2018-05-19, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Finns inget underlag i den länken öht, men jag ska ge dig en DN artikel från året detta skedde.
Så vill du hävda att vårdpersonalen inte fann tecken på våldtäkt steppar du upp med en källa.

Jag har redan "steppat upp" det med en källa. Läs mitt inlägg igen. Jag kan till och med feta åt dig.
"Vi har kollat hotellets bevakningskameror, gjort en teknisk undersökning och flickan har läkarundersökts. Vi har inte hittat något som tyder på brott"
https://www.aftonbladet.se/sportblad...cle10543887.ab

Citat:
Läs - läkaren kontaktade polisen när dom undersökt kvinnan.
http://www.hockeyisten.se/wp-content...2005.02.16.png
https://www.aftonbladet.se/sportblad...cle10545110.ab

Jag har aldrig ifrågasatt att läkaren kontaktade polisen, tvärtom skriver jag det rakt ut i mitt inlägg. Det jag sätter mig emot är att du skriver är att det är för att man under undersökningen hittat bevis på våldtäkt. Det står ingenstans. Det enda som står i artiklarna du själv länkar är att "en läkare på sjukhuset kontaktade polisen". I Aftonbladets artikel står
"När läkaren vid Huddinge sjukhus hörde hennes berättelse och anade vad hon blivit utsatt för, kontaktade hon polisen". Det framgår alltså inte ens att någon undersökning ska ha gjorts innan polisen kontaktas - det är praxis när någon berättar liknande. Jag tror att problemet här är att du lägger värderingar i meningar som inte finns. Du läser in saker mellan raderna som faktiskt inte står.

Citat:
Lögner ger inget utan förundersökningen lades ner i brist på bevis ingenting annat. Så sluta upp att förvränga detta som redan har tagits i omgångar i tråden.

En av de som sprider alla dessa lögner är ju du, vilket är anledningen till mitt inlägg. Förundersökningen lades ner därför att de inte hittade något som tyder på brott. Om du sedan lägger in en egen värdering och menar att det betyder "inga bevis" så fine, låt det vara din åsikt, men det är inte den definitionen begreppet har.

Vet inte om jag pallar diskutera med dig mer faktiskt. De flesta här i tråden kan se att du inte går på fakta och vad som faktiskt står, utan på de värderingar och tolkningar du lägger in i vad du läser.
Citera
2018-05-19, 22:40
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Jag tycker nog att man släppte detta lite för snabbt med skitiga argument och att dom kom undan i och med sitt kändisskap.
Nej, jag släpper inte felaktiga och lögnaktiga påstående det kommer jag slå ner på direkt. Skiter om det blev åtal eller inte det var en gräddfil för machohögen vilket det inte lär bli i detta kommande åtal.
Sorry du blev pinsamt bortgjord nu. Nja, det tog 4 år för herr H att återvända till landslaget, så straff fick dom ju så sett.

Vilken kille? Knarkar du eller?
Måste säga att du närmast verkar besatt utav KH:s moralisk och etiskt vidriga uppförande 2005 både emot Sara som han då bedrog, och alla de fans som förväntade sig att se hans insatser i landslaget för 13 år sedan!

Du har upprepat samma fraser om våldtäkt nu i över 80 inlägg, och dussintals inlägg har varit på en så låg nivå att de har tagits bort.

KH är häktad nu, och jag ser fram emot vad den rättsliga prövningen kommer att leda fram till för resultat.

Det hans barn nu sannolikt har fått frågor om eller hört ifrån kompisar, och kanske även hört föräldrarna bråka om i hemmet, förstärks nu även av tragiken i lögner om våldtäkt (år 2005) på nätet.

Tragiskt att hans två döttrar N*ra 11 år (*=o) och St^lla 14 år (^=e) nu i sina mobiler Googlar farsans namn och får se fake-news om våldtäkter, innan fakta om KH kommer fram i den rättegång där åklagaren har tillräckligt på fötterna för häktningen rubr. på sannolika skäl misstänkt.

Jag ser ner på alla män (oavsett orsak) som utövar fysiskt och/eller psykisk våld emot kvinnor.

Det är stor skillnad på att spekulera i olika händelseförlopp, eller att likt världens politiska diktatorer leka domare och genom en nyck utfärda straff och skuld på enbart känslomässiga grunder.

Heder åt DreamTwister, Lonnrot och många många andra som gjort sitt bästa för att den här tråden, med misstankar om ett mycket allvarligt kvinnofridsbrott, inte ska betraktas som en urspårad trams- eller chattråd.
Citera
2018-05-19, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det var ingen våldtäkt, men det var gruppsex och han var otrogen. Det är liksom säkert. Ingen trevlig en med andra ord. Hon var full, de var fulla och hon ångrade sig dagen efter. Men de tvingande sig inte på henne och fanns inte ens grund för att åtala så det kan vi liksom släppa. Förutom då att han erkände sexet och varit otrogen som hans kvinna förlät (dumdristigt nog).

