2018-05-19, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Detta kan mycket väl varit ett överfall av ett skäggbarn där hon gjorde motstånd och hon blev dödad, det enda som stoppar mig från att tro det är att dörren var olåst? Man går inte ut utan att låsa dörren?

Om hon hörde ljud el liknande där utanför och bara gick ut för att se efter sedan låser man nog inte?
Citera
2018-05-20, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Peter Springare som är ansvarig för detta...

Ofattbart att hundarna inte fick upp spåret här. Ofattbart att man inte tittade här på egen hand.
Att kroppen låg här i 4 dagar...

Och hur länge ytterligare hade den legat här om inte privatpersoner hjälpt till med uppenbarligen långt bättre hundar.

Nu hade man tur för vädret har varit strålande och bevisen förmodligen i samma skick som för 4 dagar sedan. Men låt säga om det varit ösregn emellan som mycket väl kunnat förstöra DNA och andra synliga tecken.

Bedrövligt polisarbete Peter Springare...

Varför hänger du ut Peter Springare som ansvarig för att inte kroppen hittats tidigare?
Är du själv polis så du är insatt i hur utredningen fungerar eller är ditt alias taget,?
Citera
2018-05-20, 00:00
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Historik
Ja, de var ju lite det jag kommenterade på innan också...
Min hund kan hitta mig i skogen på en slumpvald plats, 1 km in. Å då tränar vi endast spår på hobbynivå för att det är roligt.

Men det kan ju även vara så som en tidigare skribent skrev att om offret har dumpats där senare, så kanske det kan förklara saken någolunda.

Men det kan ju även vara så i.o.m att man initialt antog att hon var kidnappad så begärde man inte ett sök direkt, i alla fall inte i den direkta närheten.
Vilket för mig är en självklarhet dock, man bör ju söka i närområdet för att sedan arbeta sig utåt.

Men jag tror nog att deras tidiga misstanke satte käppar i hjulet för dom.

Sedan tror jag att det beror på vilken sorts utbildning hunden har, typ personsökhundar som letar efter personer eller kriminalsökhund som går på likdoft.
Citera
2018-05-20, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Om hon hörde ljud el liknande där utanför och bara gick ut för att se efter sedan låser man nog inte?

Nej det är sant men vad för ljud skulle man höra så sent på natten om nu GM var där ute själv?
Citera
2018-05-20, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Samma efternamn? Kan du skriva ut förnamnet med maskning tack?
H*nna D*vidsson
Citera
2018-05-20, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Historik
Ja, de var ju lite det jag kommenterade på innan också...
Min hund kan hitta mig i skogen på en slumpvald plats, 1 km in. Å då tränar vi endast spår på hobbynivå för att det är roligt.

Men det kan ju även vara så som en tidigare skribent skrev att om offret har dumpats där senare, så kanske det kan förklara saken någolunda.

Men det kan ju även vara så i.o.m att man initialt antog att hon var kidnappad så begärde man inte ett sök direkt, i alla fall inte i den direkta närheten.
Vilket för mig är en självklarhet dock, man bör ju söka i närområdet för att sedan arbeta sig utåt.

Men jag tror nog att deras tidiga misstanke satte käppar i hjulet för dom.

De har ju sökt efter spår i närheten av hennes bostad så att titta över och runt planket borde de gjort även om de inte sökt där med hund utan bara till fots. Kan inte tro detta är en plats någon flyttar en kropp till det är helt uppenbart i mina ögon att denna kropp hittas där den låg och tvärt om hade jag haft ihjäl henne och lämnat kroppen där och inte viljat det ska hittas hade jag direkt om den ej hittats tidigare som nu och det vart relativt lugnt på platsen som det varit ändå nu sista kvällarna (såg inte en polis när jag åkte där igår kväll) tagit bilen och stannat efter motorvägen säg 04 på natten då man ser långt åt båda hållen efter bilar och gått upp och släpat in den i bilen för att flytta på den.. Så nära vägen som går ovanför bullerplanket och trafikeras av mycket såväl folk på cykel som gående hade kroppen hittats inom snar framtid hur som med tanke på lukt osv
Citera
2018-05-20, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Varför hänger du ut Peter Springare som ansvarig för att inte kroppen hittats tidigare?
Är du själv polis så du är insatt i hur utredningen fungerar eller är ditt alias taget,?

