Citat:
Ursprungligen postat av
vidr23
Nu gick det nog lite fort.
För M skiljer det 3,5 (23,7 / 19,2) : 23,7 - 19,2 = 4,5
Fast siffrorna stämmer inte heller:
För M skiljer det
3,0 (23,6 / 20,6)
Poängen kvarstår dock kanske

Tack...! Skulle ha vaknat först och räknat sedan...
Citat:
Ursprungligen postat av
Fnysington
Ingen jätteökning som i Sifo, hur kommer det sig? Och UK var inte så stabil som du trodde? Själv tror jag det blir slakt på valdagen.
Herrejävlagud vad du är tröttsam. Javisst, låt oss diskutera i minst 16 timmar framåt varför ökningen är olika i Sifo och Novus, hur kan olika OI visa olika stora ökningar??? Enormt spännande, måste ligga en hel hundkennel begraven där!!!! låt mig bara hämta några olivgafflar att stoppa i ögonen först.
Japp UK är en total katastrof, flera divisioner sämre än Bo “15,2” Lundgren. Komma här med 20-23, samma som Bildt brukade ha när S låg på 45 och SD inte var mätbara. Byt genast PL igen 111 dagar innan valet! 900 ryska bots håller med mig så det är bara att lyda.
Citat:
Ursprungligen postat av
Djimmie
Med Dahlberg som exempel menar du att en SD-hatare ett par år senare skulle försöka påverka OU's till dessas fördel när man blivit lite light invandringskritisk? Okay..
Inte min poäng alls. Varför skulle man hjälpa SD i en opinionsmätning för att man är invandringskritisk? Har du lägsta möjliga tankar om precis alla, inklusive SD:are? Vad jag menade var att det narrativ som existerar kring OU och vilka de är ger en bild av dem som intorkade VPK-nästen typ P1 kulturredaktion. Min invändning var då, tja, var kommer detta ifrån? Varför kan inte även OU-anställda vara ett tvärsnitt av Sverige där en förkrossande majoritet sympatiserar med S, SD och M som nu alla för restriktiv invandringspolitik i olika grad? Varför skulle OU vara sista utposterna för asylaktivister från C, V, MP när inte ens journalistkåren är så enkelspårig?