Det är det jag försöker förklara för andra här med, utan att säga något kring bakgrunden till anmälan och liknande. Har inte heller tagit ställning i frågan kring om han är en trevlig person, utan stör mig endast på personer här i tråden som presenterar sina egna tolkningar av objektiva fakta som om de vore sanningar.
Citera
2018-05-19, 22:49
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forgetfulsin
Det är det jag försöker förklara för andra här med, utan att säga något kring bakgrunden till anmälan och liknande. Har inte heller tagit ställning i frågan kring om han är en trevlig person, utan stör mig endast på personer här i tråden som presenterar sina egna tolkningar av objektiva fakta som om de vore sanningar.

Bry dig inte om dessa personer. De är sådana som bara har sin agenda. För just detta fall vet vi glasklart han är ingen våldtäktsman. Men han är en som bröt troheten. Han var otrogen här. Det vi vet med säkerhet och att kvinnan hans förlät honom. Det är det vi vet med säkerhet.
Citera
2018-05-19, 23:07
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Jag har redan "steppat upp" det med en källa. Läs mitt inlägg igen. Jag kan till och med feta åt dig.
"Vi har kollat hotellets bevakningskameror, gjort en teknisk undersökning och flickan har läkarundersökts. Vi har inte hittat något som tyder på brott"
https://www.aftonbladet.se/sportblad...cle10543887.ab

Jag har läst att läkaren misstänkte brott, så din hänvisning är en låst artikel och du har alltså inget om några sjukvårdare som säger att i flera uttalanden att vårdpersonalen vid undersökning inte fann några tecken på våldtäkt. Du kanske inte har något underlag? Jag skiter fullständigt i vad du skriver faktiskt utan min åsikt och uppfattning säger att det var ett jävla övergrepp som följer dom än i dag., Och med tanke på dagsläget och rubriceringen så ser jag absolut inget konstigt i tjejens uttalande 2005. En liten kvinnohatare kanske den här Huselius som är den medelmåttan men ändå får rubriken mycket känd hockeyprofil. Inte ens då var han någon större stjärna.
Citera
2018-05-19, 23:11
Medlem
Citat:
Jag har läst att läkaren misstänkte brott, så din hänvisning är en låst artikel och du har alltså inget om några sjukvårdare som säger att i flera uttalanden att vårdpersonalen vid undersökning inte fann några tecken på våldtäkt. Du kanske inte har något underlag? Jag skiter fullständigt i vad du skriver faktiskt utan min åsikt och uppfattning säger att det var ett jävla övergrepp som följer dom än i dag., Och med tanke på dagsläget och rubriceringen så ser jag absolut inget konstigt i tjejens uttalande 2005. En liten kvinnohatare kanske den här Huselius som är den medelmåttan men ändå får rubriken mycket känd hockeyprofil. Inte ens då var han någon större stjärna.

Såg inte att den var låst, ber om ursäkt för det. Citerade dock det uttalande jag åsyftade. Du har läst att läkaren efter att ha hört flickans berättelse kontaktade polisen, vilket är vad som står i artikeln du skickade bild på. Är helt med på det, men det är inte samma sak som "misstänkte brott". Tror dock inte vi kommer längre i den här diskussionen.
Det fetade är det som är viktigt, nämligen att det du skriver är din egen åsikt och uppfattning, inte fakta. Vi kan ju nöja oss med det.

Sen är vi helt överens om att han inte verkar vara en särskilt trevlig kille (säger jag utan att för den delen veta särskilt mycket om honom som person).
Citera
2018-05-19, 23:18
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Såg inte att den var låst, ber om ursäkt för det. Citerade dock det uttalande jag åsyftade. Du har läst att läkaren efter att ha hört flickans berättelse kontaktade polisen, vilket är vad som står i artikeln du skickade bild på. Är helt med på det, men det är inte samma sak som "misstänkte brott". Tror dock inte vi kommer längre i den här diskussionen.
Det fetade är det som är viktigt, nämligen att det du skriver är din egen åsikt och uppfattning, inte fakta. Vi kan ju nöja oss med det.

Sen är vi helt överens om att han inte verkar vara en särskilt trevlig kille (säger jag utan att för den delen veta särskilt mycket om honom som person).

