2018-05-19, 23:29
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosaelefant99
Trodde stenhårt på S som gärningsman men nu börjar jag tvivla.. Är en gansk bra undanskymd plats för ett överfall/våldtäkt för att sedan dumpa kroppen över planket alt släpa runt. Hivetvis finns inge bra platts för sådant men ur en gärningsmans ögon kan jag ändå tro det. Lena var ganska lätt gissar på runt 60kg så med lite vilja o stress kan nog en rällativt stark medellängds karl lyfta och rulla henne över staketet.

Man behöver inte rulla kroppen över planket. Kolla fotot: http://www.bilddump.se/bilder/20180519224329-85.194.10.14.jpg
Citera
2018-05-19, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymousPenny
Du är rolig du. Släng fram dina teorier då?
Läs tråden i stället, din mupp
Citera
2018-05-19, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosaelefant99
Trodde stenhårt på S som gärningsman men nu börjar jag tvivla.. Är en gansk bra undanskymd plats för ett överfall/våldtäkt för att sedan dumpa kroppen över planket alt släpa runt. Hivetvis finns inge bra platts för sådant men ur en gärningsmans ögon kan jag ändå tro det. Lena var ganska lätt gissar på runt 60kg så med lite vilja o stress kan nog en rällativt stark medellängds karl lyfta och rulla henne över staketet.

Varför lyfts över när det kanske är 10 m att gå runt staketet där det slutar.
Citera
2018-05-19, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Läs tråden i stället, din mupp

Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Bilden i Expressen verkar varken föreställa Lenas eller den (i tråden) utpekade grannen Js dörr.
Både Lena och J verkar bo i hus med träpanel (om man tittar på Google maps), och bilden föreställer en dörr på ett stenhus.

Jag har varit i området. Senast idag. Bostaden som var avspärrad var inte fastigheten du tror det är. Har du varit där och kollat. Eller tycker du det är skoj att slänga ur dig namn på personer som inte ens har något i denna tråd Att göra. Skärpning.
Citera
2018-05-19, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunflare
Varför lyfts över när det kanske är 10 m att gå runt staketet där det slutar.

Såg det nu 👍
Citera
2018-05-19, 23:36
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Verkar vara en synvilla dock då en av teknikerna är helt blåklädd

http://www.bilddump.se/bilder/20180519232343-85.194.10.14.jpg
Mycket bra iakttagelse. Nu ser man klart och tydligt i den tidigare bilden att det är samma blåklädda man och bakom honom i bild står en vitklädd person.
Citera
2018-05-19, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymousPenny
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Bilden i Expressen verkar varken föreställa Lenas eller den (i tråden) utpekade grannen Js dörr.
Både Lena och J verkar bo i hus med träpanel (om man tittar på Google maps), och bilden föreställer en dörr på ett stenhus.
Jag har varit i området. Senast idag. Bostaden som var avspärrad var inte fastigheten du tror det är. Har du varit där och kollat. Eller tycker du det är skoj att slänga ur dig namn på personer som inte ens har något i denna tråd Att göra. Skärpning.
Va!?
Nu fattar jag inte hur ett citat från mig hamnade i er diskussion. Är jag inbegripen i ert tjafs på något sätt?
Citera
2018-05-19, 23:51
Medlem
Någon skrev ju tidigare i tråden och bekräftade det var Lena de hittat och hon hittades liggandes på mage med skitiga ben var det som setts i paniken.. Denna person tror jag inte trollar och fhv kan hen berätta mer jag håller mina tummar för att hen gör det
Citera
2018-05-19, 23:51
Medlem
Hör väl inte till utredningen, men en sorglig parentes är att yngste sonen tydligen fyllde 12 år 15/5 😢
Citera
2018-05-19, 23:52
Medlem
Historiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Peter Springare som är ansvarig för detta...

Ofattbart att hundarna inte fick upp spåret här. Ofattbart att man inte tittade här på egen hand.
Att kroppen låg här i 4 dagar...

Och hur länge ytterligare hade den legat här om inte privatpersoner hjälpt till med uppenbarligen långt bättre hundar.

Nu hade man tur för vädret har varit strålande och bevisen förmodligen i samma skick som för 4 dagar sedan. Men låt säga om det varit ösregn emellan som mycket väl kunnat förstöra DNA och andra synliga tecken.

Bedrövligt polisarbete Peter Springare...

Ja, de var ju lite det jag kommenterade på innan också...
Min hund kan hitta mig i skogen på en slumpvald plats, 1 km in. Å då tränar vi endast spår på hobbynivå för att det är roligt.

Men det kan ju även vara så som en tidigare skribent skrev att om offret har dumpats där senare, så kanske det kan förklara saken någolunda.

Men det kan ju även vara så i.o.m att man initialt antog att hon var kidnappad så begärde man inte ett sök direkt, i alla fall inte i den direkta närheten.
Vilket för mig är en självklarhet dock, man bör ju söka i närområdet för att sedan arbeta sig utåt.

Men jag tror nog att deras tidiga misstanke satte käppar i hjulet för dom.
Citera
2018-05-19, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Historik
Ja, de var ju lite det jag kommenterade på innan också...
Min hund kan hitta mig i skogen på en slumpvald plats, 1 km in. Å då tränar vi endast spår på hobbynivå för att det är roligt.

Men det kan ju även vara så som en tidigare skribent skrev att om offret har dumpats där senare, så kanske det kan förklara saken någolunda.

Men det kan ju även vara så i.o.m att man initialt antog att hon var kidnappad så begärde man inte ett sök direkt, i alla fall inte i den direkta närheten.
Vilket för mig är en självklarhet dock, man bör ju söka i närområdet för att sedan arbeta sig utåt.

Men jag tror nog att deras tidiga misstanke satte käppar i hjulet för dom.

Detta kan mycket väl varit ett överfall av ett skäggbarn där hon gjorde motstånd och blev dödad, det enda som stoppar mig från att tro det är att dörren var olåst? Man går inte ut utan att låsa dörren?
Senast redigerad av Pushallin 2018-05-19 kl. 23:56.
Citera
2018-05-19, 23:54
Medlem
Det här borde kunna lösas om dom sätter några vettiga poliser på det.

Känslan är att det finns något DNA spår. Börja förhöra o sedan topsa lite närstående, arbetskamrater, grannar, kända luffare i området etc.

Möjligen kan det vara nåt beställningsjobb men troligare en dåres verk. Någon som fått nobben?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in