2018-05-20, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Fyra aktiviteter per vecka? Nu kommer det något intressant måste jag säga. En har ju läst om dessa föräldrar som inte förstår att lägga in pauser för sina barn...

Hur såg en vecka ut för A och M innan de blev sjuka? Jätteintressant Elli09!
A hade fotboll två dagar i veckan plus Dans och Tennis.På vår och sommarkanten så var det ju mkt med fotbollen också inför cup läger m.m M hade Piano och gymnastik.De hann väl inte få till så mkt mer för M eftersom A insjuknade i Borrelia 2015.Då slutade även M på gymnastiken.
Senast redigerad av Elli09 2018-05-20 kl. 15:43.
Citera
2018-05-20, 15:42
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
"Ny forskning visar på komplext samspel mellan infektioner, immunförsvar och energimetabolism vid kroniskt trötthetssyndrom, så kallat myalgisk encefalomyelit (ME)."

Då förefaller det mig som troligt att ME hos A utlösts av den borreliainfektion hon fick efter att ha varit på fotbollslägret 2015.

Men hur fick M samma åkomma då? Det kan inte ha hoppat och förflyttat sig själv. Hade M kanske också en infektion?
Citera
2018-05-20, 15:42
Medlem
Citat:
Jaha, tyckte du skrev att alla inlägg i tråden projicerade egna upplevelser? Du som skrivit så mycket om ME måste i så fall ha ME, antog jag. My bad.

Vad gäller barnen, tror du att båda flickorna hade samma sjukdom utlöst av Borrelia efter fotbollsträning? Det gör din medhållare Remark. Vill bara stämma av grupperingarna nu, det har blivit många läger, blir lätt så när folk med agenda ansluter sig.

Om du inte kan något om sjukdomar eller diagnoser, varför raljerar du då över dem som kan? Fel i gruppdynamiken eller?
Är du dum i huvet på riktigt?
Vad är det för jävla påhopp? Se till och lägg upp de inläggen jag lobbar för ME, snabbt ska det gå!
Att jag väljer att tro en skribent har inget med vad den skriver att göra utan endast att jag tror på inlägget som så.
Har du fått solsting?
Projicerade menade jag som man känner sig själv känner man andra.....
Citera
2018-05-20, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
A hade fotboll två dagar i veckan plus Dans och Tennis.På vår och simmsrksnten så var det ju mkt med fotbollen också inför cup läger m.m M hade Piano och gymnastik.De hann väl inte få till så mkt mer för M eftersom A insjuknade i Borrelia 2015.Då slutade även M på gymnastiken.

Var A på aktiviter fyra kvällar i veckan eller var någon aktivitet på helgen?

Jag vet att Borrelia kan leda till fysisk sjukdom, sett det själv, men den som blivit sjuk i detta överlever, om än med svårigheter. Varför tappade föräldrarna hoppet?
Citera
2018-05-20, 15:44
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
A hade fotboll två dagar i veckan plus Dans och Tennis.På vår och simmsrksnten så var det ju mkt med fotbollen också inför cup läger m.m M hade Piano och gymnastik.De hann väl inte få till så mkt mer för M eftersom A insjuknade i Borrelia 2015.Då slutade även M på gymnastiken.

Så M fick sluta med sin aktivitet bara för att A blev sjuk? Tyckte föräldrarna bättre om A, eftersom de ryckte bort M för tidigt? Deras hjärtan klappade kanske mer för den förstfödda.
Citera
2018-05-20, 15:46
Medlem
Citat:
Och Moa, fick hon också Borrelia och sen ME? De hade ju samma diagnos, remark! Har du inte förstått att något är riktigt fel än? Nej, bort från diagnosträsket på barnen. Sök hos förövarna.

Moa är mer oklart. Jag uttalade mig utifrån kända fakta som borreliainfektion 2015 och läkarintyg "om ofattbar trötthet" och fysisk sjukdom enligt Rektor.
Du menar vi skall bortse från det?
Citera
2018-05-20, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Vilken linje ska vi gå på? Var barnen isolerade och uttråkade eller överaktiverade?

Jag svarade på Rapytts fråga vad töserna hade för aktiviter innan sjukdomarna.
Citera
2018-05-20, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Moa är mer oklart. Jag uttalade mig utifrån kända fakta som borreliainfektion 2015 och läkarintyg "om ofattbar trötthet" och fysisk sjukdom enligt Rektor.
Du menar vi skall bortse från det?

Du ska se det som skett i ett sammanhang, för då blir det märkligt och konstigt. BÅDA flickorna sjuka i SAMMA diagnos. SAMMA trötthet. SAMMA hemmasittande. BÅDA dog. Varför? Det är där det blir konstigt. Om en varit sjuk i en diffus diagnos, ok, men inte båda. Sen när båda dog, då ringer larmklockorna. Något var fel, på föräldrarna. Den slutsatsen tror jag är viktig att dra.

Normalfungerande föräldrar skulle sökt hjälp i stället för att döda sina barn. Här döljer sig något som är helt och totalt skevt. Håller du inte med om det?
Citera
2018-05-20, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Men hur fick M samma åkomma då? Det kan inte ha hoppat och förflyttat sig själv. Hade M kanske också en infektion?

Oklart, men Moa har också utretts vilket resulterade i ett läkarintyg.
Citera
2018-05-20, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Så M fick sluta med sin aktivitet bara för att A blev sjuk? Tyckte föräldrarna bättre om A, eftersom de ryckte bort M för tidigt? Deras hjärtan klappade kanske mer för den förstfödda.

Så mkt frågor så svårt att hinna med att svara på alla.Nej deras hjärta klappade inte mer för någon av dem.
Men H hade svårt att hinna med att skjutsa M på både piano och gymnastik när O och A reste till Tyskland.Inget konstigt med det egentligen.
Citera
2018-05-20, 15:55
Medlem
Citat:
Så mkt frågor så svårt att hinna med att svara på alla.Nej deras hjärta klappade inte mer för någon av dem.
Men H hade svårt att hinna med att skjutsa M på både piano och gymnastik när O och A reste till Tyskland.Inget konstigt med det egentligen.

Är det sant att A gick på skolavslutningen i julas?
I vilken stad var föräldrarna med på julfest? Var barnen hemma då, ensamma?
Hade familjen ett fosterbarn?
Om de hade ett fosterbarn, är det sant att de tappade kontakten 2016, abrupt?
Citera
2018-05-20, 15:55
Medlem
Citat:
Du ska se det som skett i ett sammanhang, för då blir det märkligt och konstigt. BÅDA flickorna sjuka i SAMMA diagnos. SAMMA trötthet. SAMMA hemmasittande. BÅDA dog. Varför? Det är där det blir konstigt. Om en varit sjuk i en diffus diagnos, ok, men inte båda. Sen när båda dog, då ringer larmklockorna. Något var fel, på föräldrarna. Den slutsatsen tror jag är viktig att dra.

Normalfungerande föräldrar skulle sökt hjälp i stället för att döda sina barn. Här döljer sig något som är helt och totalt skevt. Håller du inte med om det?

Alla är väl överens om att ingen av föräldrarna kan ha varit normalfungerande vid händelsen.
Senast redigerad av Remark 2018-05-20 kl. 16:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in