2018-05-20, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Historik
Nu vet jag inte varför du är så pass hård gentemot denna användare.
Denne var ju först ut med den viktiga och relevanta informationen

Vilken information syftar du på?

Jag är inte hård mot denne. Däremot har denne en mästrande ton, säger skärpning ,och är över lag dryg, trots att denne har fel.
Citera
2018-05-20, 00:32
Medlem
Mobilen - eller vad det nu var som man hittade tidigare under Lördagen hittades ju på en annan plats än kroppen.

Så någon form av aktivitet på en större yta än enbart mellan bostaden och fyndplatsen för kroppen har ju skett.
Men varför ligger tillhörigheter på en annan plats när GM ju faktiskt inte brytt sig särskilt mycket om mer än panikgömma kroppen ett par dagar??

Ja, det är märkligt att man inte gått ut med identifiering ännu efter så många timmar.
Det drog ut länge på tiden vad gäller det tekniska. Vilket är bra. Då har man varit noga.
Men den största anledningen är väl att polisen vill ge en samlad bild. Så jag tycker ändå man gör rätt i att samla ihop allting nu och tänka efter vad man går ut med och inte för att undvika att röja något ur pågående mordutredning som detta förmodligen kommer att omrubriceras till.
Citera
2018-05-20, 00:33
Medlem
Vart jobbade Lena? Vilken tid såg man henne sist.?
Citera
2018-05-20, 00:36
Medlem
Historiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men när du har gömt dig för din hund ute i skogen brukar då en massa andra personer korsa den linje du rört dig längs innan hunden skall till att spåra upp dig?

Finner det också märkligt/rent dåligt att polisen inte kunde hitta kroppen tidigare då den låg så nära men avs hundar så funkar det väl inte så (som på film) att de luktar på något plagg som tillhör den som det ska sökas efter och så 'går' de bara på det spåret/den lukten? Hundar blir 'störda' av varje nytt spår de träffar på och tenderar att följa det färskaste.
Som jag fattat.

Nej, du har en poäng där men samtidigt inte.
I mitt fall så är det ju som sagt på hobbynivå, d.v.s inte tränad fullt ut för sök/spår.
Vilket en polishund är eller i.a.f bör vara.

Du vet ju hur lätt de känner igen droger från en väska t.ex. Nu är det visserligen 2 olika sökområden men dessa är tränade för sök inom yrket. Det är därför jag reagerar lite. Allrahelst när det är så nära bostaden.

Nja en tränad hund ignorerar sidospår till en stor del, och fokuserar på söket.
Det är inte som en "vanlig" hund som gärna går iväg för att något annat är mer intressant. Hunden är tränad för sitt jobb, gör den ett bra jobb så får den även en fin belöning som den väldigt gärna vill ha.
Citera
2018-05-20, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren

Men varför ligger tillhörigheter på en annan plats när GM ju faktiskt inte brytt sig särskilt mycket om mer än panikgömma kroppen ett par dagar??

Mördaren har gissningsvis flytt åt motsatt håll och dumpat mobilen på flyktvägen.
Överfallet har troligen skett i hennes hem och den minst dåliga platsen att gömma kroppen är väl fyndplatsen just. Sen fly åt motsatt håll.
Citera
2018-05-20, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosaelefant99
Det där är mycket intressant! Hittades det i skogen mellan Hjärsta och Vivalla lär S bli allt mer intressant i detta fall lite beroende på var i skogen. Hanns villa ligger ju som nr2 från skogen sätt där det går en mindre cykelbar stig över till Vivalla.

Är det dock en gärningsman från vivalla kan han ju ta den vägen men då borde han inte gått ner och förbi vid Lenas radhus det blir ju en underlig omväg utan då går man ju rak väg under tunneln från varberga och sneddar upp förbi S hus och igenom skogen alt rakt fram och igenom skogen där
Citera
2018-05-20, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Möjligen, det är alltid lätt att vara efterklok, men räknar man 100 meter år alla håll från hemmet så blir det ändå 4 hektar som skall sökas av bestående av mestadels privat tomtmark.

