Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-05-20, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntligenRokfri
Ok, hur kan man förbättra sin ELO score?

Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
Vara snygg?

Här är en krass beskrivning av hur man når bäst/mest framgång på Tinder. Sorgligt? Ja, må hända. Ytligt? Definitivt.

Men fortfarande så är det precis just det allt handlar om. Om man sätter det på sin spets.
Citera
2018-05-20, 13:52
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid

Dina inlägg är oftast av de mer balanserade slagen, men här finns några dynghögar man bara känner en djup suck över. Jag tycker man man får skriva vad man vill här så länge det finns någon tanke bakom det man skriver och så länge det är något som tillför tråden något. Blir för mycket grupprunkande med diverse åsnor som kommer in här och befläckar tråden med sina ständiga oneliners "Jag har fått 134 matches sedan förra helgen yippie!", sådana inlägg med noll hjärna bakom är totalt onödiga. Tycker du det är någon information som en sorglig stackare som mig vill läsa här eller?

Problemet med dig är att du sitter och ljuger. Ytterst sällan befläckas tråden av dylika oneliners. När siffror nämns är det snarare som en ingångspunkt för ytterligare diskussion.
Citera
2018-05-20, 13:57
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Punkt nr 6 är sann. Därför är den skriven just så.

Att komma med "öm tå-argument" är intellektuellt svagt. Osanningar och illa skrivna teser måste kunna bemötas utan att man beskylls för att vara träffad. En analogi kan göras till att den förtalade bör få bemöta potentiella förtal utan att ytterligare beskyllas för att man är kränkt. Det hela blir ett cirkelresonemang som den förtalade inte kan ta sig vinnande ur. Du är troligtvis för obegåvad för att förstå detta dock.

Jag är till viss del narcissist. Men allt som ofta kan jag bära upp det. I verkligheten döljer jag det rätt bra.

Fel i sak igen. Det var en annan användare som startade en tråd, inte jag.

Jag är ingen casanova, men jag är inte heller en loser. Och om vi pratar klass irl, så ska du nog inte gå på mig.

Säga vad du vill om den ömma punkten som jag träffade, men att just du av alla svarade inom 25 minuter på mitt inlägg med ett gulligt argsint 10-punkts inlägg om hur fel jag har kommer inte som en förvåning, säga vad du vill, men för utomstående ser du sannerligen ut som att du blivit träffad. Och det grovt. Ditt välvårdade inlägg skulle en 12-åring bemästra.

Det fetade, ännu ett tecken på din skimrande narcissism.
Citera
2018-05-20, 14:01
Medlem
Citat:
Grejen är dock, att det blivit allt mindre av dialog och "stöttande" till diverse betahanar som behöver hjälp. Det har blivit för mycket cirkelrunkande för min smak, av den anledningen har man inte orkat hänga i denna tråden på några månader nu. Tinder är sedan länge avinstallerat för mig men jag tycker ändå det är kul att läsa folks berättelser samt nya fräscha inlägg om hur någon lyckats eller icke lyckats...Men till min förvåning (eller inte) hänger exakt samma användare i tråden och skriver exakt samma skit som för 1 år sedan. Det förstör tråden helt och hållet...Killarna härinne har blivit som flickor och det är det som stör mig mest. Inget illa sagt om tråden i sig, det är bra att den finns. Mvh

Jag hade faktiskt ingen aning om att samma grabbar skrev liknande saker för såpass länge sedan.

Men vad fan ska man göra, de har väl ett behov av att presentera sina bedrifter, som kanske inte alls är några bedrifter att tala om, egentligen, om man jämför med andra, men ändå. De är säkert relativt unga och då blir det väl inte så märkligt? Tjejer är ju jävligt roligt om man kan den biten.

Sedan tror jag inte att Tinder-tjejer är representativa för tjejer över lag, det nämndes något om att ingen här i tråden hade råkat på någon som hade självdistans. Inte enligt dem då, och det tyckte jag verkade jävligt märkligt. För även om det kanske är en ovanlig egenskap hos tjejer så är den väldigt attraherande och om den då lyser med sin frånvaro på Tinder så ger den iaf mig en väldigt mycket tydligare bild av båda sidor som är där och härjar.

Jag håller med dig i mycket men du verkar ha mer insikt i detta och det kanske är därför jag inte håller med dig i allt, för jag har inte varit med på Tinder, inte läst denna tråden länge, men väl är väl det
Citera
2018-05-20, 14:01
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Säga vad du vill om den ömma punkten som jag träffade, men att just du av alla svarade inom 25 minuter på mitt inlägg med ett gulligt argsint 10-punkts inlägg om hur fel jag har kommer inte som en förvåning, säga vad du vill, men för utomstående ser du sannerligen ut som att du blivit träffad. Och det grovt. Ditt välvårdade inlägg skulle en 12-åring bemästra.

