2018-05-20, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Ahhh.. Du menar stora sjuka huset som frånvarande Frank dillade om. Han påstod ju att flickorna hade intyg därifrån..... han visste "allt".... kanske en dagdröm när allt kommer omkring. Tills dess en trådsanning. Så god som nån ann - gubevars..
Enligt Jonatanmw som skrev i tråden i febr fanns det ett svenskt läkarintyg, och ett varom ursprunget inte var helt säkerställt. Det kunde ha varit svenskspråkigt, översatt från tyska...eller tyskt rakt av. Han hade information från blåljuspersonal, som han inte ville outa.
Mycket matnyttig information blev borttagen i början, men hans inlägg är kvar. Han citerade Scheele som trovärdig.
Jonatanmw pikade lite försynt någon i tråden, som uppträdde som en psykiater, mht dessa intyg.
Men nu är ju ingen av de postarna kvar här.
Citera
2018-05-20, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Vilken linje ska vi gå på? Var barnen isolerade och uttråkade eller överaktiverade?

Barnen blev isolerade i hemmet. Varför? De var kanske överaktiverade enligt Elli09, innan de blev trötta och fick en eventuell domedagsdiagnos. Behöver utredas närmare. Jag tror att du förstod detta alldeles av dig själv. Ta inte fler intryck från de som medvetet vill förstöra en tråd där vi tillsammans försöker utröna vad som hänt.
Senast redigerad av rappytt 2018-05-20 kl. 15:26.
Citera
2018-05-20, 15:29
Medlem
Citat:
Ahhh.. Du menar stora sjuka huset som frånvarande Frank dillade om. Han påstod ju att flickorna hade intyg därifrån..... han visste "allt".... kanske en dagdröm när allt kommer omkring. Tills dess en trådsanning. Så god som nån ann - gubevars..

Visst ja, det dillades om att intyget kom från Stora Sjukhuset. Kanske Stora Sköndal?

Trots all kritik mot FK, så saknas en motinstans för barn som får skumma intyg. Ingen kan kontrollera vilka profetior som ställs kring barns framtid. Den var så mörk att föräldrarna fick panik?
Senast redigerad av rappytt 2018-05-20 kl. 15:32.
Citera
2018-05-20, 15:29
Medlem
Citat:
Ja gud bevars....finns nog ingen anledning för den personen att sitta och hitta på till ingen nytta.
Speciellt inte med tanke på hans yrke och hur han skrev.
Gud bevars då har det funnits lite andra spekulationer när jag höjt på ögonbrynen så de nästan träffade månen Här har det varit minsann saker vissa varit med om och känner igen på flera mils avstånd, man har länkat till Amelia och andra veckotidningar och sist en och annan projicering kan jag tänka mig.

Nu är det sol ute så trädgårdsprojektet fortsätter. Lite vätskekontroll först bara.
Citera
2018-05-20, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Jag vill hävda att intygen antagligen är skrivna av läkare som förts bakom ljuset eller är en del i den livsfarliga "trötthetsindustrin". Flickorna reagerade antagligen helt normalt på kravställandet på dem. De blev trötta. För att slippa skolvägrade de, för de visste, att så snart de visade minsta tecken på kraft igen, skulle hjulet starta om med Os kritik, aktiviteter, mer kritik, fler aktiviteter, prestation och ovanpå allt detta, en bunt kvacksalvare till läkare som också krävde aktivitet i pappa Os plånbok. Vidriga tider.

Barnen dog kanske för att vissa föräldrar inte förstår att det barn behöver är lite lugn och ro, vissa orkar inte med något mer än skolan. Det måste man respektera. Det är inte avvikande. Det var normalt förr att inte prestera hela tiden och då hade barn inte ens sociala medier att bränna ut sig på.