Att telefonen hittades på en helt annan plats kanske hade en viss inverkan på polisens prioriteringar också.

Jo absolut har säkert fyndet man gjorde en viss inverkan men det är ju bara idag. Vi har ju tre dagar ytterligare...
Och vi vet att redan i Fredags så markerade privata Hundar skarpt mot planket. Hon låg där.

Du kan ju också utesluta 100m åt alla håll ifrån bostaden relativt enkelt.

Att titta i närmsta buskage går ju lite före än att titta i någons trädgård eller altan.
Det här bör ju vara polisens ABC och det hade räckt med en enda polisman som hade tagit en promenad på 10-15 minuter i närmsta buskage för att kroppen skulle hittats.

Jag köper inte att man spårat mobilen till nått annat område och sökt där. Man bör oavsett titta i närmsta buskage. Göra två saker samtidigt.

Detta är en enkel ABC sak som varken kräver tid, resurs eller nånting annat. Det hade som sagt gått på 10-15 minuter och kunde ha gjorts av nån av alla de poliser som varit vid huset.

Man bör också veta att det är mer regel än undantag att mobilen hittas på nån helt annan plats än kroppen vid både mord och kidnappning. Alternativt inte hittas alls.
Så bara av den orsaken skulle man ändå såklart tagit sig en titt i närmsta buske.

Ett uselt arbete.
Nu får vi se hur resten går... upp till bevis.
Senast redigerad av Ulf-Utredaren 2018-05-20 kl. 00:46.
Citera
2018-05-20, 00:40
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Anledning till att man misstänker att hon blivit utsatt för människorov från början var blodspår i och utanför bostaden, man spårade mobilen därifrån mot skogen vid vivalla så inriktning var att hon varit på väg i nord västlig riktning från bostaden och där har man finkammat området med polishundar. Så initialt har utredningen sköts enligt skolboken. Sen har naturligtvis mördaren vilseledit polisen på der viset. Men att hänga ut dom är felaktigt.

En mer sansad efterkonstruktion av GM, för att få polisen att leta åt annat håll och erhålla respit för nödlösning på nödlösningen (dumpningsplats).
Citera
2018-05-20, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Anledning till att man misstänker att hon blivit utsatt för människorov från början var blodspår i och utanför bostaden, man spårade mobilen därifrån mot skogen vid vivalla så inriktning var att hon varit på väg i nord västlig riktning från bostaden och där har man finkammat området med polishundar. Så initialt har utredningen sköts enligt skolboken. Sen har naturligtvis mördaren vilseledit polisen på der viset. Men att hänga ut dom är felaktigt.

Hur vet du det med blodet?
Citera
2018-05-20, 00:41
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Nej, tror inte på det. Jag tror mördaren även gömde kroppen under buskarna där för att dölja den bättre och även dölja den från luften. Det ni tror är kroppen tror jag är två poliser, var av en står och pekar.

Jag tror du kan ha rätt... så jäkla svårt att se.
Citera
2018-05-20, 00:41
Medlem
Historiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym9645
Detta är i nya Hjärsta. Även ett hus nära intill är avspärrat som inte är hennes. Polisen har frågat vid dörrknackning om man även känner en man vid ett svensk namn. En man bor i detta hus som dom även spärrat av.

Citat:
Ursprungligen postat av anonym9645
Namnet på den försvunna i denna tråd stämmer.

Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Vilken information syftar du på?

Jag är inte hård mot denne. Däremot har denne en mästrande ton, säger skärpning ,och är över lag dryg, trots att denne har fel.

Nej, sorry jag ber om ursäkt.
Användaren jag tänkte på var anonym9645 som var väldigt tidig i tråden med information.
Men jag ser nu att det är en annan "anonym" som jag blandat ihop med denne.
Citera
2018-05-20, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosaelefant99
Hur vet du det med blodet?

Det vet han inte, inga uppgifter om det i media och att han skulle ha "inside information" och skriva ut det här, njaa tvek va
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in