Det fetade, ännu ett tecken på din skimrande narcissism.

Du har fortfarande inte lyckats omsätta mitt resonemang om ömma tår. Sött.

Jag svarade snabbt pga att ditt inlägg var fullkomligt uselt, och till bredden fyllt med direkta felaktigheter.

Du skriver uselt. Ett inlägg kan aldrig vara välvårdat. Försök igen. Också oklart om du verkligen bör skriva skimrande vilket får anses vara ett positivt förstärkande ord till något som du anser vara negativt.

Angående narcissism så är en viss grad av självförhärligande och självförtroende attraktivt om du gör det med klass. Och det funkar.
Citera
2018-05-20, 14:09
Medlem
anteri17s avatar
Ovissframtid kan väl bidra till tråden istället. Det lär dock blir ganska tomt med tanke på att han inte ens använder appen...
Citera
2018-05-20, 14:10
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Du har fortfarande inte lyckats omsätta mitt resonemang om ömma tår. Sött.

Jag svarade snabbt pga att ditt inlägg var fullkomligt uselt, och till bredden fyllt med direkta felaktigheter.

Du skriver uselt. Ett inlägg kan aldrig vara välvårdat. Försök igen. Också oklart om du verkligen bör skriva skimrande vilket får anses vara ett positivt förstärkande ord till något som du anser vara negativt.

Angående narcissism så är en viss grad av självförhärligande och självförtroende attraktivt om du gör det med klass. Och det funkar.

Mitt inlägg var så uselt att du var tvungen att svara på det inom 25 minuter med en bitter underton. Jag visste, jag bara visste, att just du av alla skulle bli kränkt som alltid och svara först. I själva verket så kände du dig extremt träffad däruppe i din sunkiga studentlya i Uppsala där du fantiserar ihop dina perversa Tinderhistorier som du senare använder för att leka Don Juan med på Flashback, varför kan man undra? Narcissism är svaret.
Citera
2018-05-20, 14:13
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Mitt inlägg var så uselt att du var tvungen att svara på det inom 25 minuter med en bitter underton. Jag visste, jag bara visste, att just du av alla skulle bli kränkt som alltid och svara först. I själva verket så kände du dig extremt träffad däruppe i din sunkiga studentlya i Uppsala där du fantiserar ihop dina perversa Tinderhistorier som du senare använder för att leka Don Juan med på Flashback, varför kan man undra? Narcissism är svaret.

Jag sitter och pluggar till något viktigt. I en rätt fin bostadsrätt, som visserligen ligger i Uppsala.

Det finns inte en historia som är osann eller kryddad. Men om jag genom sanna historier framstår som Don Juan tar jag det som beröm.

I övrigt får jag önska dig en fin söndag. Ta nu chansen att fräsa på med något riktigt smärtsamt när du får öppet mål till sista ordet.
Citera
2018-05-20, 14:19
Medlem
Citat:
Alla har vi väl lite narcissistiska drag emellanåt, i någon mån.

Men vad är det du stör dig på mest, att han beskriver sina eskapader på Tinder eller att du tror att han fantiserar ihop det?

Men oavsett så tycker jag att han, inte för att han skulle ha behövt det (men ändå), har visat att det är så som han säger. Inte speciellt perverst, inte alls en Don Juan enligt mig. Men dock så är det som han säger. Men du tror inte på det eller?
Citera
2018-05-20, 14:28
Medlem
En fråga mitt i alltihop; appen är uppbyggd som så att folk taggar sin geo-position och utifrån det får man gensvar. Är det rätt uppfattat?

Om ja, hur ska man då göra om man ex bor i Norge emellanåt, men ändå vill ha kontakt, eller checka av sitt sk vanliga område? Kan man inte det eller? Kan man då bara köra på Norskor när man är där?

Jag antar att man iaf kan skriva till de man redan har kontakt med, oavsett var man befinner sig, men det vore intressant att bena ut hur det andra ligger till.
Citera
2018-05-20, 14:42
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
En fråga mitt i alltihop; appen är uppbyggd som så att folk taggar sin geo-position och utifrån det får man gensvar. Är det rätt uppfattat?

Om ja, hur ska man då göra om man ex bor i Norge emellanåt, men ändå vill ha kontakt, eller checka av sitt sk vanliga område? Kan man inte det eller? Kan man då bara köra på Norskor när man är där?

