2020-04-25, 18:08
Medlem
Ziayas avatar
Nä så trist om det är sant. 🥺En förtyckande diktator kan vara en grönsak som hålls vid liv med maskiner. Då blir det påtvingad masshysterisk landssorg.

Om han nu dör:
Må nästa familjemedlem bli en lika bra tyrann! Om de ska upprätthålla Paektu-blodlinjen så borde systern Kim Yo-jong ta över men kan farbror Kim Pyong-il göra jobbet, trots att han var halvbror till farsan? Eller kan den påstådde sonen bli en marionett tills han är vuxen?

Vi får se.
Citera
2020-04-25, 18:20
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Må nästa familjemedlem bli en lika bra tyrann!

Systern tar över och nordkoreanerna kan se fram emot sann feministisk demokrati.
Citera
2020-04-25, 18:48
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Systern tar över och nordkoreanerna kan se fram emot sann feministisk demokrati.

Stackars nordkoreanerna om dom likt Sverige får ett feministiskt vanstyre
Citera
2020-04-25, 19:05
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Säkert du. Nordkorea. Duvet säkert lite om landet. Blir inte en feministisk demokrati bara för att en kvinna styr men du kanske inte känner till några kvinnliga ledare. Som Margaret Thatcher.
Citera
2020-04-25, 19:15
Medlem
okok1s avatar
Vill rekommendera en bra dokumentär om NK som jag såg för någon dag sedan. Det är en galen ryss som filmar. Han bryter mot lagar osv. Genom att visa för världen hur NK ser ut. Han har gjort 2 dokumentärer om NK, men den andra har jag inte sett ännu. Den finns på hans youtube kanal.

Förmodligen den bästa dokumentären jag sett om NK.

North Korea / The Lies and Truth of Kim Jong Un / How People Live (2019)
https://www.youtube.com/watch?v=inebLA3HqPo
Citat:
North Korea Vlog Episode 1. The lies and truth about Kim Jong-un. See the Real Life in North Korea in my documentary. Are you planning to travel to North Korea? Is it one of the most dangerous countries in the world? In this episode my first visit of North Korea.

Going into this country you must torn all the US labels off and you must register every gadget with the police, which checks all your files by the way. This is the country where villagers drive cars that run on wood and general population dreams of visiting countries like GDR and Czechoslovakia that are non existent for over 30 years now.
This is the country where newspapers write that their Supreme Leader Kim Jong-un can predict the weather. This is the country where you will get a life imprisonment for removing ideology slogans from house walls.

In the first episode eou will see what is North Korea like, how people live in North Korea, first impressions of North Korea, and what difficulties you will face while North Korea travel.
Citera
2020-04-25, 19:36
Medlem
swebarbs avatar
hoppas fettot är en grönsak, vore för jävla roligt
Citera
2020-04-25, 20:03
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Blir nog hans syster som tar över. Tragiskt land.
Snacka om att ha misstolkat kommunismen.
Citera
2020-04-25, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
hoppas fettot är en grönsak, vore för jävla roligt
Om så är fallet kommer det att bli enorma problem för partiet, de kommer med all sannolikhet att bli handlingsförlamade.
Kim Yo-Jong Kommer under tiden att leda någon form av interimdiktatorskap.
Citera
2020-04-25, 20:11
Medlem
Snapcounts avatar
Jag tror att det är Corona.

Inte ens rock-stjärnor som knarkat och levt osunt, blir hjärtopererade vid en ålder av 36. Se på Lemmy (R.I.P) och K. Richards !
Citera
2020-04-25, 20:19
Medlem
Paponims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Vill rekommendera en bra dokumentär om NK som jag såg för någon dag sedan. Det är en galen ryss som filmar. Han bryter mot lagar osv. Genom att visa för världen hur NK ser ut. Han har gjort 2 dokumentärer om NK, men den andra har jag inte sett ännu. Den finns på hans youtube kanal.