Agnes "A girl has nothing to say" säger allt. Det hoppas jag utredarna tar fasta på när de gräver i vad som egentligen hände med de stackars flickorna, som närde ett antal industrier under sina korta levnad.
Du har ju inga belägg alls för vad du skriver, varför begär du det från andra?! Rena sagor och fantasier.
Citera
2018-05-20, 15:31
Medlem
Citat:
Visst ja, det dillades om att intyget kom från Stora Sjukhuset. Kanske Stora Sköndal?
Universitetssjukhus om jag minns rätt.
Citera
2018-05-20, 15:33
Medlem
Citat:
Barnen blev isolerade i hemmet. Varför? De var kanske överaktiverade enligt Elli09, innan de blev trötta och fick en eventuell domedagsdiagnos. Behöver utredas närmare. Jag tror att du förstod detta alldeles av dig själv. Ta inte fler intryck från de som medvetet vill förstöra en tråd där vi tillsammans försöker utröna vad som hänt.

"Ny forskning visar på komplext samspel mellan infektioner, immunförsvar och energimetabolism vid kroniskt trötthetssyndrom, så kallat myalgisk encefalomyelit (ME)."

Då förefaller det mig som troligt att ME hos A utlösts av den borreliainfektion hon fick efter att ha varit på fotbollslägret 2015.
Citera
2018-05-20, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Universitetssjukhus om jag minns rätt.

Måste fråga dig som har ME, är det jobbigt att läsa om tjejerna? Hur fick du din diagnos?

Jag tror absolut att det kan finnas intyg på flickorna. En mycket mörk diagnos som ledde till att föräldrarna tappade hoppet på ett halvår för en elvaåring! Totalt oansvarigt. Ställ intygsskrivaren inför rätta.
Citera
2018-05-20, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
"Ny forskning visar på komplext samspel mellan infektioner, immunförsvar och energimetabolism vid kroniskt trötthetssyndrom, så kallat myalgisk encefalomyelit (ME)."

Då förefaller det mig som troligt att ME hos A utlösts av den borreliainfektion hon fick efter att ha varit på fotbollslägret 2015.

Och Moa, fick hon också Borrelia och sen ME? De hade ju samma diagnos, remark! Har du inte förstått att något är riktigt fel än? Nej, bort från diagnosträsket på barnen. Sök hos förövarna.
Citera
2018-05-20, 15:36
Medlem
Citat:
Måste fråga dig som har ME, är det jobbigt att läsa om tjejerna? Hur fick du din diagnos?

Jag tror absolut att det kan finnas intyg på flickorna. En mycket mörk diagnos som ledde till att föräldrarna tappade hoppet på ett halvår för en elvaåring! Totalt oansvarigt. Ställ intygsskrivaren inför rätta.
Va???? Jag har inte ME! Jag är kärnfrisk och jobbar 7 dagar i veckan.
Jag varken lobbar för eller emot ME och kan i princip inget om sjukdomar.
Citera
2018-05-20, 15:37
Medlem
Citat:

Tror du tänker på Lillajag eller lillamig kanske?(minns inte nickets namn)
Citera
2018-05-20, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Va???? Jag har inte ME! Jag är kärnfrisk och jobbar 7 dagar i veckan.
Jag varken lobbar för eller emot ME och kan i princip inget om sjukdomar.

Jaha, tyckte du skrev att alla inlägg i tråden projicerade egna upplevelser? Du som skrivit så mycket om ME måste i så fall ha ME, antog jag. My bad.

Vad gäller barnen, tror du att båda flickorna hade samma sjukdom utlöst av Borrelia efter fotbollsträning? Det gör din medhållare Remark. Vill bara stämma av grupperingarna nu, det har blivit många läger, blir lätt så när folk med agenda ansluter sig.

Om du inte kan något om sjukdomar eller diagnoser, varför raljerar du då över dem som kan? Fel i gruppdynamiken eller? Kan tänka mig att det tisslades och rasslade om barnen i skolan. Hur skulle de kunna återkomma efter att ha suttit hemma med diffusa symptom, vad tror du, som har egen erfarenhet av mobbingförsök?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in