Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Att du inte la till att de är fulla med parasiter också. Jag har inte på något vis försökt försköna bilden av NK. Det är en ytterst beklaglig regim som sitter vid makten och man behöver nog göra en hel sel förändringar i samhället för att det inte ska gå riktigt åt helvete. Men till skillnad mot dig så ser jag ett helt annat orsak-och-verkan-samband och definitivt en annan lösning för NK i framtiden. Och jag lägger inte mycket betydelse till alla vandringssägen som florerar kring NK heller.
Du snackar om tunnelseende. Du är nog i gott sällskap med Secundus men så att säga på den andra sidan.
Din analys av orsakochverkan, får stå för Dig.
Du har en "Annan lösning", säger Du, än vilken då?
Ingen VET, hur Nordkoreas framtid ser ut, annat än att dom står på ruinens brant både ekonomiskt - agrikulturellt - relationsmässigt sett i ett multilateralt perspektiv - socialt och människorättsligt.
Jag har personlig erfarenhet
Professionellt av Nordkorea och regimen, har Du?
Jag har besökt Nordkorea, (inte som turist), flera gånger, har Du?
Vandringssägner - Visselblåsare och Konspirationsteoretiker, kommer alltid att finnas så länge vi lever,
var och en får bli lycklig på sin egen tro därvidlag.
Du erkänner att det är en "Ytterst beklaglig" regim vid makten, ok, det låter bra,
då råder konsensus med Dig om att den är icke önskvärd.
Nordkorea valde en väg - före och efter kriget - Sydkorea valde en annan.
Min uppfattning är den, att Nordkorea valde och väljer FEL väg.
Det vore passande, för det fall, mötet i Singapore blir verklighet, att Trump tar tillfället i akt att "Hålla ett tal",
som skulle kunna bli lika historiskt, som det Reagan höll i Berlin.
Att datumet den 12:e Juni, är lika, är ju en tillfällighet, men kanske av värde symboliskt.
"Mr Kim, if You seek freedom and prosperity, if You seek liberalization: Come to the prison camps! Mr Kim, open the gates to Your Gulags! Mr Kim, tear down the walls of Your Gulags! Mr Kim, free all Your political prisoners!
Kim är förmodligen mycket mer rädd för att hans befolkning skall bli upplysta och fria, än vad han är för det tryck han är utsatt för av det Internationella samfundet, på grund av de kärnvapen han skaffat sig.
Egentligen saknar det betydelse, Nordkorea är, i vilket fall som helst, så länge nuvarande regim består, i en återvändsgränd som bara leder till helvetet.