutar därför att någon annan är bortrest under en period tycker jag är lite konstig. Men det är kanske oväsentligt i sammanhanget. H orkade inte eller hade ingen bil, vad vet jag.

Jag har undrat länge om familjen alltid var annorlunda, eller länge var annorlunda, isolerad osv eller om allt var hyfsad normalt till en viss brytpunkt, som jag trodde var 2016, men det började kanske 2015. Det du skriver om barnens aktiviteter talar mer för det andra - att vissa saker så som många fritidsaktiviter - var likadant i denna familj som i många andra. Men sen tog mycket slut och det sista var pianolektionerna - där M inte visade någon symptom alls som pianoläraren kunde uppfatta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in