2018-05-20, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Så den där gången jag fick en flaska i skallen och bodde på hotell i en vecka finns liksom inte? Eller var hon man egentligen.

Sen vill jag tilldela dig en utmärkelse för att vara rasist- och nazistforumets mest empatilösa person. Grattis.

och kunde du bo på hotell eller hade du behövt en mansjour?

Jag skriver inte ens på "rasist och nazistfoumet", så det betvivla jag starkt.
Citera
2018-05-20, 14:20
Medlem
Att kvinnor nästan aldrig lagförs för synnerligen grovt våld beror på att rättsväsendet tror dem mindre benägna till det och därför är mindre benägna att utreda det i alla steg av processen. En liknande effekt gör att vissa män som inte anses ha "psykopatiska" drag också har relativt lätt att komma undan med grovt våld. Det är samma fenomen, självuppfyllande profetior i lagföringen. Att stödja påståendet att kvinnor sällan begår den allvarligare typen av våld är ett indirekt stöd för ett system som bland annat låter män som aldrig tittar på våldsporr på internet komma undan med att våldta kvinnor. Det är samma fenomen.
Citera
2018-05-20, 14:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Så den där gången jag fick en flaska i skallen och bodde på hotell i en vecka finns liksom inte? Eller var hon man egentligen.

Sen vill jag tilldela dig en utmärkelse för att vara rasist- och nazistforumets mest empatilösa person. Grattis.
Vilket beskydd hade du behövt av samhället i den situationen?

Vilka följder fick det uteblivna skyddet?
Citera
2018-05-20, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi

Mr.J.Pilvikukka är inte det enda offret för våld med kvinnliga förövare.
Citera
2018-05-20, 14:24
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankebrott
Så det är okej att strunta i homosexuella offer anser du?

Nej, men 64 olika könstillhörigheter kan man troligen inte bemöta med jourer för alla.
Citera
2018-05-20, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pillowpop
Nej, men 64 olika könstillhörigheter kan man troligen inte bemöta med jourer för alla.

Varför inte när det finns ambassader för mer än hundra länder?
Citera
2018-05-20, 14:30
Medlem
Citat:
Att kvinnor nästan aldrig lagförs för synnerligen grovt våld beror på att rättsväsendet tror dem mindre benägna till det och därför är mindre benägna att utreda det i alla steg av processen. En liknande effekt gör att vissa män som inte anses ha "psykopatiska" drag också har relativt lätt att komma undan med grovt våld. Det är samma fenomen, självuppfyllande profetior i lagföringen. Att stödja påståendet att kvinnor sällan begår den allvarligare typen av våld är ett indirekt stöd för ett system som bland annat låter män som aldrig tittar på våldsporr på internet komma undan med att våldta kvinnor. Det är samma fenomen.

nej det beror på att kvinnor betydligt mer sällan begår synnerligen grovt våld.
Citera
2018-05-20, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
nej det beror på att kvinnor betydligt mer sällan begår synnerligen grovt våld.

Varför skulle det vara så? Rättsprocesser som sker i flera steg förstärker självuppfyllande profetior exponentiellt. (FB) Detaljer i rättsprocessen som påverkar sannolikheten att bli dömd?
Citera
2018-05-20, 14:32
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Du har ingen förklaring på hur det gick till med muskelminskningen från Homo erectus till Homo sapiens. Du kommer även med påståenden om "kvinnors kemi" och drar därav befängda slutsatser om beteende. Påstår du att testosteron gör män till "psykopater" också?
Kan inte se hur en sådan förklaring skulle vara relevant. Drar inga som helst slutsatser om beteende utan konstaterar att en instabil kemi också medför en risk. Har redan bemött testosteronet som en faktor och meddelade att det inte förknippas med någonting destruktivt överhuvudtaget.

Ställde en fråga och ett svar förväntas. Vad är alternativet om inte ansvar?
Citera
2018-05-20, 14:35
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi

Jag hade nog främst bara velat veta att jag kunnat lita på ett eventuellt rättsligt efterspel varit de facto neutralt. Då hade jag nog inte bott med henne i ytterligare två år av räddsla att aldrig se barn igen.

Ber om ursäkt, det var inte min mening att diskutera mitt smärtsamma förflutna tjafsig tråd på flashback en solig söndag. Återgå.
Citera
2018-05-20, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparmynt
Kan inte se hur en sådan förklaring skulle vara relevant.

För att det visar att de fysiskt svagare kunde hävda sig mot de fysiskt starkare i konkurrensen.
Citera
2018-05-20, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
jepp, lever du i ett förhållande med en partner som lite för ofta får våldsutbrott/ behandlar dig som skit eller vad det nu är så kan du lämna eller hur? Många gör just detta, de skiljer sig. De är våldsutsatta men...de kan ta sig därifrån för egen maskin.

lever du dock i beroende eller för länge i detta så du bryts ner eller lever med parnters som är extremt våldsamma/
faktiskt anser sig ha rätt döda dig. så ligger du pyrt till, DÄR behövs det jourer/ samhället hjälp på olika sätt.

och ja jag hävdar forfarande att kvinnor är mer utsatta för det senare än män. De är mer ofta än män direkt beroende av sin partner ekonomiskt ex. de är mer utsatta pga sitt kön och de lever oftare med en partner som vill döda dem än vad män gör.

Därmed inte sagt att män inte kan ligga riktigt pyrt till och behöva hjälp, tom den sortens hjälp som innebär skyddad boende, och då ska ju samhället/ andra hjälpa till.

Så återigen...anser ni att det behövs fler mansjourer så sätt igång!
Tyvärr så har kvinnor/ feminsiter fullt upp med att driva kvinnojoure så tor ni får fixa den biten själva faktiskt.

Varför kan inte kvinnor också bara lämna sin partner då? Varför måste det finnas boende för dem men inte män? Med välfärden i Sverige så behöver ingen vara i ekonomisk beroendeställning av någon annan, rent ekonomiskt då. Om män också kan ligga riktigt pyrt till varför ägnar sig inte feminister i dessa frågor om de är så mycket för mänsrättigheter? Man blir ju yr i skallen av ditt inkonsekventa tänk, make no sense.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in