Citat:
2000-talet var i retrospekt en horribel tid i dessa sammanhang, och många som säger att de minns den har ändå förträngt aspekter av hur totalt PK-greppet var, ungefär som de glömt vad det faktiskt innebar att inte ha mobiltelefon och internet. När jag började här 2004 hade jag inte blivit politikintresserad än, över genomsnittet men hade ändå nollkoll allt det tekniska, och som för många andra var det aktuella mord och andra krimfall som lockade hit. Efter nåt år av det vågade jag börja skriva på I&I efter att ha dubbelkollat att big brother inte hade monterat kameror i krukväxterna... sen började det mumlas på PI om en “Jimmie Åkesson” som visst var starkt på G. Jag följde det som ett spännande parallelspår och minns allt det där med hur omöjligt det var att få veta var SD låg i mätningar, hur de fick 2,93 trots rejdars beräkningar om max 0,00000000000001 (eller kom han efter 2006? Minns inte, men många som skrockade “max 0,3” fanns det i tråden i alla fall), och i och med 2,93 blev det plötsligt på riktigt. Fast i valet 2006 var huvudspåret som sagt att bli av med Ordförande Persson och få på plats borgare som kanske kunde fixa lite skärpningar med språktester och allt det där. 12 år senare vet vi hur det gick och att 7K kommer att få ångra den handlingsförlamningen resten av sina liv.Folk skulle ha varit med i slutet på 1990- och i början på 2000-talet. De var kanske med i den bemärkelsen att de var födda, men jag menar med som SD-väljare. Det var en tid då V hade 12 procent i senaste riksdagsvalet, då antietablissemanget bestod av organisationen attac, då man på allvar debatterade porrens vara eller icke vara, då Masoud Kamali helt oemotsagd kunde förneka existensen av hedersvåld i TV. Hade SD någon egen stapel i OI? Yeah, right... Jag fick vänta till 2006 innan något institut, till etablissemangets förfasan, publicerade någon sådan.
Jag är medveten om att du antagligen kommer ihåg vad jag skriver om, men för nyblivna SD-väljare (det vill säga, nästan alla) så kan det vara lärorikt och kräkframkallande att gå tillbaka och titta på debattprogram från tiden innan 2006.
Jag är medveten om att du antagligen kommer ihåg vad jag skriver om, men för nyblivna SD-väljare (det vill säga, nästan alla) så kan det vara lärorikt och kräkframkallande att gå tillbaka och titta på debattprogram från tiden innan 2006.
Citat:
2006 rd ja (hälften seriöst, hälften styggt busstreck)2009 EU nej
2010 rd minns inte
2014 EU ja
2014 rd ja
Så nej, inte kontinuerligt.
Senast redigerad av CrispyKreem 2018-05-20 kl. 09:26.
Senast redigerad av CrispyKreem 2018-05-20 kl. 09:26.
....och min känsla.
S har panik, det är tydligt.