Jag antar att man iaf kan skriva till de man redan har kontakt med, oavsett var man befinner sig, men det vore intressant att bena ut hur det andra ligger till.
Antingen skaffar du plus/gold tjänsten (in-app köp dvs) då väljer du själv vart appen vill placera dig, eller så laddar du ner en fake-GPS app som mockar din position vart du vill så telefonen tror du befinner dig där du väljer att den ska vara, och således får ta del av utbudet på den platsen.

Lilla nackdelen med detta är att ditt riktiga avstånd syns, så vill du svepa i ditt vanliga område när du är i norge kommer det stå "xxxx kilometer bort" vilket kan innebära vänster-svep för många tjejer, eller så kan du välja att dölja avståndet genom plus/gold men det kan sitta dåligt med vissa tjejer också (har han nåt att dölja - vänstersvep!)

Detta i applikationen

Hur det funkar med desktop versionen (finns tydligen de som kör på datorn) vet jag inte... jag har alltid kört tinder på telefonen
Senast redigerad av NirvanA 2018-05-20 kl. 14:45.
Citera
2018-05-20, 14:44
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Jag hade faktiskt ingen aning om att samma grabbar skrev liknande saker för såpass länge sedan.

Men vad fan ska man göra, de har väl ett behov av att presentera sina bedrifter, som kanske inte alls är några bedrifter att tala om, egentligen, om man jämför med andra, men ändå. De är säkert relativt unga och då blir det väl inte så märkligt? Tjejer är ju jävligt roligt om man kan den biten.

Sedan tror jag inte att Tinder-tjejer är representativa för tjejer över lag, det nämndes något om att ingen här i tråden hade råkat på någon som hade självdistans. Inte enligt dem då, och det tyckte jag verkade jävligt märkligt. För även om det kanske är en ovanlig egenskap hos tjejer så är den väldigt attraherande och om den då lyser med sin frånvaro på Tinder så ger den iaf mig en väldigt mycket tydligare bild av båda sidor som är där och härjar.

Jag håller med dig i mycket men du verkar ha mer insikt i detta och det kanske är därför jag inte håller med dig i allt, för jag har inte varit med på Tinder, inte läst denna tråden länge, men väl är väl det

Jag har läst i denna tråden sedan 2015. Jag kan lova dig, att exakt samma användare i många fall skriver exakt liknande dynga nu som då. Du skrev tidigare om grabbar som verkar ha koll på läget, jag skulle ta åtminstone en del av deras historier med en stor nypa salt. Vissa har ett väldigt stort bekräftelsebehov här, det roliga i sammanhanget är att en del klagar över kvinnornas bekräftelsebehov på Tinder men samma gnällpojkar söker exakt samma bekräftelse med sina kryddade historier här på Flashback. Här finns mycket sanning i någras inlägg, men det är mycket sanning med modifikation också.

Är det inte konstigt att en användare som påstår sig söka efter något seriöst, sedan skriver om tjejer som att de vore objekt här i denna tråden med sina uppdiktade historier? Samt hur de knullat 100 brudar bara från Tinder samt hela tiden måste påpeka sin egen förträfflighet men som sen samtidigt inte lyckas hålla i EN ENDASTE BRUD för att det minsann är någonting fel på brudarna..? Varningsklockorna börjar ringa, det kan omöjligen vara fel på 100 brudar, fel som gjort att exakt varenda brud bortsållats..? OM det är sant att du satt på 100 brudar från Tinder och att du söker något seriöst, så är nog sanningen mer den att samtliga 100 brudar sprungit från dig av någon okänd orsak som du inte vill nämna här. Om nu samme användare talar sanning, att denne knullat 100 Tinderbrudar men i själva verket inte varit seriöst letande efter ett förhållande, ser jag inte hur det är intressant för trådens läsare att ta del av sådan information överhuvudtaget. I sådant fall kan det vara intressant att veta hur personen burit sig åt för att lyckas med den bedriften, men det blir bara pinsamt när det övergår till solklart skrytande. Vi har alltså att göra med stora, lögnande narcissister med stort bekräftelsebehov som de inte får av tjejerna på Tinder, de får sin näring här istället. Därav allt spottande mot "Fuckade Tinderbrudar"...Sanningen är den, att killar har förstört Tinder med sitt desperata högerswipande.

Citat:
Jag sitter och pluggar till något viktigt. I en rätt fin bostadsrätt, som visserligen ligger i Uppsala.

Det finns inte en historia som är osann eller kryddad. Men om jag genom sanna historier framstår som Don Juan tar jag det som beröm.

I övrigt får jag önska dig en fin söndag. Ta nu chansen att fräsa på med något riktigt smärtsamt när du får öppet mål till sista ordet.

Det verkar jätteviktigt med tanke på att du lägger ner så mycket energi på dina narcissistiska inlägg samt har ett behov av att svara på inlägg som upprört dig. Trots att det specifikt inte riktades åt dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in