Förmodligen den bästa dokumentären jag sett om NK.

North Korea / The Lies and Truth of Kim Jong Un / How People Live (2019)
https://www.youtube.com/watch?v=inebLA3HqPo
Tyvärr är det tvärtom en av de sämsta!

Om man kollar lite närmare upptäcker man att det som verkar "dokumentärt spännande" i själva verket är filmat i Kina och (tror jag) Ryssland. Han har alltså helt enkelt bara åkt på en vanlig turistresa och spelat in "vanlig turistvideo", där han förvisso ibland själv pratar om saker som ska verka "spännande". Det senare tyder på att han i förhand bestämt sig för att göra denna fejkade "dokumentär".

Väl hemma har han ganska skickligt klippt ihop något som ska verka dramatiskt och farligt, allt för att locka så många tittare som möjligt. Scenerna där han sitter på tåget till Pyongyang är direkt skrattretande... Rent skit!

Bara att han hela tiden påpekar vilka risker han (inte) tar säger en hel del om vad det är för en typ. En annan som verkligen tar lite risker gjorde en serie i höstas som finns i den här spellistan:
https://www.youtube.com/playlist?list=PLsplwj_Ee0IXvYrmzlubdXmouyd-6Y_UY
En rätt galen walesare som guiderna nog tyckte var jobbig att tygla, haha. Han verkar föredra öl framför politisk propaganda, dessutom.

För övrigt har jag ingen åsikt om Kim jong-uns hälsa. De olika ryktena spretar för mycket åt olika håll.
Vill man förresten kolla på nordkoreanska TV:n på nätet utan att regga sig någonstans så är det bara att ratta in:
https://kcnawatch.org/korea-central-tv-livestream/
Citera
2020-04-25, 20:28
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paponim
Tyvärr är det tvärtom en av de sämsta!

Om man kollar lite närmare upptäcker man att det som verkar "dokumentärt spännande" i själva verket är filmat i Kina och (tror jag) Ryssland. Han har alltså helt enkelt bara åkt på en vanlig turistresa och spelat in "vanlig turistvideo", där han förvisso ibland själv pratar om saker som ska verka "spännande". Det senare tyder på att han i förhand bestämt sig för att göra denna fejkade "dokumentär".

Väl hemma har han ganska skickligt klippt ihop något som ska verka dramatiskt och farligt, allt för att locka så många tittare som möjligt. Scenerna där han sitter på tåget till Pyongyang är direkt skrattretande... Rent skit!

Bara att han hela tiden påpekar vilka risker han (inte) tar säger en hel del om vad det är för en typ. En annan som verkligen tar lite risker gjorde en serie i höstas som finns i den här spellistan:
https://www.youtube.com/playlist?list=PLsplwj_Ee0IXvYrmzlubdXmouyd-6Y_UY
En rätt galen walesare som guiderna nog tyckte var jobbig att tygla, haha. Han verkar föredra öl framför politisk propaganda, dessutom.

För övrigt har jag ingen åsikt om Kim jong-uns hälsa. De olika ryktena spretar för mycket åt olika håll.
Vill man förresten kolla på nordkoreanska TV:n på nätet utan att regga sig någonstans så är det bara att ratta in:
https://kcnawatch.org/korea-central-tv-livestream/

Vad pratar du om? Såg du bara 5 minuter? Vakterna har NK märke och han är vid statyerna.
Citera
2020-04-25, 20:41
Medlem
Paponims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Vad pratar du om? Såg du bara 5 minuter? Vakterna har NK märke och han är vid statyerna.
Klart han är vid statyerna och vakter i Nordkorea brukar ha nordkoreanska uniformer, typ... Läs lite bättre vad jag skrev så kanske du förstår... Turistresa...

Tillägg: Ryssen har gjort två NK-videor och jag har sett bägge två.
Senast redigerad av Paponim 2020-04-25 kl. 20:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in