Så du har alltså inget om sjukvårdarna?`Bra där för du är nog 7-8 personen som kommer in nu och påstår saker utan underlag, och du har inte ens en artikel. Nej, vi kommer inte längre eftersom du är avsaknad av underlag för ditt påstående. Det jag har påstått finns länkat sedan flera dagar förutom min åsikt om vad som egentligen hände den kvällen 2005. Däremot har inlägg efter inlägg inte lyckats belägga någonting om vad som påståtts utan tvärtom det är en uppfattning som satt sig utan att vara beredd på att bli ifrågasatt. Trevlig kille? Ett missfoster som polisen fått åka till pga att han bankat sin sambo. Inte ens i dag inser han vad han gjorde för fel 2005 och det säger en hel del om hans mentala handikapp-.
Citera
2018-05-19, 23:31
Medlem
Funkar nog att se elitloppet på solvalla nästa helg från häktet för KH. Om han nu får se på TV?.

Man vill ju tro och hoppas att dessa häkten ska se sjaskiga och eländiga ut men så är nog inte fallet. Lite bilder på hur det kan se ut.

http://lajkat.se/pa-hur-livet-ser-ut-i-ett-fangelse/

En dag på fängelset:

https://www.kriminalvarden.se/fangel...-pa-fangelset/
Senast redigerad av leosurvey 2018-05-19 kl. 23:41.
Citera
2018-05-19, 23:32
Bannlyst
Citat:

Huselius var ingen medelmåtta utan en världsspelare emellanåt. Han hade verkligen talang för hockey.

Under lockouten 2004-2005 dominerade han totalt i Linköping..där många av de bästa i NHL spelade i Elitserien.
Citera
2018-05-19, 23:34
Medlem
Citat:
Så du har alltså inget om sjukvårdarna?`Bra där för du är nog 7-8 personen som kommer in nu och påstår saker utan underlag, och du har inte ens en artikel. Nej, vi kommer inte längre eftersom du är avsaknad av underlag för ditt påstående. Det jag har påstått finns länkat sedan flera dagar förutom min åsikt om vad som egentligen hände den kvällen 2005. Däremot har inlägg efter inlägg inte lyckats belägga någonting om vad som påståtts utan tvärtom det är en uppfattning som satt sig utan att vara beredd på att bli ifrågasatt. Trevlig kille? Ett missfoster som polisen fått åka till pga att han bankat sin sambo. Inte ens i dag inser han vad han gjorde för fel 2005 och det säger en hel del om hans mentala handikapp-.

Jag länkade underlag, att du inte orkar betala är inte min ensak. Du har inte heller presenterat något underlag för det du säger. Du påstår att du har underlag på att sjukvårdarna sagt att de efter undersökningen misstänkte brott. Det har inte stått så i en enda av artiklarna du länkat. Jag har läst allihop eftersom jag är läskunnig. Det som har stått är att de efter att ha hört hennes berättelse har kontaktat polisen - det är standardförfarande när någon påtalar att de tror sig ha blivit utsatta för något sexuellt. Säger ingenting om huruvida man funnit misstanke för det eller inte.

I artikeln du tidigare länkat sägs samma sak:
"Vad gav den tekniska undersökningen? – Det har gjorts en sedvanlig undersökning av kvinnan på sjukhuset. Och den har inte gett ett sådant stöd för brottspåståendet att utredningen ska fortsätta"
https://www.expressen.se/sport/hocke...ig-hela-tiden/

Tror jag slutar svara där. Jag har backat upp alla mina påståenden, du tolkar objektiva fakta felaktigt. Omöjligt att diskutera då.
Citera
2018-05-19, 23:36
Avstängd
LawNumberSixs avatar
Citat:

Givetvis var det ett rejält övergrepp där 2005, ni andra som försöker försköna denna händelse måste vara mer eller mindre blinda.
Att ta med sej en kraftigt berusad tjej upp på rummet och gangbanga henne är inte bara ett par moraliskt fel, det är ett övergrepp.
Man kan dessutom undra vad som driver er att förmildrande det som KH har gjort..?
Citera
2018-05-19, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Givetvis var det ett rejält övergrepp där 2005, ni andra som försöker försköna denna händelse måste vara mer eller mindre blinda.
Att ta med sej en kraftigt berusad tjej upp på rummet och gangbanga henne är inte bara ett par moraliskt fel, det är ett övergrepp.
Man kan dessutom undra vad som driver er att förmildrande det som KH har gjort..?

Ingen har påstått att det inte skulle kunna vara moraliskt fel. Ingen försvarar honom. Det flera av oss påpekar är endast att förundersökningen lades ned, och att ingen därför blev dömd eller ens delgavs misstanke. I Sverige är man oskyldig tills motsatsen bevisats i rättsväsendets ögon - det är det vi säger. Sen får man som person givetvis tycka och tro vad man vill om händelseförloppet, men det är inte fakta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in