Peter Springare är spaningsledare i fallet vad jag kan se. Han är således ansvarig.

Sen är det såklart poliserna "på marken" om ska göra sitt jobb. Något man inte gjort i det här fallet.
Oavsett ingångspunkt, människorov eller vad man nu valt att brottsrubricera det så bör man kolla närmsta buske när personen uppenbarligen är utsatt för ett mycket grovt brott. Vilket man var på det klara med redan från första sekund.

Det hade tagit en polis ungefär 10 minuter att bara titta runt lite här strax bredvid huset...

Istället ligger kroppen i 4 dagar och hittas av privata hundar och privatpersoner.

Otroligt uselt. Horribelt.
Citera
2018-05-20, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Detta kan mycket väl varit ett överfall av ett skäggbarn där hon gjorde motstånd och blev dödad, det enda som stoppar mig från att tro det är att dörren var olåst? Man går inte ut utan att låsa dörren?

Skäggbarn eller inte.. Hon kanske gick ut för att låsa sin cykel, vattna blommorna eller vad som. Bodde i radhus längst ut mot vägen.. Kanske kom någon random och såg henne stå där gav henne en smäll och släpade henne 50m till buskagen omkring där hon hittades? Ja jag börjar fundera i dina tankar jag också då det inte är omöjligt så som området ser ut
Citera
2018-05-20, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymousPenny
Jag har varit i området. Senast idag. Bostaden som var avspärrad var inte fastigheten du tror det är. Har du varit där och kollat. Eller tycker du det är skoj att slänga ur dig namn på personer som inte ens har något i denna tråd Att göra. Skärpning.
Jag inser att du har en agenda och är här för damage control, men håll dig till fakta istället för att skapa rökridåer.
Varför skulle jag åka till en håla som Örebro?
Citera
2018-05-20, 00:17
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Polisen går inte ut med några nya uppgifter förrän tidigast imorgon, söndag.

– Vi måste ta ett samlat grepp och värdera vad vi har för information att gå ut med. Det kommer att ske under dagen i morgon.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/m6wzw4/kvinnokropp-hittad-intill-motorvag-i-orebro
Citera
2018-05-20, 00:19
Medlem
Historiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosaelefant99
De har ju sökt efter spår i närheten av hennes bostad så att titta över och runt planket borde de gjort även om de inte sökt där med hund utan bara till fots. Kan inte tro detta är en plats någon flyttar en kropp till det är helt uppenbart i mina ögon att denna kropp hittas där den låg och tvärt om hade jag haft ihjäl henne och lämnat kroppen där och inte viljat det ska hittas hade jag direkt om den ej hittats tidigare som nu och det vart relativt lugnt på platsen som det varit ändå nu sista kvällarna (såg inte en polis när jag åkte där igår kväll) tagit bilen och stannat efter motorvägen säg 04 på natten då man ser långt åt båda hållen efter bilar och gått upp och släpat in den i bilen för att flytta på den.. Så nära vägen som går ovanför bullerplanket och trafikeras av mycket såväl folk på cykel som gående hade kroppen hittats inom snar framtid hur som med tanke på lukt osv

Jo precis, jag tror inte riktigt på teorin om att kroppen skulle ha flyttats dit i ett senare skede.
Det vore ju oerhört korkat, vilket iof gm kanske också hoppades på, att ingen skulle ta och söka där efter ett par dar.
Men det känns så långsökt så näe jag tror inte på det. I.s.f borde det ju ha varit mycket lättare/bekvämare att bara kräva ner henne någonstans och hoppas på det bästa.

Känns nästan som ett random överfall detta, men samtidigt inte när man läser igenom angående triangeldramat.

Känns nästan lite som fallet med madelene och betong jocke.
Citera
2018-05-20, 00:21
Medlem
okok1s avatar
Är det inte lite konstigt att polisen inte har gått ut med vem som är funnen än? Är det "Lena" eller någon annan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in